Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:54:25 GMT

خدمات بهیاری در منزل

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۷۸۴۲۶

خدمات بهیاری در منزل

بسیاری از افراد سالمند و کسانی که بیماری های خاص و ناتوانی های جسمانی دارند، نیازمند مراقبت و رسیدگی مداوم هستند. به گفته پزشکان، محیط خانه بهترین مکان برای بستری شدن این افراد می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هوم کا، ممکن است اعضای خانواده به دلیل مشغله و کمبود وقت قادر به مراقبت از این افراد نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل با اعزام بهیار در منزل می توانند به راحتی به کار روزانه خود رسیده و دغدغه ای بابت عضو سالخورده و یا ناتوان خانه نباشند.

در این متن قصد داریم تا خدمات بهیار در خانه هوم کا را توضیح داده و شما را در نحوه ثبت درخواست خود راهنمایی کنیم.

وظایف بهیار در منزل

قبل از این که به وظایفی که بهیار در قبال بیمار دارد بپردازیم، بهتر است ابتدا بدانیم که بهیار کیست و چه تفاوتی با پرستار دارد. بهیار که در زبان انگلیسی به آن Practical nurse گفته می شود، یکی از اعضای تیم پرستاری است که علاوه بر مراقبت و نگهداری از بیمار روی خدمات اورژانسی و سیار نیز تمرکز دارد.

رشته بهیاری از شاخه های علوم پزشکی به حساب می آید و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در بیمارستان، درمانگاه، اورژانس، آسایشگاه و مراکز توانبخشی مشغول به کار شوند.

برخلاف پرستار، بهیار در واقع دستیار پزشک محسوب می شود که مهم ترین وظیفه او کمک به روند درمان و بهبود بیمار است. به همین خاطر خدماتی مانند کشیدن بخیه، پانسمان، تزریقات، وصل سوند، گاواژ، اخذ نمونه خون، کنترل فشار و قند خون و غیره از جمله خدمات بهیار محسوب می گردد.

هر چند وظایف بهیار بر اساس شرایط بیمار و نیاز خانواده بیمار متفاوت است، اما در حالت کلی وظایف بهیار را می توان در لیست زیر خلاصه نمود:

. کنترل علائم حیاتی بیمار به صورت منظم 

. دادن غذا به بیماران

. دادن دارو به بیمار سر وقت

. کمک به پایین آمدن یا بالا رفتن از تخت به بیماران کم توان

. تعویض پانسمان

. کنترل دمای بدن بیمار

رعایت تمامی اصول بهداشتی مانند شستن منظم دست ها، ضدعفونی کردن محیطی که بیمار در آن جا بستری است، استفاده از ماسک و دستکش (در صورت لزوم) و غیره نیز از وظایف مهم دیگر بهیار به شمار می آید.

کمک بهیار در خانه

کمک بهیار (به انگلیسی: Assistant Nurse) به عنوان یک دستیار، برای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به بهیار و پرستار یاری می رساند. از وظایف کمک بهیار نیز می توان به:

. نظافت (استحمام، تعویض لباس، شانه زدن مو، کوتاهی ناخن و ...)

. کمک به بیمار برای استفاده از سرویس بهداشتی

. گذاشتن لگن، خالی کردن کیسه ادرار و وصل کردن سوند ادراری

. پاکسازی تخت و تجهیزات پزشکی اطراف بیمار

. گرفتن نمونه ادرار، مدفوع یا خون از بیمار

. حمل و نقل بیمار با برانکارد، ویلچر و غیره

. غذا دادن به بیمار

اشاره نمود. با استخدام کمک بهیار در منزل جهت رساندن خدمات و کمک به بهیار در خانه تهران کرج و فردیس از آرامش، سلامتی و بهبودی بیمار خود اطمینان بیشتری حاصل کنید.

هزینه بهیار در محل هوم کا

هزینه بهیار در خانه هوم کا مطابق تعرفه خدمات پرستاری در منزل که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین می‌ شود، می باشد.

انواع خدمات مورد نیاز، محل زندگی، شرایط بیمار و تجهیزات مورد استفاده توسط بهیار (پانسمان، وسایل تزریق و غیره) فاکتور هایی هستند که در تعیین هزینه بهیار در محل موثر می باشند.

درخواست بهیار در خانه از مجموعه هوم کا

مجموعه هوم کا این دغدغه و نگرانی شما عزیزان را برای مراقبت از بیمار و فرد سالمند در خانواده‌تان درک می کند. به همین دلیل می کوشد تا با استخدام نیروهای دوره دیده، حرفه ای و با تجربه بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهد. وجود مداوم یک فرد متخصص و آشنا به امور پزشکی بر بالین بیمارتان باعث آرامش خاطر در همه اعضای خانواده می گردد.

برای درخواست بهیار از مجموعه هوم کا، کافی است با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس گرفته و با کارشناسان مجموعه به صورت تلفنی صحبت کنید. کارشناسان ما اطلاعات لازم درباره تعرفه اعزام بهیار در منزل و هزینه آن را به شما خواهند داد.

همچنین می توانید با مراجعه به آدرس https://www.homeca.ir و کلیک روی ثبت رایگان درخواست، سفارش مد نظر خود را برای ما ارسال نمایید.

اعزام بهیار در منزل پس از ثبت درخواست شما در کوتاه‌ ترین زمان ممکن صورت می‌ گیرد. از این رو شما می ‌توانید برای موارد اورژانسی نیز روی خدمات ما حساب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمک بهیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند

کیان دهراب پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی و آرزوی سلامتی و زندگی توأم با آرامش برای این بیماران اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسؤولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیش از یک هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد و این بیماران که با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبود فاکتور علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است، ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۷۸۷ و معادل ۴۵ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور ۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹ و …) مصرف شده است.

دهراب پور گفت: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد و معادل ۶ درصد در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 6079787

دیگر خبرها

  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • رئیس جمهور: تولید مسکن برای مدد جویان ۴۴ درصد افزایش داشته است
  • بازسازی منزل با حداقل هزینه؛ راهنمای جامع و کاربردی
  • انفجار گاز یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه روستایی در گناباد را تخریب کرد
  • انفجار گاز، یک خانه در گناباد را تخریب کرد
  • ورم پا یکی از علائم اصلی نارسایی قلبی
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟