Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@07:58:05 GMT

چه تعداد نارنگی برای بدن مفیداست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۶۹۹۹

پزشکان میزان مجاز استفاه از نارنگی را تعیین کرده اند که البته بهتر است با رگه‌های سفید آن میل شود. ناطقان: به نقل از الاهرام،گروهی از پزشکان اتفاق نظر دارند که هر فردی می‌تواند روزانه چهار قرص نارنگی بخورد و باید آن را با رگه‌های سفید موجود در آن مصرف کند.

پزشکان افزودند که این نوع مرکبات به طور کلی مفید و سالم است ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، در حالی که مقدار کالری نارنگی کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«فاطمه دغویغا»، متخصص تغذیه در مرکز تحقیقات پزشکی ملی غدد درون ریز وزارت بهداشت روسیه در پاسخ به پرسشی درباره تعداد نارنگی‌های قابل خوردن در روز گفت: روزانه چهار نارنگی.

«یکاترینا بورلیوا»، متخصص تغذیه مشهور اظهار کرد که نارنگی کالری کمی دارد و آن را به افرادی که به دنبال حفظ وزن و عدم افزایش آن هستند، توصیه کند.

بورلیوا توضیح داد که نارنگی حاوی مقدار نسبتاً زیادی ویتامین C است ، علاوه بر این حاوی ویتامین های گروه B و ویتامین A و همچنین کاروتن، کلسیم ، منیزیم و فسفر است - در کل حدود ۱۰ تا ۱۵ ویتامین و مواد معدنی در نارنگی وجود دارد.

او بر لزوم خوردن رگه‌های سفید در مرکبات تاکید کرده است، زیرا این فیبرها به روند ساده جذب کربوهیدرات کمک می کنند و این به ویژه برای بیماران دیابتی مفید است.

این پزشک تاکید کرد: افرادی که به بیماری‌های گوارشی همچنین بیماری های آلرژیک مبتلا هستند، به طور کل نباید نارنگی و مرکبات بخورند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نارنگی ، بدن ، مفید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نارنگی بدن مفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین داده‌‌های آماری مازندران در بخش کشاورزی است

استاندار مازندران با بیان اینکه کمترین داده‌های آماری را در بخش کشاورزی داریم؛ گفت: به طور ویژه این خلأ را در برنج و مرکبات داریم که در برنامه‌ریزی‌های مربوط به تولید و صادرات تأثیرگذار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید محمود حسینی پور بیان کرد: مبنای اطلاعات و آمار را نباید به سمتی ببریم که بتوانیم بودجه بیشتری بگیریم، بلکه آنچه اهمیت دارد حقیقت مسئله است و می‌خواهیم آمارها به دقت در سامانه جامع اطلاعات استان ثبت شود.

وی با بیان اینکه آمارها نباید حدودی و میانگین باشد، ادامه داد: هنوز در برنج و مرکبات با تعدد آمار مواجهیم و این موضوع، برنامه‌ریزی‌های ما را در بخش تولید و صادرات با مشکل  و چالش روبه‌رو می‌کند.

استاندار مازندران با انتقاد از اینکه نمی‌شود همواره در جلسات گفته شود که قرار بود این بشود و آن بشود، تصریح کرد: اینکه چه کاری انجام شده یا در حال انجام است و اینکه کار در مرحله عملیاتی قرار گرفته  برای ما اهمیت دارد.

حسینی‌پور از تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای استان خواست تا اطلاعات مربوط به مجموعه خود را برای ثبت در سامانه جامع اطلاعات استان آماده کنند و این کار پیش از پایان سال به طور کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: 1403 باید سال پایان ثبت دستی و سنتی اطلاعات و آمارهای ادارات باشد و پس از آن تمام داده‌ها به صورت برخط، متقن، قابل اتکا و قابل استناد در داشبورد مدیریتی مدیران قرار بگیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه کمترین داده‌های آماری را در بخش کشاورزی داریم؛ تأکید کرد: خارج از سامانه اطلاعات نباید خدمات داده شود؛ این یعنی همه چیز در چارچوب خودش قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران اعلام کرد: در بخش مرکبات آمار درستی نداریم؛ گاهی  2.5 میلیون تن، گاهی 2.7 میلیون و گاهی نیز از تولید 3 میلیون تن مرکبات در استان صحبت می‌شود، در حالی‌که هر کدام برنامه‌ریزی جداگانه‌ای می‌خواهد.

حسن خیریانپور همچنین گفت: در مازندران بیش از 500 واحد سورتینگ و سردخانه داریم و از این واحدها نیز فقط 70 سرمایه‌گذار عضو اتحادیه سورتینگ‌داران استان هستند.

وی ادامه داد: 115 هزار بهره‌بردار در بخش باغداری داریم اما تعداد افرادی که عضو اتحادیه باغداران استان هستند به 20 هزار نفر هم نمی‌رسد.

به گزارش تسنیم، سامانه جامع اطلاعات مازندران به متولی‌گری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طراحی شده و در حال ثبت داده‌های آماری دستگاه‌های اجرایی است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • کمترین داده‌‌های آماری مازندران در بخش کشاورزی است
  • ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال در حج ۱۴۰۳/اعزام ۳۸۰ نفر کادر درمان به عربستان
  • برگ این درخت در بهار فقط کار می کند
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات در مازندران
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی