Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: روز پرستار به منادیان سلامت و انسانیت و عشق و ایمان که در طول قریب به یک سال گذشته، با همه‌گیری بیماری کرونا، در جبهه جهاد سلامت، نگهبانان صدیق وجود ارزشمند ملت بزرگ ایران شدند، تبریک می‌گویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها، روز پرستار را تبریک و تهنیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حرفه پرستاری ترکیب عجیبی است، از یک سو ترکیبی از رحمت و عطوفت و مهربانی و مراقبت و از سوی دیگر، دانش، معرفت و تجربه و مهارت(مقام معظم رهبری)

عقلیة الوحی، عقیلةالنّبوّة: رَبیعَةُ الفضل، وَلیدةُ الفَصاحة، عَقیلةُ خِدر الرّسالة، سیّدة العَقائِل، عالمه، معلّمه، عقیله، محدّثه، مفسّره، با کدام واژه تفسیرکنم تو را، که قامت خامه زیر بار این مسئولیت خم نشود،که شرح شهادت قلم بر اوج تعالی روح انسان باشد، که کلک زرین، امانتدار شریعت شود و وصف صبر و صدقات و ایثار و تسلیم و رضا و شجاعت بگوید، که حتی در اسارت، ایستاده بر قله عزت و آزادگی مبلغ راستین آیین رسول خدا شدی و روایت جهاد علمی و اجتماعی و صبر و شکیبایی تو در پاسداری از ارزش‌های زخم دیده دین اسلام، اسوه ای شد، برای مردان و زنان که در لابه لای ورق های تاریخ نورافشانی کند، راه را روشن نگه دارد و درس آزادگی و ایستادگی و امانتداری بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق به خدا، حق محوری، احیای کرامت انسانی، آگاهی، مسئولیت پذیری، قاطعیت، ابراز وجود، زندگی هدفمند، صبر و توکل، مدیریت مدبرانه رفتار در اوج مصیبت، احاطه علمی، ویژگی های سلیلة الزّهراء (سلام الله علیها)، حضرت زینب (سلام الله علیها) است، که سرفصل آموزه های پرستاری است و ولادت پیام‌آور عاشورا، را با روز بزگداشت مقام پرستار پیوند زده است.

با تبریک ولادت سراسر سعادت پرستار دشت کربلا، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و روز پرستار به منادیان سلامت و انسانیت و عشق و ایمان که در طول قریب به یک سال گذشته، با همه‌گیری بیماری کرونا، در جبهه جهاد سلامت، نگهبانان صدیق وجود ارزشمند ملت بزرگ ایران شدند و با مجاهدت نقش‌آفرینی کردند و شهدای گرانقدری در این عرصه جاودانه شدند و به کاروان " عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ" پیوستند.

مطالعات و بررسی ها نشان می‌دهد، اجرای صحیح و کامل قانون ارتقا بهره‌وری و بهره‌مندی پرستاران از مزایای مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، حذف شرکت ها از قرارداد پرستاران و عقد قرارداد مستقیم با وزارت بهداشت تا طی مراحل اداری استخدام و رعایت کامل شرح وظایف آنها در مراکزی که مشغول به فعالیت هستند از مهم‌ترین مطالبات پرستاران از دولت و مجلس است، با تقدیر و تشکر از زحمات صادقانه، صبر و شکیبایی کادر سلامت به ویژه پرستاران خدوم، با استعانت از خداوند سبحان تلاش می‌کنیم، مطالبات بحق این قشر تلاشگر را در دستور کار مجلس قرار داده و از دولت محترم نیز درخواست می‌کنیم، رفع دغدغه پرستاران را در اولویت برنامه های هیات دولت قراردهند، بی شک مردم عزیز ایران نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایت همکاری را با کادر سلامت برای کاهش ابتلای هموطنان به بیماری کرونا خواهند داشت.

امید است، در آینده ای نزدیک با الطاف الهی و رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه الله)، مجاهدت های علمی متخصصین و کارشناسان و همگرایی و هم‌افزایی ملت بزرگ ایران شاهد رفع بیماری کرونا و پیشرفت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی، سلامت، دانش و فناوری و اقتصادی باشیم.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرستار حاجی بابایی روز پرستار پرستاران سلام الله علیها بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» و در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال این‌که این مالیات سوداگران را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا مثلا سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته تا سود ببرد این قانون مانع از این کار می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکر خود گفت: کمیسیون اقتصادی به جای رفع ایرادات شورای نگهبان عملا قانون‌گذاری جدیدی کرده است حداقل به ما نمایندگان توضیح دهید که به چه مواردی رای می‌دهید.

محمدرضا پورابراهیمی نیز در پاسخ به تذکر زنگنه اظهار کرد: قانون مالیات بر سوداگری از مهم‌ترین قوانین ما در مجلس یازدهم است که باعث تضعیف سوداگری و رساندن آن به کمترین میزان و تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود هدف این است که بخش غیرواقعی و سوداگری در چهار بازار سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک کم و جمع شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات هم تذکری درباره روند بررسی ایرادات شورای نگهبان داشت که قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شورای نگهبان ۱۸ ماده را مورد اشکال قرار داد از مواد ۱۸ تا ۲۹ کمیسیون موارد دیگری را اضافه کرده چون همزمان با بررسی‌ها در این ایام قانون بانک مرکزیT تسهیل مودیان و تامین مالی تولید هم دائمی شد و باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند