Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@03:56:05 GMT

۱۹ تراکتور به کشاورزان شیروانی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۰۴۹۵

۱۹ تراکتور به کشاورزان شیروانی اختصاص یافت

مهران حیاتی گفت: پس از بررسی غریب به یک هزار پرونده متقاضی تراکتور سهمیه ای، تعداد 19 تراکتور طبق سهمیه ای که پیش از این استان اعلام کرده بود به واجدین شرایط اختصاص داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران حیاتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار داشت: هر ساله وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سهمیه تراکتورها تعدادی را به استان ها تخصیص می دهد و متعاقبا سازمان ها هم سهمیه ای را به شهرستان ها تخصیص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال معمولا دو مرتبه در نیمه اول و نیمه دوم سال این سهمیه اختصاص داده می شود.

وی افزود: در نیمه اول سال جاری قیمت ها آنچنان تفاوت با بازار آزاد نداشت و حتی متقاضی زیادی هم نداشتیم اما متاسفانه اختلاف قیمت بالا در نیمه دوم سال که الان در آن قرار داریم ایجاد شده مثلا اگر  قیمت تراکتور سهمیه ای 250 میلیون تومان باشد، همان تراکتور در بازار آزاد به قیمت 500 الی 550 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

حیاتی با بیان اینکه 19 سهمیه برای شهرستان شیروان در نظر گرفته شد، گفت: علاوه بر آن بخشنامه ای برای هر شهرستان صادر شد که متقاضیان باید فارغ التحصیلان بخش کشاورزی باشند یا اینکه فرد 50 هکتار دیم و 30 هکتار زمین آبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال حدود یک هزار نفر متقاضی تراکتور در شهرستان شیروان نام نویسی کردند که 90 درصد آنها هم شرایط لازم را داشتند لذا برای اینکه حق و ناحق نشود برای متقاضیان طبق شاخصه های عمومی و تخصصی امتیازی تعیین کردیم و درخواست ها را در بین 4 مرکز کشاورزی شهرستان توزیع کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با بیان اینکه پراکنش محلی و میزان ضریب اسب بخار هر منطقه را نیز در نظر گرفتیم، گفت: پس از دریافت فرم خود اظهاری متقاضیان، جلسه ای با حضور معاونین و حراست اداره شهرستان، روسای مراکز کشاورزی شهرستان، نماینده فرماندار، نماینده دکتر جدی، بانک کشاورزی، رئیس اداره عشایری و سایر مرتبطین انجام شد و به تنهایی در این خصوص تصمیم گیرنده نبودیم.

حیاتی تاکید کرد: در این جلسه متقاضیانی که  بالاترین امتیازها را کسب کرده بودند احصاء و دعوت شدگان در راستای تصمیم گیری کشاورزی نظر دادند و افرادی که صلاحیت این سهمیه را از نظر تمام جوانب داشتند انتخاب و در نهایت صورت جلسه افراد انتخاب شده که با رای همه افراد بود به بانک معرفی و هم اکنون در سیر مراحل بانکی هستند.

وی با بیان اینکه در این دوره حق به حق دار رسید، خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته روستایی مثل جنگاه که اصلا سهمیه ای نداشته اما در این دوره تخصیص و از این میزان دو سهمیه نیز به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سهمیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی شهرستان سردشت در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اظهار کرد: توزیع کود یارانه‌ای در شهرستان سردشت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود دو برابر افزایش یافته و بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی جذب شهرستان شده است.
مظلومی افزود؛ کود‌های توزیعی شامل یک هزار و ۴۲۸ تن کود ازته، ۱۵۰ تن کود فسفاته و ۷۵ تن کود پتاسه می‌باشد که مجموعا معادل یک هزار و ۶۵۳ تن می‌باشد.
مظلومی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای تامین و توزیع مناسب کود‌های یارانه‌ای به عمل آمده تا کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هیچ نگرانی برای تامین کود مورد نیاز خود نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • اختصاص بیش از ۲۷ میلیون لیتر گازوییل به کشاورزان ایلامی
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندر قند در شهرستان نهاوند
  • جذب بیش از ۸۰ درصد سهمیه کودی شهرستان سردشت در سال ۱۴۰۲
  • موافقت با صدور ۱۶۲ فقره سند اراضی کشاورزی در بابل
  • خزانه گیری 250 هکتار شالیزار میاندورود