Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بشیر عالیشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل در حاشیه راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در آمل اظهار کرد: به همت خیران و مددکاران اجتماعی و با حمایت کمیته امداد امام خمینی مرکز نیکوکاری مهربانو برای ارائه خدمات تخصصی در زمینه تحصیلی، فرهنگی، درمانی و اجتماعی به دانش‌آموزان بدسرپرست یا بی‌سرپرست و اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار یا نیازمند در شهرستان آمل افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۳۰۰ مرکز نیکوکاری درسطح استان با هدف کوتاه کردن فرآیند اداری برای ارائه خدمات به نیازمندان و حفظ عزت وکرامت آنها تاسیس شد که از این تعداد ۲۵ مرکز نیکوکاری در شهرستان آمل قرار دارد.

عالیشاه با بیان اینکه ۱۵ تا۲۰ درصد از مازندرانی‌ها زیر خط فقر قرار دارند، افزود: در این استان یک فرد صرفا برای سیر کردن شکم خود باید ماهانه ۶۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشد. با این حساب یک زن سرپرست خانوار که دارای ۴ فرزند است، باید صرفا برای خورد و خوراک ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند که واقعا از عهده‌شان خارج است.

وی با اشاره به بودجه کمیته امداد امام خمینی که شامل ۲۹ درصد اعتبار دولتی و ۷۱ درصد کمک‌های مردمی است،خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بحث بودجه و اعتبار بر روی کمک‌های مردمی تمرکز کردیم. همچنین باید برخی خدمات را برون‌سپاری کنیم، زیرا خانواده‌های ما با عزت و شرافت‌اند و نباید در صف انتظار خدمات دولتی بمانند.

عالیشاه جهیزیه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را طنز خواند و اظهار کرد: تا چندی پیش این مبلغ از سوی کمیته امداد امام خمینی به حساب خانوارهای متقاضی دریافت کمک هزینه جهیزیه واریز شده و پرونده دختر قطع می‌شد. از ۶ ماه پیش طی تعامل با خیران و موسسه حضرت رقیه(س) تصمیم گرفته شد مبلغ جهیزیه را با کمک خیران به ۱۰ میلیون تومان رسانده و متقاضی با مراجعه به سایت مربوطه می‌تواند کالاهای مورد نیاز خود را به صورت آزادانه و مطابق سلیقه خود انتخاب کرده و آن را با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت موجود در بازار خریداری کند.

وی در ادامه گفت: اکنون نیز بعد از گذشت ۶ ماه سرانه جهیزیه را به ۱۵ میلیون تومان رسانده‌ایم .

 

همچنین در ادامه خدیجه عزیزی مدیر اجرایی مرکز نیکوکاری مهربانو هدف تاسیس این مرکز را حمایت و ارائه خدمات به ایتام و نیازمندان و خانواده‌های زیرپوشش از لحاظ مادی و معنوی خواند و افزود: این مرکز دارای کارگروهی متشکل از خیر، مددکار، مشاور، روانشناس، روان‌پزشک و پزشک است که خدماتی از جمله اشتغال بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست و تامین مایحتاج آنها، تحصیل دانش‌آموزان بی‌سرپرست و خدمات درمانی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز مهربانو در راستای گسترش خدمات‌رسانی موسسه خیریه دارالاکرام تاسیس شده تا با کمک خیران و کمیته امداد امام خمینی بتوانیم برای خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند اشتغال‌زایی کنیم تا بتوانند مخارج زندگی خود را تامین کنند.

عزیزی در پایان ازبرنامه‌های آتی خود خبر داد و گفت: مقرر شد در شب یلدا تیمی از مددکاران این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پک‌های یلدایی متشکل از آجیل، شیرینی، میوه و فال حافظ را آماده و به رسم هدیه تقدیم خانواده‌های زیرپوشش کنند.

پایان پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس مازندران شهرستان آمل کمیته امداد مرکز نیکوکاری نیازمندان عزت شرافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، محمود رضایی افزود:این واحد‌ها در مدت سه سال ساخته شده و با امکانات تکمیلی و لوازم خانه بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.
وی با بیان این که واحد‌های مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۴ درصد در مناطق روستایی و ۲۶ درصد در مناطق شهری ساخته شده است، افزود: ۱۶۰ هزار واحد مسکن خاص مددجویان باید در سراسر استان فارس تامین شود که عمده این واحد‌ها تامین شده و ۱۸ هزار واحد باقیمانده، امسال و سال آینده ساخته و تکمیل خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که چهار هزار و ۵۰۰ واحد در قالب طرح ملی مسکن در سالجاری ویژه مددجویان در حال ساخت است، ادامه داد: واحد‌های مسکونی مددجویان با تسهیلات بدون کارمزد بنیاد مسکن ساخته شده است.
رضایی تصریح کرد: هزار مددجوی دیگر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس امسال صاحب مسکن می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس