Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@10:55:05 GMT

حمله هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۲۴۲۱

حمله هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال عراق

پس از گذشت تنها یک روز از سفر نخست‌وزیر عراق به ترکیه، منابع خبری عراقی از حمله جنگنده‌ها و واحد توپخانه ارتش ترکیه به شماری از روستاهای استان «دهوک» در اقلیم کردستان این کشور خبر دادند.

به نقل از رسانه‌های عراقی، جنگنده‌ها و واحد توپخانه ارتش ترکیه بامداد امروز (شنبه) همزمان هشت روستا در دو شهرک «باتیفا» و «دکار» در شمال بخش «زاخو» از توابع استان دهوک در اقلیم کردستان را هدف حملات خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی شاهدان عینی به رسانه‌های عراقی گفتند که ستون‌های دود از محل‌های اصابت گلوله‌ها و راکت‌ها به برخاست و در این حملات مواضع «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) هدف قرار گرفت.

به نوشته رسانه‌های عراقی، هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حملات گزارشی نرسیده است.

این دور جدید حملات یک روز پس از سفر نخست‌وزیر عراق به ترکیه انجام گرفت. «مصطفی الکاظمی» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «رجب طیب اردوغان» در آنکارا درباره امنیت مرزی و تروریسم سخن گفت و تاکید کرد که کشورش اجازه استفاده از خاک خود برای تهدید همسایگانش را نخواهد داد.

وی افزود: موضع عراق درخصوص رد هرگونه اقدامات خصمانه علیه ترکیه از سوی گروه‌های تروریستی واضح است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز به نوبه خود گفت: ما در کنار عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی می‌ایستیم و از جنگ این کشور علیه تروریسم حمایت می‌کنیم.

مناطق مرزی عراق با ترکیه همواره شاهد حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به بهانه حملات به عناصر گروه «پ.ک.ک» است.

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • حمله موشکی توپخانه ای حزب الله به پایگاههای اشغالگران
  • حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان
  • رژیم صهیونیستی مناطق مرزی لبنان را با بمب‌های فسفری هدف قرار داد
  • اردوغان به عراق سفر می‌کند
  • ایران به حمله پاسخ می‌دهد، اسرائیل چه کار خواهد کرد؟/ تعداد موشک‌ها ترسناک به نظر رسید
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه غزه