Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:29:52 GMT

سبد پر از برنامه یلدایی شبکه هفت، در شب چله

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۱۵۶۸

سبد پر از برنامه یلدایی شبکه هفت، در شب چله

شبکه آموزش سیما که از اولین روزهای همه گیری ویروس کرونا با انعطاف محسوس در جدول پخش برنامه هایش و با تولید  و پخش دروس مقاطع مختلف تحصیلی با همتی جهادی خلا ناگهانی آموزشی را جبران کرد و باعث امید آفرینی دانش آموزان به ویژه  ایجاد فرصت برابر آموزشی برای مناطق محروم شد با  سیاستگذاری راهبردی، سری جدید برنامه رادیو هفت و قند پهلو را از شب یلدا وارد جدول پخش برنامه های خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه در راستای غنا بخشی و تنوع موضوعی برنامه های معاونت سیما در شب چله امسال که توصیه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و برگزاری یلدای بدون دور همی فامیلی به مردم شده است با چهار برنامه مهمان خانه های هم وطنان است.

ساعت ۱۷ با برنامه کی میاد ستاره چینی  از یکی از مناطق زیبای استان اصفهان ساعت ۱۸ با برنامه یلدایی آبی از جزیره زیبای قشم ساعت ۲۰ با ویژه برنامه قند پهلو به مدت ۱۰۰ دقیقه با هدف قدردانی از کارکنان  خدوم مراکز درمانی و از یکی از بیمارستان های تهران و ساعت ۲۲ شب همزمان با شب یلدا سری جدید برنامه رادیو هفت کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزارت صمت برای تنظیم بازار چه کرده است ؟

برنامه نگاه یک امشب با موضوع عملکرد وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت ) در  تنظیم بازار پخش می شود.

در این برنامه که امشب ساعت ۳۰ : ۲۳ دقیقه بصورت زنده  پخش می شود، علیرضا رزم حسینی وزیرصمت، حضور دارد و درباره عملکرد این وزارتخانه در زمینه راه اندازی سامانه جامع تجارت ، تنظیم بازار نهاده های دامی و محصولات فولادی صحبت می کند.

نگاهی به اقدامات صورت گرفته برای جهش تولید، ترخیص کالاهای در گمرک مانده و علت رسوب کالا ها درگمرک و مقابله با دلال ها در بازار ( بازار خودرو – محصولات فولادی) از دیگر بخش های گفت وگو با وزیر صمت است.

برنامه نگاه یک کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی شنبه ها حدود ساعت ۳۰ : ۲۳ به صورت زنده پخش می شود.

انیمیشن ایرانی «آرمن» روی آنتن شبکه پویا می رود

مجموعه انیمیشن ایرانی آرمن جمعه ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه پویا می رود.

سریال انیمیشن ۳۹ قسمتی آرمن هرجمعه ساعت ۱۸ از شبکه پویا روی آنتن می رود.

آرمن محصول مشترک سازمان هنری رسانه ای اوج و صدا و سیما اولین انمیشین ابرقهرمانی در ایران است که توان رقابت با انیمیشن های خارجی را دارد.

کارگردانی این سریال انیمیشن را محمدرضا حسایی و حسین صفارزادگان به عهده دارند و محمدمهدی شکوری تهیه کننده این اثر کاملا ایرانی است.

بازپخش سریال انیمیشن آرمن جمعه ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پویا پخش می شود.

رابطه نهضت آزادی با انقلاب اسلامی

برنامه تاریخی سرچشمه شنبه ۲۹ آذر ماه ساعت ۱۹ در هفدهمین قسمت خود در فصل دوم با حضور مجتبی سلطانی پژوهشگر و نویسنده کتب تاریخی به بازخوانی عملکرد نهضت آزادی پس از انقلاب می‌پردازد.

برنامه  سرچشمه این هفته سراغ «رابطه نهضت آزادی با انقلاب اسلامی» می رود و چگونگی قدرت گرفتن نهضت آزادی، ارتباط نهضت آزادی با امام، رابطه نهضت آزادی با بنی صدر و سازمان مجاهدین خلق، ارتباط نهضت آزادی با تسخیر لانه جاسوسی و علت کنار گذاشته شدن نهضت آزادی از قدرت را بررسی و تحلیل    می کند. 

سرچشمه کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.

سرچشمه هر هفته شنبه شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

«دستپخت» پرستاران این بار در تلویزیون

در شب میلاد حضرت زینب سلام الله علیها برنامه دستپخت میزبان ۳ پرستار است که به همراه خانواده شان در رقابت آشپزی شرکت کرده اند.

در این برنامه که امشب و دوشنبه شب پخش می شود، پرستاران علاوه بر مسابقه آشپزی با مردم درباره شغلشان و روزهایی که سپری می کنند ، حرف می زنند.

برنامه دستپخت کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که با کارگردانی و اجرای سیدوحید حسینی شنبه و دوشنبه هر هفته حدود ساعت ۳۰ : ۱۹ پخش می شود.

تمبر برنامه «تهران ۲۰» و «در شهر» امشب رونمایی می شود

دو برنامه قدیمی شبکه پنج سیما تهران ۲۰ و در شهر در سالگرد تاسیس این  شبکه ۲۵ ساله شدند.

امشب شنبه( ۲۹آذر ماه) و در ۲۵ امین سالگرد تاسیس این  شبکه، در برنامه تهران۲۰ با حضور رمضانعلی سبحانی فر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از تمبر یاد بود دو برنامه تهران ۲۰ و در شهر رونمایی خواهد شد.

شبکه پنج سیما، در راستای پاسخگویی به نیازهای شهری اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی شهر تهران و انعکاس مسائل مربوط به آن در آذرماه سال ۷۴ تاسیس شد.

از قدیمی ترین و خاطره انگیزترین برنامه های این شبکه که در بدو تاسیس شبکه پنج سیما شروع به کار کردند می‌توان به برنامه های تهران ۲۰ و در شهر اشاره کرد.

به مناسبت ۲۵ سالگی این دو برنامه و به پاس زحمات تمام افرادی که از ابتدا تا به امروز در این دو برنامه تلاش کرده اند، امشب ساعت ۲۰ در برنامه تهران ۲۰ از تمبر یاد بود این دو برنامه رونمایی خواهد شد.

«شب های هنر» ویژه شب یلدا

نادر مشایخی، افشین هاشمی و امیر شهاب رضویان مهمان ویژه برنامه شب یلدای شبکه چهار سیما می شوند.

در این ویژه برنامه که از ساعت ۲۲ یکشنبه ۳۰ آذر الی ۳۰ دقیقه بامداد به صورت زنده روی آنتن می رود، جواد مولانیا، رضا مهدوی و علیرضا بهرامی اجرای آن را بر عهده دارند.

نادر مشایخی آهنگساز، افشین هاشمی بازیگر و امیر شهاب رضویان از جمله مهمانانی هستند که در شب یلدا دور میز موسیقی و ادبیات، یک شب نشینی با طعم فرهنگ و هنر را برای مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی رقم خواهند زد.

در بخش دیگری از این ویژه برنامه استاد نصرالله حدادی روایت پژوه واستاد زبان‌شناس دانشگاه حضور دارد.

ویژه برنامه شب های هنر ویژه شب چله به تهیه کنندگی مشترک محمد علیبازی  و علیرضا وحیدزاده محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است.

«زوجی نو» امشب و فردا یلدایی می‌شود

ویژه برنامه شب یلدای زوجی نو امشب از ساعت ۱۹ به صورت زنده روی آنتن شبکه سه می رود.

زوجی نو با اجرای باربد بابایی در ویژه برنامه یلدایی خود، شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذر ماه از حوالی ساعت ۱۹ تا یک بامداد به صورت زنده روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

این ویژه برنامه با حضور هنرمندان، ورزشکاران، خوانندگان و اقشار مردمی از شبکه سه سیما پخش می شود.

برنامه زوجی نو در هشتاد قسمت به تهیه کنندگی حامد خانی و کارگردانی محمد پورصباغیان پخش می شود که در آن با حضور تماشاگران و رعایت پروتکل های بهداشتی، ۱۴۰ زوج دو به دو با هم به رقابت می‌پردازند.

خانواده فرجاد مهمان یلدای شبکه دو

برنامه یلدایی شبکه دو با عنوان ایرانیش میزبان چهره های مختلف هنری از جمله جلیل فرجاد و دخترش خواهد بود.

ویژه‌ برنامه ایرانیش»به مناسبت شب یلدا تدارک دیده شده و طی دو شب شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ آذر) بعد از گفت و گوی ویژه خبری روانه آنتن خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این ویژه برنامه میزبان مهمان های مختلف خواهد بود که جلیل فرجاد بازیگر سینما و تلویزیون و دخترش مونا فرجاد از جمله آنها خواهند بود که روز یکشنبه مهمان برنامه خواهند بود. همچنین بابک افرا خواننده نیز مهمان دیگر برنامه است.

ایرانیش همچنین شنبه میزبان گروه موسیقی محلی روناک است و روز یکشنبه نیز راغب همراه با اجرای زنده در برنامه حضور خواهد داشت.

ایرانیش با اجرای مجید واشقانی و گیتی خامنه به گرامیداشت این آیین کهن ایرانی و جشن ولادت حضرت زینب (س) می‌پردازد.

در جشن شب چله امسال تلفیقی از مسابقات اصیل ایرانی و معاشرتی صمیمانه با مهمانان برنامه را شاهد خواهیم بود. بازی‌هایی که در گذشته خانواده‌های ایرانی در شب یلدا به آن‌ها می‌پرداختند. در کنار حضور هنرمندان، ورزشکاران، خوانندگان و البته مهمانانی از جنس کادر درمان و چهره‌های مختلف اجتماعی درون مایه اصلی این ویژه‌برنامه را تشکیل می‌دهند.

همچنین به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار این برنامه از پرستاران پرتلاش تقدیر خواهد کرد و ارتباطی زنده با دمشق و حرم حضرت زینب (س) برقرار خواهد شد. اجرای موسیقی به صورت هنرهای مفهومی و طراحی بخش‌های متنوع، سرگرم‌کننده و متفاوت از دیگر تدارکات ویژه این برنامه خواهد بود.

ویژه‌برنامه ایرانیش کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی است.

شب یلدا به روایت «راهنمای مسافران کهکشان»

چهاردهمین قسمت از فصل دوم راهنمای مسافران کهکشان که ویژه برنامه شب یلدا است، شنبه ۲۹ آذر ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

اسماعیل باستانی، مجری برنامه در بخش اصلی برنامه میزبان محمد نیلفروشان، دکترای اخترفیزیک، خواهد بود تا درباره شب در منظومه شمسی گفت‌وگو کنند.

در بخش دیگر مصطفی یاوری، پژوهشگر تاریخ علم، از شب در تاریخ نجوم خواهد گفت. و ضحی کاظمی، نویسنده، هم در بخشی دیگر پیشنهادهایی برای بلندترین شب سال خواهد داشت.

در آیتم کهکشانی‌ها که برنامه سراغ چهره‌ها و مراکز نجومی ایران می‌رود، یادبودی به یاد مرحوم محمدرضا نعمتی، منجم ۲۵ ساله گیلانی که آذرماه سال گذشته به‌خاطر سرطان فوت کرد، پخش خواهد شد.

دارا تیموری‌فر در آیتم سفرهای کهکشانی به تپ‌اختر دوتایی هالس-تیلور سفر می‌کند و در آیتم «آسمان‌نما»، امیرعلی مومنی رویدادهای آسمان شب مانند مقارنه مهم زحل و مشتری در هفته پیش‌ رو را بررسی می‌کند.

راهنمای مسافران کهکشان به تهیه کنندگی مریم نیکانلو و سردبیری محمد جباری، محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است و شنبه‌ها ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

پیام تسلیت مدیر شبکه قرآن درپی درگذشت مادر شهیدان حیدری کاشانی

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با صدور پیامی درگذشت مادر بزرگوار دو شهید ، محمدرضا و منصور حیدری کارشانی را تسلیت گفت.

جواد شیخ‌اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و دبیر شورای معارف سیما با صدور پیامی درگذشت عالمه پارسا، مادر دو شهید گرانقدر ، شهیدان محمدرضا و منصور حیدری کاشانی رضوان الله تعالی علیهم را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون
دامان مادران شهید، مهد پرورش اسطوره های غیرت، شکیبایی و مقاومت است. یاد و خاطره این عزیزان صبور هماره در ذهن و قلب دوستداران اسلام، ولایت و میهن اسلامی ماندگار خواهد بود.
بدینوسیله درگذشت مادر شهیدان محمدرضا و منصور حیدری کاشانی را به خانواده گرامی آن شهید خصوصا کارشناس محترم و خطیب عالیقدر حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی  تسلیت عرض کرده و صبر جمیل و اجر جزیل را آرزومندم.
ان شا الله روح آن مرحومه قرین عنایت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد».

پاسداشت روز پرستار در برنامه زعفران

آخرین برنامه زعفران در پاییز سال ۹۹ به تقدیر از پرستارانی گذشت که در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا بر سر عهد و پیمان خود باقی ماندند.

آشا محرابی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون که به تازگی بازی در نقش یک پرستار بخش کرونا را به پایان رسانده است،  مهمان برنامه زعفران بود.

محرابی در گفتگو با الهه پرسون، مجری زعفران درباره بازی در نقش پرستار در این دوران گفت: «ما با گریم و پوشیدن لباسشان سعی کردیم خودمان را به آنها نزدیک کنیم اما اگر زخم روی صورت ما گریم بود، زخم روی صورت آنها از اثر ماسک است. با این وجود بعد از بازی در این نقش احساس می‌کردم من هم یکی از آنها هستم و خستگی‌هایشان را تجربه کرده‌ام.»

در بخش نخست برنامه، شکوفه ابوالملوکی، پرستاری با ۱۴ سال سابقه در این برنامه حاضر شد و توضیح داد: «وقتی مردم را می‌بینم که پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند، احساس می‌کنم همه تلاش‌های من و همکارانم بر باد رفته.»

بخش پایانی و ویژه برنامه زعفران، گفتگو و تقدیر از زوج پرستاری از بیمارستان مسیح دانشوری بود. رمضان خوش اخلاق و همسرش، منیره سرخیل در این قسمت از برنامه در کنار آشا محرابی نشستند و برخی خاطرات این دوران را مرور کردند. از جمله زمانی که رمضان خوش‌اخلاق به بیماری کرونا مبتلا شد و پسر ۹ ساله این زوج ترس از تنهایی سختی را تجربه کرد و به پدرش اصرار می‌کرد: «دیگه سر کار نرو!»

لوح تقدیر برنامه زعفران با خط‌نوشته‌ای از جواد لنگری در انتهای برنامه به این زوج تقدیم شد که محرابی به نمایندگی از برنامه و هنرمندان متن این لوح را خواند و اهدا کرد. خط‌نوشته‌ای با جمله: «پرستار؛ پاسدار پری‌سان آسمان پرستاره مهر».
برنامه زعفران، برنامه‌ای از گروه اجتماعی، فرهنگی شبکه دو سیماست که با کارگردانی افشین لیاقت و تهیه‌کنندگی محمد سلوکی جمعه ها ساعت ۱۰:۰۰ روی آنتن می‌رود.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون شب یلدا معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی یلدای متفاوت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون شب یلدا یلدای متفاوت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون شب یلدا یلدای متفاوت اخبار کنکور ویژه برنامه ویژه برنامه شب تهیه کنندگی برنامه زعفران برنامه یلدایی شبکه پنج سیما نهضت آزادی روی آنتن شبکه حیدری کاشانی صورت زنده کاری از گروه صدا و سیما پخش می شود دو برنامه شبکه چهار حضرت زینب شبکه پویا تهران ۲۰ خواهد شد ساعت ۱۹ شبکه دو زوجی نو شب یلدا شب چله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «بیا وسط» در هفدهمین قسمت خود به موضوع بررسی شغل همسر و رابطه آن با کیفیت زندگی مشترک می‌پردازد.

این برنامه تولید گروه خانواده شبکه دو که شامل محتوای آموزشی در حوزه ازدواج است، و مخاطب اصلی آن جوانان در شرف ازدواج و خانواده‌های آنان هستند؛ و هفدهمین قسمت آن به کارگردانی و تهیه کنندگی سید یزدان ملک آبادی پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۹ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • «نوش دارو» بعد از «قهوه اسپرسو»/مارتین اسکورسیزی به شبکه ۳ می‌آید
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!»
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روز‌های نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد