Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه در زمینه اجرای طرح کاداستر آذربایجان‌ غربی در رتبه برتر کشوری قرار دارد گفت: امسال تلاش می شود ۹۰ درصد از اراضی ملی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و سنددار شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، هادی قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی ملی در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارد اظهار داشت: جشن انفال در 10 شهرستان استان تا پایان سال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از دو میلیون و 750 هزار هکتار اراضی ملی استان تا انتهای سال 98 تنها 540 هزار هکتار تحت پوشش طرح کاداستر قرار گرفته بود که در 9 ماهه امسال این میزان با افزایش یک میلیون و 640 هزار هکتار به دو میلیون و 200 هزار هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه در حال حاضر طرح کاداستر اراضی ملی در شهرستان های سلماس و چالدران خاتمه یافته است، عنوان کرد: امسال جشن انفال در 10 شهرستان سلماس، چالدران، مهاباد، شوط، پلدشت، بوکان، میاندوآب، مهاباد، چایپاره و شاهین دژ با اتمام طرح کاداستر برگزار می‌شود.

وی کاهش اطاله دادرسی، امینت سرمایه گذاری، صیانت از اراضی ملی، دسترسی آسان و سهل به نقشه اراضی ملی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد و اضافه کرد: همچنین امسال طرح کاداستر در مناطق جنگلی سردشت و پیرانشهر که سرمنشا جنگل های زاگراس هستند نیز خاتمه می‌یابد.

قاسمی با اشاره به وجود 106 هزار  هکتار اراضی ساحلی در شهرستان های نقده و میاندوآب، خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان 96 هزار هکتار سنددار شده و مابقی تا پایان سال تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر، مانعی جدی و مطمئن برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی خواهد بود، افزود: با اجرای طرح کاداستر خواهیم توانست تمامی اسناد مالکیت اراضی ملی را با تعیین حدود دقیق استخراج و سند تک برگی برای آن‌ها صادر کنیم.

45 هزار هکتار از اراضی ملی تبدیل به شهرک‌ کشاورزی می‌شود 258 هزار هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی در سامانه کاداستر تثبیت شد رفع تصرف 201 هزار مترمربع از اراضی ملی در استان گلستان/45 زمین‌خوار دستگیر شدند

وی از اجرای طرح آبخیزداری در 240 هزار هکتار از مراتع استان تا دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تاپایان سال جاری باید به 260 هزار هکتار برسد که با رویکرد تاکید بر کشت گیاهان دارویی در دست اجرا است.

قاسمی در خصوص جذب همیاران طبیعت در استان نیز گفت: هم اکنون در کشور 32 هزار همیار طبیعت جذب سامانه همیار شده اند که استان با 12 هزار و 174 نفر رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی جلوگیری از تخریب اراضی ملی و مرتعی، صیانت از منابع خدادادی به همراه حفاظت از جنگل ها و نیز فرهنگ سازی در بین مردم برای مشارکت در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی را از مهمترین رویکرد جذب همیار طبیعت برشمرد.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اراضی ملی طرح کاداستر هزار هکتار اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۷۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کرمانشاه باید سرعت بگیرد