Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، چند روزی است که تب و تاب یلدایی مهمان بازار مازندران شده به‌طوری‌که طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

باتوجه به شرایط قرمز کرونایی و همچنین ادامه محدودیت‌ها تاکید بر رعایت موارد بهداشتی است که با گشتی در بازار می‌بینیم هم اصناف و هم مردم این موارد را جدی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعمال محدودیت کرونایی از شلوغی‌ها و تجمع‌های غیرضروری جلوگیری به‌طوری‌که مردم تنها برای کارهای ضروری وارد بازار شده و در تدارک خرید یلدایی هستند.

مرور خاطرات گذشته  و یلدای پارسال که تاکید بر این بود که مردم تلفن‌های خود را در دورهمی‌ها پشت در بگذارند و اما امسال باتوجه به شرایط کرونایی که همین تلفن همراه وسیله ارتباطی شده که بتوانند جشن یلدا را در کنار عزیزان خود برگزار کنند.

بازارهای مازندران از میوه و آجیل گرفته تا شیرینی و سایر تنقلاب رنگ و بویی دیگر به خود گرفته است در این فصل با سال باتوجه به برداشت مرکبات بازار بیشتر نارنجی‌پوش بوده و در این روزها رنگارنگ شده و زیبایی خاصی به خود گرفته است.

انواع مرکبات، هندوانه، ازگیل و انار و سایر میوه‌ها جلوه خاصی به بازار استان مازندران بخشیده اما طی هفته اخیر شاهد افزایش قیمت میوه در بازار بودیم که امیرحسین فخرآوران رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز استان مازندران اعتقاد دارند افزایش قیمت به‌دلیل بالا رفتن تقاضا به‌مناسبت جشن یلدا بوده و پس از آن شاهد روند کاهشی قیمت میوه خواهیم بود.

افزایش قیمت تا حدی بوده که قیمت انار دو برابر شده و شاهد عرضه موز ۴۰هزار تومانی در بازار بودیم.

در کنار قیمت میوه، شیرینی به فراوانی در بازار موجود است و قیمت آن باتوجه به افزایش قیمت رشد چندانی نشده است.

بازار آجیل نیز امسال نسبت به سال گذشته گرم‌تر شده به‌طوری‌که قیمت آجیل نسبت به سال گذشته نه تنها رشد نداشته بلکه حتی روند کاهشی داشته است.

در کنار این محصولات این روزها با توجه به اینکه در زمان صید ماهی استخوانی از دریا قرار داریم، یلدا توانسته رونق بازار ماهی را رقم بزند.

 

عباس رمدانی عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، می‌گوید: وضعیت امسال بازار یلدایی متفاوت از سال‌های دیگر است.

وی اضافه می‌کند: اکیپ نظارت بر کالا همانند روال گذشته فعالیت دارند و موضوع مهم اعمال محدودیت کرونایی بوده که مورد توجه قرار گرفته و اصناف رعایت کردند و امروز یعنی آخرین روز پاییز ۹۹ هم ادامه خواهد داشت.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان مازندران  با تایید اینکه افزایش قیمت‌ بابت شب یلدا داشتیم، بیان می‌کند:  به تناسب اینکه تقاضای مردم کمتر شد افزایش قیمت را شاهد بودیم  البته قیمت‌ها افزایش پیدا کرد.

رمدانی خاطرنشان می‌کند: مهم‌ترین موضوع رعایت مسائل بهداشتی بوده که اصناف این مهم را در دستور کار خود داشتند.

سیدابراهیم حسینی رئیس نظارت و بازرسی اتاق اصناف مرکز مازندران و رئیس اتحادیه قنادان مرکز استان نیز می‌گوید: امسال شاهد افزایش شاهد ۱۰۰درصدی اجناس صنعتی و افزایش ۲۰درصدی اجناس صنوف و تولیدی‌هاس سنتی هستیم.

 

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰درصدی شکلات، اضافه می‌گوید: قیمت آجیل نسبت به سال گذشته ۲۰درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار مازندران قیمتها یلدایی 99 استان مازندران افزایش قیمت مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت نزولی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کاهش تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی و تمرکز بازار بر عوامل بنیادین سبب شد قیمت نفت روز دوشنبه (سوم اردیبهشت‌) بیش از یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۲۱ سنت یا ۱.۴ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا برای تحویل در ماه مه نیز روز دوشنبه با ۹۷ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه معامله شد. این در حالی است که برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و ۲۳ سنت افت به ۸۰ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: با پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر فروکش‌کردن تنش‌های ژئوپلیتیک بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند.

وی افزود: به همین دلیل بازارها ریسک ژئوپلیتیک مرتبط با اختلال احتمالی در عرضه نفت را همچنان کاهش می‌دهند. اختلال در عرضه، در زمان کنونی بعید به نظر می‌رسد.

به‌گفته ییپ، افزایش ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا نیز به فروش نفت فشار بیشتری وارد کرده است.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش یافت که حدود دو برابر پیش‌بینی تحلیلگران بود. تحلیلگران افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای را برای ذخیره‌سازی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

تینا تانگ، تحلیلگر مستقل بازار نیز اعلام کرد: نگرانی‌های اقتصادی بار دیگر به عامل کاهشی در بازار نفت تبدیل می‌شود و افزایش ذخیره‌سازی ایالات‌متحده و تندروی بانک مرکزی آمریکا و درنتیجه افزایش ارزش دلار، قیمت نفت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. افزایش ارزش دلار سبب بالارفتن قیمت نفت برای دارندگان ارزهای دیگر می‌شود.

کد خبر 6085654 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی