Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره میزان پرداختی هزینه‌های درمان تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا توضیحاتی داد. خبرگزاری میزان- گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با رادیو سلامت درباره شرایط پرداخت کمک هزینه به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا، اظهار کرد: آموزش و پرورش مطابق با ماده ۵۸ آیین‌نامه اجرایی مدارس موظف است تمام دانش‌آموزان در سراسر کشور را تحت پوشش بیمه حوادث دانش‌آموزی ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این بیمه در راستای سلامت دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی در محیط خارج و داخل مدرسه اجرایی می‌شود تا در راستای مسؤولیت مدنی و حوادث و درمان مازاد، دانش آموزان را در تمام شرایط تحت پوشش بیمه قرار دهد.

کریمی‌فر با بیان اینکه این بیمه شبانه روزی است و چه مدرسه باز و چه تعطیل باشد شامل دانش‌آموزان می‌شود، عنوان کرد:، چون صیانت و حمایت از دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش ملاک است لذا تعهداتی در بیمه حوادث دانش‌آموزی برای آنان تعیین شده است که می‌توان به جبران غرامت فوت، غرامت نقص عضو، پرداخت هزینه درمان سرپایی و عمل جراحی ناشی از بیماری، هزینه پیوند و جبران هزینه کاشت حلزون اشاره کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره بحث کرونا و تأمین هزینه نیز بیان کرد: ۱۴ میلیون دانش‌آموز جامعه هدف بلندی است؛ در این بخش در سرفصل حمایت و مساعدت به دانش‌آموزان مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج، بیماری کرونا پیش بینی شده و نتیجه آزمایش کرونا و مستندات بستری شرط استفاده از آن است.

وی ادامه داد: تا سقف ۳ میلیون تومان در استان‌ها و تا سقف ۶ میلیون تومان با هماهنگی کمیسیون بیمه و درمان از طریق شرکت بیمه‌گر به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا پرداخت می‌شود که با ارائه مدارک، این هزینه آنلاین پرداخت خواهد شد.

کریمی‌فر همچنین درباره شناسایی دانش‌آموزان کرونایی، گفت: همه معلمان و کادر اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور ۵۰ درصدی کارکنان پاسخگوی مراجعان هستند و اگر هم موردی باشد در اختیار مدارس به عنوان متولیان یادگیری است.

بیشتر بخوانید:
امضای اساسنامه همکاری مشترک میان وزارت علوم و حوزه علمیه
انتهای پیام/ برچسب ها: مدرسه آموزش و پرورش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه آموزش و پرورش دانش آموزان مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری