Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین شب دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی که روز جمعه ۲۸ آذر ماه از تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان قرار گرفت، قطعاتی به یاد فرامز پایور و علینقی وزیری ۲ هنرمند پیشگام موسیقی توسط هنرمندان کشورمان اجرا شد.

 محمدرضا ابراهیمی نوازنده عود، سردار سرمست نوازنده آکاردئون، سهیل پیغمبری نوازنده کلارینت باس و سینا خشک بیجاری نوازنده تنبک ساعت ۲۱ جمعه در تالار رودکی اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اجرا قطعاتی از آلبوم «فیروزه» ساخته محمدرضا ابراهیمی اجرا شد.

 دونوازی بهاره فیاضی نوازنده تار و گوهرناز مسائلی نوازنده دایره و تمبک اجرای دوم روز جمعه ۲۸ آذرماه بود که ابتدا قطعاتی را به یاد استادان موسیقی ایران فرامرز پایور و علینقی وزیری اجرا کردند و سپس قطعه ای را در ماهور به صورت بداهه نواختند.

بهاره فیاضی درباره این اجرا گفت: ما در این برنامه به بزرگان موسیقی ایران مانند استاد پایور و استاد وزیری ادای احترام و با اجرای قطعات این استادان یک برنامه کلاسیک اجرا می کنیم که هم یک فرصت برای شنیدن این آثار باشد و هم یاد این استادان را زنده کنیم.

فیاضی ادامه داد: وقتی اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی برگزار شد بسیار خوشحال شدم و از آن موقع فکر کردم چقدر خوب است که یک برنامه با محوریت ساز برگزار شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد. در این روزها که کنسرت‌ها نمی‌تواند به حالت عادی برگزار شود، برگزاری کنسرت‌های آنلاین برای روحیه مردم و خود نوازنده‌ها خوب است. کنسرت آنلاین یک تجربه جدید محسوب می‌شود که این شیوه از برگزاری کنسرت اتفاق بسیار خوبی است. البته امیدوارم شرایط هر چه زودتر به حالت عادی برگردد ولی تا آن زمان خوب است که این کنسرت‌های آنلاین ادامه پیدا کند.

فیاضی درباره آموزش آنلاین موسیقی بیان کرد: پیش از کرونا تأکید زیادی داشتم که کلاس‌ها باید حضوری باشد و آنلاین درس نمی‌دادم اما وقتی مجبور شدیم کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم به مرور به شرایط عادت کردیم. فکر می‌کنم کلاس‌های آنلاین تا الآن بد نبوده و حتماً پس از کرونا برای دوستانی که شرایط و امکان شرکت در کلاس حضوری را ندارند، کلاس‌های آنلاین را ادامه خواهم داد.

اجرای عیسی غفاری (سه‌تار)، نوشین پاسدار (عود) و سهیل رزاقی (تنبک) ساعت ۲۱ و اجرای علی کاظمی (تار)، یاسمین شاه‌حسینی (عود) و شایان میرزایی (تنبک) ساعت ۲۲ برنامه های سومین روز دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی است که شنبه ۲۹ آذرماه در تالار رودکی اجرا می شود .

 دومین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی ۲۷ تا ۳۰ آذر در تالار رودکی در حال برگزاری است.

کد خبر 5099497 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: کنسرت آنلاین موسیقی ایرانی تالار رودکی چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت جشنواره تئاتر مقاومت موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی جشنواره سینماحقیقت شبکه پنج سیما شبکه دو سیما شب یلدا تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند فیلم کوتاه قاسم سلیمانی رادیو نمایش کنسرت های آنلاین موسیقی تالار رودکی دوره کنسرت کنسرت ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ‌زاده اجرا می‌شود، تصنیف‌ها و قطعات پیش‌درآمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمدرضا برزین، صادق شیخ‌زاده و قطعاتی با ملودی‌های قدیمی و محلی بر اساس اشعاری از هوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا خواهد شد.

این اجرا توسط صادق شیخ‌زاده (آواز)، محمدرضا برزین (سرپرست و نوازنده سه‌تار)، آناهیتا نصیریان (نوازنده عود)، سها شمعدانی (نوازنده سنتور)، مسعود صادقی (نوازنده سه‌تار بم و سه‌تار ابریشم)، امیر تات (نوازنده تنبک) و پویان توکلی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) روی صحنه می‌رود.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای دریافت کارت ورودی می‌توانند نیم ساعت پیش از آغاز مراسم به واحد روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند. فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

کد خبر 6086369 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • «اشعار نو از نغمه‌های کهن» شنیدنی می‌شوند
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند