Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز پرستار بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

حرفه پرستاری ترکیب عجیبی است، از یک سوترکیبی از رحمت وعطوفت ومهربانی ومراقبت واز سوی دیگر، دانش، معرفت وتجربه ومهارت(مقام معظم رهبری)

عقلیة الوحی،عقیلةالنّبوّة: رَبیعَةُ الفضل،وَلیدةُ الفَصاحة،عَقیلةُ خِدر الرّسالة،سیّدة العَقائِل، عالمه، معلّمه، عقیله، محدّثه، مفسّره، با کدام واژه تفسیرکنم تورا، که قامت خامه زیر بار این مسئولیت خم نشود ،که شرح شهادت قلم بر اوج تعالی روح انسان باشد، که کلک زرین، امانتدار شریعت شود و وصف صبر و صدقات وایثار وتسلیم و رضا وشجاعت بگوید، که حتی در اسارت، ایستاده بر قله عزت وآزادگی مبلغ راستین آیین رسول خدا شدی و روایت جهاد علمی واجتماعی وصبروشکیبایی تو درپاسداری از ارزش های زخم دیده دین اسلام، اسوه ای شد، برای مردان و زنان که در لابه لای ورق های تاریخ نورافشانی کند، راه را روشن نگه دارد و درس آزادگی وایستادگی و امانتداری بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق به خدا، حق محوری، احیای کرامت انسانی، آگاهی، مسئولیت پذیری، قاطعیت، ابراز وجود، زندگی هدفمند، صبروتوکل، مدیریت مدبرانه رفتاردراوج مصیبت، احاطه علمی، ویژگی های سلیلة الزّهراء (سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها) است، که سرفصل آموزه های پرستاری است وولادت پیام آور عاشورا، را با روزبزگداشت مقام پرستار پیوند زده است.

باتبریک ولادت سراسر سعادت پرستار دشت کربلا، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و روز پرستار به منادیان سلامت وانسانیت وعشق وایمان که در طول قریب به یک سال گذشته، با همه گیری بیماری کرونا، درجبهه جهاد سلامت، نگهبانان صدیق وجود ارزشمند ملت بزرگ ایران شدند وبا مجاهدت نقش آفرینی کردند و شهدای گرانقدری در این عرصه جاودانه شدند و به کاروان " عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ" پیوستند.

مطالعات و بررسی ها نشان می دهد اجرای صحیح و کامل قانون ارتقا بهره‌وری و بهره‌مندی پرستاران از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، حذف شرکت ها از قرارداد پرستاران و عقد قرارداد مستقیم با وزارت بهداشت تا طی مراحل اداری استخدام و رعایت کامل شرح وظایف آنها در مراکزی که مشغول به فعالیت هستند از مهم‌ترین مطالبات پرستاران از دولت ومجلس است، با تقدیر وتشکر از زحمات صادقانه، صبر وشکیبایی کادر سلامت به ویژه پرستاران خدوم، با استعانت از خداوند سبحان تلاش می کنیم، مطالبات بحق این قشر تلاشگر را در دستور کار مجلس قرارداده و از دولت محترم نیز درخواست می کنیم، رفع دغدغه پرستاران را در اولویت برنامه های هیات دولت قراردهند، بی شک مردم عزیز ایران نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی نهایت همکاری را با کادر سلامت برای کاهش ابتلای هموطنان به بیماری کرونا خواهند داشت، امید است درآینده‌ای نزدیک با الطاف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه الله)، مجاهدت‌های علمی متخصصین وکارشناسان و همگرایی و هم افزایی ملت بزرگ ایران شاهد رفع بیماری کرونا و پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی، سلامت ، دانش وفناوری واقتصادی باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: حاجی بابایی پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به مناسبت هفته ملی سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به اتفاق جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این نشست با تقدیر از زحمات و مساعی کارکنان حوزه سلامت در استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته دغدغه‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان استان داشتیم، اما در حال حاضر تا حد زیادی دغدغه‌های حوزه سلامت مرتفع شده و کار سامان گرفته است.
او با تأکید به دو مقوله مهم امنیت و سلامت، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای رفع مسائل این دو حوزه انجام شده و لازم است تا اقدامات و تدابیر بیشتری به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طرح بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) با همت والای مسئولین و کارکنان دانشگاه با کیفیت بسیار بالایی درحال اتمام است و به زودی به مدار خدمت رسانی وارد خواهد شد و بیمارستان آیت الله خوانساری نیز باید با برقراری ارتباطات بین المللی با سایر بیمارستان‌های تشخیص و درمان سرطان در دنیا، به نقطه قوتی در حوزه سلامت استان تبدیل شود.
او به موقعیت استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: باید تدابیر لازم در جهت افزایش نرخ زاد و ولد به کار گرفته و در بحث تغذیه و غذا و دارو نیز باید نظارت‌ها قوی‌تر و سختگیری‌های بیشتری اعمال شود.

تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملاً محسوس است
استاندار مرکزی در دیدار با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان مرکزی کاملاً محسوس است.
مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت افزود: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملا آشکار و محسوس است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است تا تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اقدامات با کیفیتی که در سطح سلامت استان مرکزی اعم از اقدامات پیشگیرانه، درمانی و فنی صورت گرفته است، استان قابلیت ارتقا به قطب سلامت کشور را دارد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیار مؤثری که در حوزه سلامت شکل گرفته می‌توان به فعال شدن مراکز تعطیل و نیمه تعطیل در کل استان و همچنین حضور فعال پزشکان و متخصصان در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد که جای تقدیر بسیار دارد.
استاندار مرکزی گفت: در اورژانس نیز کار‌های عمرانی بسیار خوبی انجام شده و همراهی و حضور پررنگ اورژانس استان در برگزاری تمرین‎ها حاکی از پیشرفت چشمگیر این مجموعه است.

اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه خدمات سلامت استان

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه سلامت استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح طرح بیمارستان‌های حضرت ولی‌عصر(عج)، فاز سوم آیت الله خوانساری، زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، مرکز دیالیز و همچنین بیمارستان تازه تأسیس حضرت فاطمه(س) خمین، ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مدار خدمت رسانی در استان مرکزی وارد می‌شوند.
امانی با اشاره به اینکه طرح بزرگ بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) دیگر هیچ گره کوری ندارد، افزود: در یک سال اخیر با تلاش تمامی همکارانمان کار طرح به خوبی پیش رفته و در حال اتمام است.

او ادامه داد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضائی آشتیانی نیز در مرحله آزمایش نهائی قرار دارد و طرح مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز که در دوره‌ای کوتاه متوقف شده بود، از سر گرفته شده و به زودی به چرخه خدمت رسانی وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • ظرفیت 10 هزار خودرویی پارکینگ ترمینال سلام
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه می‌شود یا شنبه؟
  • تعطیلی آخر هفته پنجشنبه یا شنبه می شود؟