Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییسی شنبه شب در حاشیه سفر به گیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با وضع این محدودیت ها تلاش می کنیم از تردد و دورهمی ها افراد بی توجه و کم توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی جلوگیری کنیم تا سلامت خود آنان و جامعه حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع محوری برای قطع زنجیره کرونا احساس مسئولیت اجتماعی و مسئولیت پذیری افراد و آحاد مختلف جامعه نسبت به سایرین است،  تصریح کرد: اگر درصد پایینی از مردم هم دستورالعمل های بهداشتی رارعایت نکنند موجب شیوع و گسترش این بیماری در کشور می شوند در این راستا این محدودیت ها برای همه شهرها اعم از زرد، نارنجی و قرمز است که این دو روز برای شب یلدا به صورت ویژه اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه گیلان از اولین استان هایی بود که درگیر کرونا شد، اظهار کرد: براساس ارزیابی های انجام شده گیلان از نظر نسبت فوت شدگان به جمعیت در سطح کشور جزو استان هایی است که کمترین نسبت را داشته است.

رئیسی خاطر نشان کرد : از سوی دیگر در یک شاخص بین المللی یعنی نسبت آمار فوتی ها به تعداد بستری شدگان هم وضعیت گیلان از متوسط کشوری پایین تر است که این کیفیت مراقبت و مراعات را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه چهار استان گیلان،   اردبیل، مازندران و گلستان تا دو هفته قبل جزو استان های قرمز کشور بودند افزود : خوشبختانه بعد از اردبیل استان گیلان روند نزولی را طی کرد از وضعیت قرمز خارج شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضرشهرستان های فومن،   شفت، صومعه سرا،   املش،   سیاهکل و رضوانشهر از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شدند و به وضعیت زرد رسیدند و فقط ۱۰  شهرستان  در استان نارنجی است.

رئیسی میزان رعایت مردم استان را خوب عنوان کرد و از مردم تالش خواست که بدلیل ناپایدار بودن وضعیت این شهرستان با حساسیت و دقت بالاتری این دستورالعمل ها را رعایت کنند تا به وضعیت زرد برسند اما اگر پروتکل ها خوب رعایت نشود، ممکن است تبدیل به وضعیت قرمز و شرایط بحرانی شود.

برچسب‌ها رشت علیرضا رئیسی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت علیرضا رئیسی گیلان رشت علیرضا رئیسی گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود

‌به گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه غلامعباس ترکی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را به نام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری کرده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتوته کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند. با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور شده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمائید تدابیر زیر اتخاذ شود.

۱- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص کنند. در مواردی که فاقد اقامتگاه هستند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

۲- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتاً مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

کد خبر 6062642 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت هنرمند پرسولیسی که در بیمارستان بستری شد
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بانک قرمز، مورد نظر هواداران آبی - گزارش
  • آخرین وضعیت رضا داوودنژاد در بیمارستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود