Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد فرجود روز شنبه ضمن بازدید از کانون ارزیابی و توسعه مدیران شهرداری تهران واقع در پارک شهر در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کانون ارزیابی یکی از ابزارهای حرفه‌ای در ارزیابی و توسعه نیروهای انسانی سازمان‌هاست که به عنوان یک ابزار روشمند و تخصصی قادر است نیروهای کیفی و کارآمد را شناسایی و ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فرجود افزود: اساسا کانونهای ارزیابی سبب می شوند که توانمندی و استعدادهای نیروهای انسانی هم برای خودشان و هم برای سازمان آشکار شود و بدین ترتیب چنانچه از این طریق جذب نیرو صورت گیرد، گزینش نیروها کاملا علمی و متناسب با نیازهای سازمانی خواهد بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل کانون‌های ارزیابی از جایگاه بسیار مهمی در سنجش شایستگی نیروها برخوردارند و تاکید شهرداری بر گزینش نیروها از این طریق به این دلیل است که هم فرصتی عادلانه در اختیار همه واجدین شرایط برای جذب در شهرداری تهران قرار می‌دهد و هم مانع سلیقه‌گرایی در بکارگیری نیروها شود و در مقابل ملاک گزینش افراد، شایسته‌سالاری باشد.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه دستیار مدیران شهرداری تهران باید افرادی امین و قابل اعتماد باشند یادآورشد: انتظار می رود که دستیاران قادر باشند خلأ‌های احتمالی که هم اکنون در ساختار مدیریت شهری تهران وجود دارد را پر کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس دستیاران باید قادر باشند به مدیران نگاه های جدیدی در شیوه برخورد با مسایل مدیریتی ارایه دهند و همچنین باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ساختار شهرداری تهران آشنایی پیدا کنند.

 مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه دستیار مدیر نباید درگیر کارهای اجرایی شود افزود: دستیاران پس از جذب در مجموعه شهرداری تهران، باید از آموخته‌های علمی خود به نحو احسن استفاده کنند. این درحالی است که این افراد باید قابل اعتماد و امین سازمان باشند و در عین حال از توانمندی تحلیلی خوبی هم برخوردار باشند.

فرجود تاکید کرد: قاعدتا انتظار نمی‌رود که دستیاران درگیر امور اجرایی سازمان شوند، بلکه باید قادر باشند کارهای کارشناسی و تحلیلی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند و همچنین باید کمک کنند مدیرانی که غرق در فعالیت‌های اجرایی هستند نگاه جدیدتری نسبت به مسایل سازمان خود پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: انتظار می‌رود که دستیاران به منظور مدیریت بهینه امور، اهتمام همه‌ جانبه‌ای داشته باشند. به عنوان مثال ضروری است که آنها روش‌ها و ایده‌های جدید خلاقانه در حوزه تخصصی خود را شناسایی کنند و با معرفی آنها در قالب شیوه‌های عملیاتی به  مدیران سازمانها، تلاش کنند که شیوه‌های اجرایی و نوین مدیریتی در اجرا و راهبرد ایجاد شود.

جذب نیرو در شهرداری تهران سالهای سال بر اساس رابطه بازی بوده است

شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز با بیان اینکه به عنوان فردی که سالها در بدنه شهرداری تهران مشغول به فعالیت می‌باشم، برای اولین بار است که شاهد بکارگیری نیرو بر اساس سازوکارهای علمی هستم؛ تصریح کرد: سالیان سال است که جذب نیرو در شهرداری تهران بر اساس روابط صورت گرفته است، این درحالی است که برای اولین بار، این سازمان درقالب "طرح دستیار مدیران شهرداری تهران" در یک فرایند کاملا علمی و فضای رقابتی عادلانه، نسبت به بکارگیری نیرو اقدام کرده است.

کامبیز مصطفی پور در بازدید از یکی از کانون‌های ارزیابی داوطلبان دستیاری مدیران شهرداری تهران به بیان نقطه نظرات خود درباره این طرح پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه در جهان امروز، روشهای نوین مدیریتی با سرعت شگرفی در حال توسعه هستند و با توجه به این تغییر و تحولات جهانی، لازم است که در کشور ما نیز سازمانها از شیوه‌های جدید مدیریتی بهره بگیرند تاکید کرد: طرح دستیار مدیران شهرداری تهران سبب انتخاب و راهیابی نخبه‌ترین و شایسته‌ترین افراد به بدنه شهرداری تهران می شود که موجب هم‌افزایی مدیریتی و در عین حال فراهم کردن بسترهای مناسب برای موفقیت این سازمان در ماموریتها و چشم ‌اندازهای سازمانی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۴ تاکید کرد: سالیان سال است که  جذب نیرو در شهرداری تهران از طریق روابط شکل گرفته است، اما برای اولین بار جذب نیرو از طریق سازوکار کاملا علمی صورت گرفته است به طوری که در ابتدا با فراخوان عمومی و اطلاع رسانی، فرصت مشارکت همه واجدین شرایط در آزمون فراهم شد و در مرحله بعدی نیز با برگزاری آزمون کتبی توسط سازمان سنجش افراد به لحاظ علمی، مورد آزمون قرار گرفتند و سپس در کانونهای ارزیابی که کادر اجرایی آن هیچ وابستگی سازمانی به شهرداری تهران ندارند در حال صلاحیت‌سنجی در ابعاد مختلف هستند.

وی با بیان اینکه سیستم‌های کاملا حرفه‌ای، نظام‌مند و علمی در پالایش و گزینش نهایی دستیاران ایفای نقش کرده اند یادآورشد: این فرایند بکارگیری نیرو، سبب می‌شود که افراد شایسته به بدنه شهرداری تهران ورود پیدا کنند و این اتفاق بزرگی است که سبب ترمیم و اصلاح نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری مناسب در شهرداری می‌شود.

مصطفی پور تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که این نیروها پس از جذب در بدنه شهرداری تهران قادر باشند که هر یک جریان بزرگی را راهبری کنند و با توجه به چالشهای موجود در عرصه مدیریت شهری و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، به نظر می‌رسد که تزریق نیروهای خلاق و کارآمد به شهرداری تهران با دستاوردهای چشمگیری همراه باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کارهای اجرایی در شهرداری تهران و درگیر شدن مدیران در فرآیندهای اجرایی، این احتمال وجود دارد که در برخی موارد خلاقیتهای لازم مدیریتی وجود نداشته باشد، این درحالی است که دستیاران جوان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نگاه‌های نوین مدیریتی به مدیران بالادستی ارایه دهند که قطعا نقش بسیار اثربخشی در موفقیت روزافزون مدیران در عرصه‌های مدیریتی ایفا خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی هیچ ساز و کار و تعریف مشخصی از شیوه‌های مدرن و خلاقانه مدیریتی نداریم اظهار داشت: این امر درحالی است که اجرای بهینه بخشی از ماموریتهای سازمانی در گروی بکارگیری اندیشه‌های نوین و خلاقانه است و امیدواریم که  دستیاران، به عنوان جوانان با انگیزه و نخبه بتوانند به مدیران کمک کنند تا آنها از روشهای جدید و خلاقانه در اجرای مسوولیتهای خود بهره بگیرند.

وی درعین حال با خطاب قراردادن مسوولان شهرداری تهران مبنی بر اینکه لازم است پس از بکارگیری دستیاران به آنها فرصت رشد و شکوفایی داده شود تاکید کرد: بنده سالیان سال است که در شهرداری تهران مشغول به فعالیت هستم و تاکنون مشاهده نکرده ام که بکارگیری نیروها ازطریق امتحانهای علمی و برگزاری فراخوان و ایجاد فرصت رقابتی عادلانه باشد و جذب این افراد از مسیرهای کاملا حرفه‌ای و تخصصی بوده است.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اخبار کنکور سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مدیران شهرداری تهران بدنه شهرداری تهران شهرداری تهران شهرداری تهران بکارگیری نیرو قادر باشند جذب نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه این نهاد در کنار دیگر مدیران است، قول مساعد داد که برای تحقق شعار امسال و حمایت از صنعت نفت، از هیچگونه تلاشی دریغ نکند.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، ذبیح‌الله خدائیان امروز (سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه) در نشست با مدیران ارشد صنعت نفت با تأکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳، خواستار شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی شد.

وی با با بیان اینکه زیرساخت مسائل و موضوع‌های فرهنگی، اجتماعی و... اقتصاد است، افزود: بیش از ۱۵ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را با موضوع اقتصادی تعیین می‌کنند که این موضوع به مهم‌ترین مسئله کشور، یعنی معیشت مردم اشاره دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعار سال را تکلیفی شرعی و قانونی دانست و اظهار کرد: مدیران باید با برنامه‌ریزی دقیق در این مسیر حرکت کنند.

خدائیان در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مدیران ارشد صنعت نفت گفت: بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش شماست، در این جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران راه افتاده سرداران دفاع از کشور شما هستید و اگر شما در میدان باشید منویات رهبر معظم انقلاب محقق می‌شود.

سازمان بازرسی کل کشور حامی مدیران صنعت نفت

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور در کنار دیگر مدیران است، قول مساعد داد که این سازمان برای تحقق شعار امسال و حمایت از صنعت، از هیچگونه تلاشی دریغ نکند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه سخنان خود چند توصیه مهم به مدیران ارشد صنعت نفت ارائه کرد که یکی از آنها استفاده گسترده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه نفت، پتروشیمی و گاز بود.

خدائیان با اشاره به مدیریت در مصرف و نفت گاز و صرفه‌جویی حامل‌های انرژی در کشور، با یادآوری این مسئله که برای مدیریت این مصرف قانون وجود دارد، افزود: در این زمینه باید پیشگیری در دستور کار قرار گیرد و راهکارهای لازم برای ذخیره‌سازی گاز گرفته شود.

وی اظهار کرد: مدیران باید توسعه و گسترش میدان‌های نفتی و سرمایه‌گذاری در این بخش را دستور کار قرار دهند و در این زمینه توجه ویژه به بخش حقوقی در امضای قراردادها داشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر ارتقای سامانه سپهتن (پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای) به‌منظور جلوگیری از قاچاق سوخت تأکید کرد و خواستار راه‌اندازی این سامانه شد.

خدئییان با اشاره به اینکه سیاست قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری مشروع است، اظهار کرد: از جمله مواردی که زمینه حضور بخش خصوصی در آن فراهم است بخش پایین‌دست صنعت نفت به‌ویژه پتروشیمی‌هاست که باید شرایط حضور این بخش فراهم شود.

بر اساس این گزارش، در جریان این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به ستار شیرعالی، معاون نظارت و امور اقتصادی سازمان مأموریت داد که نشست‌های جداگانه و مستمری را با بخش‌های مختلف صنعت نفت، پتروشیمی و گاز برگزار کند تا خواسته‌های مدیران این صنایع شنیده و از دیدگاه‌هایشان استفاده شود و هم اینکه سازمان بازرسی بتواند به‌عنوان یک دستگاه نظارتی برای رفع موانع پیش‌روی این صنعت گام بردارد.

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • تقابل جذاب گرگان و مهرام در بازی نخست
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب