Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی و دکتر شجری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی به همراه مهندس فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و دکتر قاسمی مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب و خاک کشور از مجتمع  گلخانه ای ارس و گلخانه های ارس تارلا امین و ارس تارلا امیر  در شهرستان جلفا به عنوان بزرگترین طرح گلخانه ای شیشه ای و هیدروپونیک خاورمیانه بازدید نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی در این بازدید ضمن تجلیل از همت و سرمایه گذاری برای ساخت و بهره برداری از این دو مجموعه به عنوان بزرگترین مجتمع های گلخانه ای کشور، موضوع مساعدت به این شرکت جهت احداث و راه اندازی یک پروژه کشت وصنعت با محوریت باغبانی در پایاب پروژه تامین آب در قالب تامین آب های مرزی در منطقه یکانات مرند استان آذربایجان شرقی مطرح و همچنین مساعدت برای راه اندازی یک واحد سورتینگ پکینگ و لجستیک و توزیع محصولات گلخانه ای از طریق شرکت ارس تارلا امیر در تهران مطرح شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این گلخانه با حمایتهای سازمان جهاکشاورزی و منطقه آزاد و اهتمام ویژه سرمایه گذار محترم به ثمرنشسته و سطحی معادل ۱۳۰ هکتار دارد گفت: از هر هکتار این گلخانه ۴۵۰ تن محصول برداشت و به کشورهای دیگر صادر می شود.

اکبر فتحی رویکرد سازمان جهادکشاورزی را حمایت از توسعه گلخانه ها دانست و افزود: سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تلاش دارد تولید محصولات سبزی وصیفی را در راستای استفاده بهینه از منابع آب وخاک به داخل محیط های کنترل شده ببرد و خوشبختانه با عنایت الهی و همت سرمایه گذاران اقدامات خوبی در شهرستانهای جلفا، هریس ، عجب شیر ، ملکان و کلیبر در توسعه گلخانه انجام پذیرفته و از سرمایه گذاران در این خصوص پشتیبانی تسهیلاتی و تامین زمین موردنیاز در قالب شهرک کشاورزی بعمل می آید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجتمع ارس تارلا امیر با عرصه ۸۰ هکتار جزو ۱۰ گلخانه بزرگ هیدروپونیک شیشه ای دنیا محسوب می شود گفت: فاز اولیه ۳۰ هکتاری این پروژه در سال ۹۸ و فاز دوم نیز در ۲۰ شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

فتحی افزود: این پروژه با حجم سرمایه گذاری ۲۲ هزار و500 میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای بیش از هزار نفر سالانه بیش از ۴۰ هزار تن اکثراً محصول گوجه فرنگی تولید می نماید.

وی گفت: مجتمع ارس تارلا امین نیز ۵۰ هکتار عرصه داشته که ۳۵ هکتار به کشت گلخانه تخصیص یافته است.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی وزارت جهادکشاورزی آب یکانات مرند تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز اشتغال استان آذربایجان شرقی سازمان جهادکشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم دیم ۴۵ هزار هکتار است که تا به امروز حدود ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و حدود ۱۱ هزار هکتار از گندم دیم علیه آفات و علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

تأیید کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد هم به کشاورزان توصیه کرد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر از دو سم توفوردی و گرانستار بیشتر استفاده شده، برای استفاده بهتر از سم‌های دیگری که تأیید شده سازمان حفظ نباتات هستند استفاده کنند.

وی افزود: مرحله پنجه‌زنی تا گره دوم ساقه بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز است.

 مبارزه با آفت‌ها که از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است کمک بزرگی است به توسعه کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • اشتغالزایی حاصل اجرای طرح ۱۱۰۴ هکتاری شهید باغبانی در گتوند
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • شهرداری‌های جدید اسفهلان و لاهیجان افتتاح شدند
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی