Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دهمین ماه از شیوع ویروس کرونا درحالی در مازندران رو به پایان ایت که همچنان در برخی از شهرهای استان شاهد وضعیت نگران‌کننده‌ای هستیم.

فرارسیدن شب یلدا و حضور افراد در دورهمی‌ها موضوعی بوده که نگرانی‌های بسیاری درپی دارد و باتوجه به ادامه دردسرهای کرونایی مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استان مازندران برای دومین بار از نیمه دوم تیر ماه امسال شرایط قرمز کرونایی را تجربه کرد که باتوجه به شرایط استان و همچنین خستگی کادر درمان و مجاهدان سلامت لازم است مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند.

 دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۸۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۸۵۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۶ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: حضور ناقلان ویروس کرونا در جمع‌های خانوادگی و تردد آنان در اماکن عمومی ، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن تهویه استاندارد در محیط‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کووید۱۹ است.


وی با بیان اینکه با دورهمی یلدای ۹۹ را به آخرین یلدای عزیزانمان تبدیل نکنیم، گفت: مردم مراسم سنتی شب یلدای امسال را همانند عید و مراسم‌های مذهبی برگزار نکنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: محدودیت‌های شبانه می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای عدم خروج مردم از خانه هایشان باشد و اگر محدودیت رفت و آمد از ساعت ۱۸ روز‌های شنبه و یک‌شنبه اجرایی شود، اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.

موسوی با اعلام اینکه بهترین هدیه مردم به کادر درمان و پرستاران پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی فضای مجازی بزرگ.ترین نقش فرهنگ‌ساز را در پیشگیری موثر شیوع کرونا ایفا می‌کنند، خواستار آگاه سازی اجتماعی توسط فعالان مجازی شد.


دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ بیمار جدید بستری و چهار بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، با بستری شدن تعداد ۱۴۸ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به یک‌هزار و ۴۶ نفر رسید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا در مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درحاشیه بازدید رییس دانشگاه از بخش‌های مختلف بیمارستان صحرایی این دانشگاه گفت: این بیمارستان با ظرفیت ۴۵ تخت بستری، اتاق‌های عمل، آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری، داروخانه و csr تجهیز شده است.

دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: گروه‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز این بیمارستان نیز تعیین شده است که در صورت نیاز پس از فراخوان در محل خدمت خود حاضر می‌شوند.

وی افزود: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازه‌ای بسیار سنگین دارد که در صورت نیاز به مدت طولانی می‌تواند همانند یک بیمارستان به آسیب دیدگان در مناطق مختلف خراسان رضوی و یا دیگر مناطق کشور خدمات رسانی کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر این پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، اتوبوس آمبولانس‌ها و موتورلانس‌ها نیز از ظرفیت مناسبی برای امداد رسانی برخوردار است و در ایام مناسبتی و یا در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه به گروه‌های هدف خدمت رسانی می‌کنند.

دکتر محمود شبستری رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در محل استقرار بیمارستان صحرایی و  بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان در جریان اقدامات و آمادگی تیم‌های اورژانس پیش بیمارستانی و درمان دانشگاه قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • آشکارشدن ابعاد دیگری از انفجار تروریستی کرمان
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد