Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@20:37:44 GMT

ناشران قیمت کاغذ در بازار آزاد را افزایش دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۱۹۷

صراط:

احمد شریفان، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، در گفت‌وگو با تسنیم،‌ با اشاره به افزایش قیمت در بازار کاغذ طی روزهای پایانی هفته گذشته و امروز گفت:  میزان افزایش قیمت کاغذ چندان زیاد نبوده و در حد 30 تا 40 هزار تومان بود که اغلب در بخش کاغذ چاپ و تحریر رخ داده است.

وی ادامه داد:  دلیل اصلی این افزایش قیمت نیز افزایش تقاضا در بازار طی دو هفته گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ارشاد توزیع کاغذ یارانه‌ای را به دلیل تعطیلی‌های دو هفته‌ای تهران متوقف کرده بود. برخی از ناشران برای تهیه کاغذ به بازار آزاد مراجعه کرده بودند که این رجوع ناشران موجب افزایش یک‌باره تقاضا برای کاغذ تحریر شد و در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

شریفان تصریح کرد:‌ با از سرگیری توزیع کاغذ دولتی توسط وزارت ارشاد تبعاً رکود سابق به بازار کاغذ برمی‌گردد و قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی رکود حاکم بر بازار کاغذ را نگران‌کننده خواند و گفت: متأسفانه با نزدیک شدن به فصل چاپ دفاتر و سررسید نیز بازار کاغذ دچار تعادل در عرضه و تقاضا نشد وهم‌چنان در رکود به سر می‌برد.

شریفان گفت:‌ تعطیلی مدارس‌، نیم شیفت شدن ادارات دولتی‌، تعدیل نیروی کار گسترده و حذف قبوض کاغذی موجب شد تا بازار کاغذ با شوک عجیب و غریبی روبرو و راکد شود. اکنون نیز اغلب فروش روی کاغذ گلاسه و ایندربورد که ویژه کارهای تبلیغاتی است، می‌چرخد. 

وی درباره کاغذ داخلی و علی‌الخصوص کاغذ مازندران نیز افزود: متأسفانه خریدار کاغذ داخلی در بازار بسیار اندک است. اکنون کاغذ داخلی تحریر یعنی کاغذ مازندران عمدتاً مصرف خاص دارد و تقاضایی برای آن وجود ندارد؛ زیرا کیفیت کار نیز پایین است.

وی نگرانی بابت کمبود کاغذ در پی کاهش تمایل واردکنندگان برای واردات کاغذ را بی‌مورد دانست و گفت:‌ اکنون انبارها پر از کاغذ است فعلا مشتری وجود ندارد.

شریفان خواستار نظارت واقعی دولت روی بازار کاغذ شد و گفت:‌ بازرسی‌های مقطزعی و نمایشی دردی را دوا نمی‌کند،‌ اینکه ما یک مغازه را نظارت کرده و پلمب کنیم دردی دوا نمی‌کند،‌ نظارت باید به واقعی شدن قیمت‌ها ثبات در قیمت بینجامد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اتحادیه فروشندگان کاغذ افزایش قیمت کاغذ صراط بازار کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان 
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان 
نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان 
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان 
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار تومان 
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۵ اردیبهشت +جدول
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت افغانی به تومان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳