Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@11:14:34 GMT

خروج ۴ شهر گیلان از وضعیت قرمز

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۷۴۶۶

خروج ۴ شهر گیلان از وضعیت قرمز

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ارسلان زارع شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار و گرامیداشت شهدای مدافع سلامت، گفت؛ پرستاران با وظیفه شناسی خود در ایام کرونا یادآور فداکاری‌های دوران دفاع مقدس بوده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان از نخستین استان‌هایی درگیر با ویروس کرونا بود، افزود: با همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در زمینه کنترل و مدیریت کرونا موفق عمل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح محله محور شهید «قاسم سلیمانی» با جدیت تمام در این استان دنبال می‌شود، ادامه داد: به دنبال پایش عمومی سلامت همه اقشار به ویژه سلامت سالمندان هستیم.

وی افزود: با تلاش همه نهادهای خدمات رسان توانسته‌ایم به لحاظ تعداد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا پایین‌تر از میانگین کشوری باشیم.

زارع خواستار تذکر مستمر به شهروندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی فرمانداران شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن شب یلدا شهروندان از برگزاری و حضور در دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمارها هیچ شهر قرمزی در کشور و استان گیلان وجود ندارد، ادامه داد: چهار شهر گیلان در وضعیت قرمز قرار داشتند که خوشبختانه با تلاش فراوان از این وضعیت خارج گشتند.

زارع با تاکید بر اینکه کمبود نیروهای انسانی و خانه‌های بهداشت در گیلان نگران کننده است، افزود: گیلان از نظر زیرساخت‌های حوزه درمان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های استاندارد وضعیت درمان در هر استانی سنجش نسبت تخت‌های بیمارستانی به جمعیت است، اضافه کرد: با وجود تجهیز بیمارستان‌های گیلان طی ماه‌های اخیر باز این استان در شرایط خوبی قرار ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت تولید محتوا از سوی رسانه‌ها برای تشویق مردم به عدم برپایی دورهمی ها، گفت: کرونا باعث شده است سبک جدیدی از زندگی را جهت سلامت خود و شهروندان انتخاب کنیم.

زارع از شهروندان گیلانی خواست به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذری اجتماعی را رعایت کنند، تصریح کرد: وضعیت زرد و نارنجی کرونا در صورت رها کردن رعایت پروتکل‌ها پایدار نخواهد ماند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش اولسان هیوندای عادل فردوسی پور فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار گیلان ویروس کرونا وضعیت قرمز وضعیت نارنجی هفته پژوهش اولسان هیوندای عادل فردوسی پور فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای زاهدان بر مدار قرمز قرار دارد / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز هوای یک شهر در وضعیت قرمز قرار دارد و ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۱۵۴، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچیک از شهرها در موقعیت ناسالم (قرمز) قرار نداشتند.

در همین راستا، شرایط امروز کیفی هوای در کلان‌شهرهای اصفهان با شاخص ۵۲، کرج با شاخص ۹۶، تهران با شاخص ۶۵، اهواز با شاخص ۶۳، زنجان با شاخص ۷۱، قم با شاخص ۵۷، یاسوج با شاخص ۷۲، رشت با شاخص ۵۳، اراک با شاخص ۵۳ و یزد با شاخص ۹۵، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای بیرجند، مشهد، زنجان، قم و یاسوج، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار بودند.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۴۱، ارومیه با شاخص ۲۹، بوشهر با شاخص ۳۹، شهرکرد با شاخص ۲۹، بیرجند با شاخص ۳۹، مشهد با شاخص ۲۵، سمنان با شاخص ۴۳، سنندج با شاخص ۳۷، کرمان با شاخص ۳۹، کرمانشاه با شاخص ۳۲ و همدان با شاخص ۲۹، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته بیست‌وچهارم فروردین، شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، اهواز، سمنان، زاهدان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، رشت، اراک، همدان و یزد در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب، امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۱ شهر پاک (سبز) و تعداد ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته پنج شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۷ شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 744070

دیگر خبرها

  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • هشدار پلیس آگاهی برای پیشگیری از کلاهبرداری
  • اجرای طرح نور عفاف و حجاب در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در کردستان
  • آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب در البرز
  • تاج: بانوان هوادار رعایت کنند تا فدراسیون تحت فشار قرار نگیرد
  • هوای زاهدان بر مدار قرمز قرار دارد / شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است