Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان از خراسان رضوی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و اجرای سیستم تله متری و پایش مرکزی شبکه جداسازی آب شرب از آب خام برای شهر مشهد به صورت شبکه اسکادای خوشه بندی شده و منطبق بر تکنولوژی اینترنت شد.

به گزارش ایسنا، حسن جوینده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: ما دو محصول دانش بنیان FTU و RTU الکترونیکی تولید می‌کنیم که RTU در سیستم‌های کنترل از راه دور و تمام کنترلرها کاربرد دارد و FTU که شبیه RTU است، در پست‌های برق به کار می‌رود و آنالایزر انرژی برای اندازه‌گیری پارامترهای خطوط برق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای طراحی و اجرای سیستم کنترل و پایش مرکزی خوشه‌های تجهیز شده جاری و اصلاح و توسعه خدمات نودهای فعال شبکه اسکادا در شهر مشهد از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردیم، ادامه داد: بازار هدف محصولات این شرکت را صنایع آب و فاضلاب، پست‌های فشار قوی، ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، اتوماسیون چاه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تشکیل می دهند.

جوینده اظهار کرد: انجام پروژه‌های تله‌متری، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی یک سیستم کنترل و مانیتورینگ مرکزی و محلی برای کنترل و مانیتورینگ منابع تولید آب خام نظیر چاه‌ها، پیش‌تصفیه خانه‌ها، تاسیسات انتقال آب خام نظیر ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن ذخیره، حوضچه‌های مسیر خط انتقال و شبکه توزیع و محل برداشت‌های آب خام برای تاسیسات از طریق این محصول در حال بهره‌برداری است. 

مجری طرح در مورد برخی از کاربردهای این محصول، گفت: مشتریان این محصول می‌توانند صنایع آب، برق، گاز و نفت و همچنین به دلیل کاربرد اتوماسیونی که دارند، در تمام صنایع کشور باشند؛ اما جداسازی آب شرب تصفیه شده از آب خام مورد استفاده در فضای سبز، انتقال آب چاه‌‎های شهرداری به سایر مناطق و مدیریت تولید، انتقال و توزیع آب خام برای آبیاری فضای سبز شهری یکی از کاربردهایی است که از این محصول در طرح اجرای سیستم تله متری و پایش مرکزی شبکه جداسازی آب شرب از خام برای شهر مشهد استفاده شده است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل این شرکت در مورد فناوری‌های به‌کار رفته در این سیستم توضیح داد: فناوری مطالعات انتخاب مدیای ارتباطی و محاسبات ترافیکی شبکه و پروتکل و تصمیم‌سازی، فناوری‌های مربوط به ابزار دقیق و آنالایزرهای مورد نیاز فیلد و چگونگی محاسبات و انتخاب ابزار دقیق، فناوری‌های مربوط به سیستم نرم‌افزاری اسکادا پایه و ایجاد برنامه‌های کاربردی نظارت، پایش و کنترل مرکزی، فناوری مطالعات مهندسی انتشار امواج رادیویی و تهیه پروفایل‌های مربوط و تصمیم‌سازی، فناوری برنامه‌سازی کنترلرهای محلی بر مبنای استاندارد IEC61131، فناوری‌های مربوط به حوزه انرژی، بکارگیری راه‌اندازها و درایوها و آنالایزرها برای پایش و بهبود راندمان مکانیزم‌های انرژی‌بر بخشی از فناوری های بکار رفته در این سیستم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه آب اينترنت اشيا آب شرب صندوق نوآوری و شکوفایی جداسازی آب شرب آب خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

 

به گزارش تابناک و به نقل از زومیت، واتس‌اپ قرار است میزبان چند ویژگی کاربردی جدید شود. یکی از این ویژگی‌های جدید به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌ها را از طریق شبکهٔ محلی به اشتراک بگذارند و قابلیت مهم دیگر، امکان اضافه کردن یادداشت به مخاطبین خواهد بود.

پیش‌تر اطلاعاتی دربارهٔ به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق شبکهٔ محلی منتشر شده بود و اسکرین‌شات‌های جدیدی که از صفحهٔ نصب اپلیکیشن واتس‌اپ منتشر شده، نشان می‌دهند که کاربران برای فعال کردن این قابلیت نیاز به چه مجوزهایی دارند.

 
تصاویر منتشرشده از نسخهٔ بتای ۲٫۲۴٫۹٫۲۲ در سیستم‌عامل اندروید نشان می‌دهند که واتس‌اپ در حال ایجاد روش جدیدی برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها، اسناد و سایر فایل‌ها با کاربرانی است که در فاصلهٔ نزدیک قرار دارند. در این روش نیازی به شبکهٔ موبایل و اینترنت نخواهد بود.

با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید

برای استفاده از قابلیت جدید، کاربران باید مجوز را به واتس‌اپ بدهند و هر وقت بخواهند، می‌توانند این مجوزها را لغو کنند. اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند پیام‌های واتس‌اپ بر پایهٔ سیستم رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و شماره‌های تلفن در طول فرایند به‌اشتراک‌گذاری پنهان می‌مانند.

یادداشت اختصاصی
واتس‌اپ هم‌چنین قصد دارد قابلیتی ایجاد کند که به کمک آن، کاربران بتوانند یادداشت‌هایی را به مخاطبین خود اضافه کنند. نسخهٔ بتای واتس‌اپ یادداشت‌ها را در صفحهٔ مخاطبین فعال می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا اطلاعات مفیدی را در مورد مخاطب اضافه کنند.

یادداشت‌ها تنها برای کاربری که آن‌ها را نوشته است، قابل‌مشاهده است و برای مخاطب نمایش داده نمی‌شوند. قابلیت یادداشت‌ها تنها برای اپلیکیشن موبایلی واتس‌اپ نخواهد بود و در دسترس کاربران نسخهٔ وب نیز قرار خواهد گرفت.

ویژگی‌های جدید واتس‌اپ فعلاً در نسخهٔ بتا قرار دارند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد نسخهٔ پایدار خواهند شد یا نه؛ بااین‌حال اگر قابلیت‌ها از نظر کاربران مفید باشند، احتمال این وجود دارد که در به‌روزرسانی‌های جدید در دسترس کاربران قرار گیرند.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • برقراری پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت ۴G در روستا‌های دشتک سفلی و علیای تفت