Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست امضای تفاهم‌نامه تامین زمین احداث مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های شاهد و ایثارگر هرمزگان، با بیان اینکه هرمزگان از ظرفیت‌های متنوع و بزرگی بهره‌مند است، گفت: اقدامات خوبی در راستای افزایش منابع درآمدی برای خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت در زمینه توانمندسازی خانواده‌های شهدا و ایثارگر  از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد و این آمادگی وجود دارد با تشکیل تعاونی و اعطای تسهیلات، زمینه ورود ایثارگران به بخش کشاورزی که جزء مشاغل کلیدی است، فراهم شود.

استاندار هرمزگان گفت: تبدیل فرزندان خانواده های شاهد به نیروهای ماهر و فنی، امکان بهره گیری از توانمندی این نیروها را در صنایع استان تسهیل می کند که در همین راستا اقدامات مطلوبی از سوی بنیاد شهید استان هرمزگان با حمایت مجموعه دولت در استان صورت گرفته است.

همتی، خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را ولی نعمتان مردم و انقلاب برشمرد و عنوان کرد: حفظ کرامت خانواده های ایثارگر، وظیفه یکایک شهروندان و مسئولان کشور است و ما به عنوان متولیان دولت در هرمزگان، از هیچ مساعدتی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: با انعقاد تفاهم نامه و اختصاص زمین برای ساخت مسکن ایثارگران، مشکل تأمین مسکن تمامی ایثارگران هرمزگان رفع خواهد شد.

سعید اوحدی نیز در این نشست با اشاره به قانون استفساریه بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه، اظهارداشت: بر این اساس، تمامی مشمولین ماده (۲۱) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در زمان برنامه پنجم توسعه در دستگاه‌های اجرایی به هر نحوی شاغل بوده‌اند باید تبدیل وضعیت استخدامی پیدا کنند.

وی ادامه داد: درحوزه اشتغال به دلیل شرایط پیچیده کشور، شش گام "استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سفرهای استانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با وزارت صمت و راه و شهرسازی و پیگیری بند ج ماده ۸۸" برای رفع اشتغال جامعه ایثارگری برداشته شده است.

معاون رییس جمهور بیان داشت: در بند (ج) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه بر اشتغال ایثارگران تأکید شده و دولت موظف شده تا پایان این برنامه زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را در ادارات دولتی فراهم آورد.

اوحدی اضافه کرد: براساس بند (ذ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت نیروها باید تا پایان این برنامه اتفاق بیفتد که در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران نیز به این امر تأکید شده است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه ساماندهی اشتغال خانواده های شاهد و ساخت یک‌هزار و 200مسکن برای خانواده های ایثارگر استان منعقد شد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال مسکن هرمزگان خانواده اوحدی فریدون همتی استاندار هرمزگان بندرعباس خانواده های شاهد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه