Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا صفی‌پور  قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان اظهار داشت:۱۴ هزار و ۴۱۰ خانوار در طرح ساماندهی حاشیه‌ نشینی چابهار شناسایی شدند که تنها برای پنج هزار خانوار می‌توان اقدام اصلاحی انجام داد و بقیه خانوارها در حریم‌ها سکونت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طرح بازآفرینی در حوزه شهرهای زاهدان و چابهار از جمله طرح‌های بزرگ ملی است که در صورت تحقق آن، به الگویی کارآمد در حوزه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده تبدیل خواهد شد.

او ادامه داد: ۱۴ کلونی سکونتگاهی غیر رسمی در شهرستان چابهار شناسایی شده که اراضی ۶ منطقه کمپ، هوت آباد، رمین، عثمان آباد، احمد آباد و بله سر به وسعت یکهزار و هفت هکتار بنام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال یافته است.

قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۸ واحد مسکونی این مناطق تحت تاثیر حریم قرار گرفته اند بیان کرد: ۹۷ درصد کاربری های عمومی و ۱۷ درصد معابر نقض حریم شده که برای توسعه و اجرای برنامه های این مناطق باید مناسب سازی شوند.

او تصریح کرد: ۹۰ درصد طرح تفکیکی مناطق حاشیه چابهار تاکنون مشخص شده و همراهی خوبی بین مردم و بنیاد مسکن وجود دارد.

صفی پور با بیان اینکه اقدامات در حوزه حاشیه نشینی در سه فاز طراحی، انطباق با وضع موجود و اجرای طرح انجام می شود افزود: در مناطق حاشیه چابهار تهیه طرح‌های زیرساختی چون راه، مدرسه و غیره ١٠٠ درصد انجام شده، اجرای طرح با ملاحظه وضع موجود ۳۰ درصد و اجرا مطابق طرح مصوب تاکنون نزدیک به ١٠ درصد انجام شده است.

او اظهار داشت: ۱۷۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر بابت آماده سازی و بستر سازی مناطق حاشیه ای هزینه شده است.

قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت؛ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض به افراد متقاضی تاکنون تعلق گرفته است.

او  بیان کرد: یکهزار و ۵۰۰ متر بسترسازی، ۱۲۰ هزار متر زیرسازی، هشت کیلومتر جدول گذاری، هفت هزار متر مربع پیاده رو سازی، ۱۰ هزار متر مربع سنگ فرش و ۵۶ هزار متر مربع آسفالت از نیمه سالجاری تا کنون در مناطق حاشیه ای چابهار انجام شده است.

صفی پور اظهار داشت: کار ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی انجام شده که از این میان ۶۰ واحد تسهیلات دریافت کرده و بقیه با هزینه شخصی کار ساخت مسکن را انجام می دهند.

او عدم توسعه یافتگی، نبود امکانات مناسب، پراکندگی و زندگی نکردن در یک سکونتگاه مطلوب را از جمله مشکلات بافت‌های ناکارآمد دانست و افزود: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در توسعه بازآفرینی شهری و ارتقا توسعه بافت‌های ناکارآمد دارند و اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و یا در حال انجام است.

قائم مقام و معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان‌ و بلوچستان گفت: سرعت کار در حوزه بافت فرسوده منوط به همکاری مردم بوده و نیاز است افراد و ارگان ها مربوطه کمک کننده باشند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن مسکن روستایی مناطق حاشیه انجام شده هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی در ساعات اولیه صبح امروز چهارشنبه با حضور میدانی در جاده ترانزیتی چابهار_نیکشهر، از نزدیک پیگیر حل مشکلات آبگرفتگی و ریزش کوه در این مسیر شد.

استاندار سیستان و بلوچستان که در این بازدید «منصور بیجار» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری وی را همراهی کرد، در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: این مسیر ترانزیتی باید با همکاری همه دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر به صورت کامل پاکسازی شود.

وی که از بامداد امروز در مناطق سیل زده حضور دارد، گفت: با هماهنگی راهداری و فرمانداری، باید علاوه بر امکانات دولتی از ظرفیت بخش خصوصی از جمله همه پیمانکاران برای عملیات پاکسازی و بازگشایی استفاده شود.

شایان ذکر است، بارش شدید باران که از روز سه شنبه در استان آغاز شده، موجب بروز سیلاب، انسداد مسیرهای مواصلاتی و همچنین ریزش کوه در برخی مناطق شده است.

کد خبر 6080558

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • اعزام آتش‌نشانان تهران به مناطق سیل زده چابهار
  • آخرین اخبار از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیگیری اجرای طرح ساماندهی اجاره و فروش مسکن در همدان
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • جهاد اسلامی: اکنون با قوانین جدیدی در رویارویی با اسرائیل مواجه هستیم
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از محور ترانزیتی چابهار -نیکشهر