Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@18:05:31 GMT

در روز چه تعداد نارنگی بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۸۸۷۹۱

در روز چه تعداد نارنگی بخوریم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،پزشکان افزودند که این نوع مرکبات به طور کلی مفید و سالم است ، زیرا حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، در حالی که مقدار کالری نارنگی کم است.

«فاطمه دغویغا»، متخصص تغذیه در مرکز تحقیقات پزشکی ملی غدد درون ریز وزارت بهداشت روسیه در پاسخ به پرسشی درباره تعداد نارنگی‌های قابل خوردن در روز گفت: روزانه چهار نارنگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یکاترینا بورلیوا»، متخصص تغذیه مشهور اظهار کرد که نارنگی کالری کمی دارد و آن را به افرادی که به دنبال حفظ وزن و عدم افزایش آن هستند، توصیه کند.

بورلیوا توضیح داد که نارنگی حاوی مقدار نسبتاً زیادی ویتامین C است ، علاوه بر این حاوی ویتامین های گروه B و ویتامین A و همچنین کاروتن، کلسیم ، منیزیم و فسفر است - در کل حدود ۱۰ تا ۱۵ ویتامین و مواد معدنی در نارنگی وجود دارد.

او بر لزوم خوردن رگه‌های سفید در مرکبات تاکید کرده است، زیرا این فیبرها به روند ساده جذب کربوهیدرات کمک می کنند و این به ویژه برای بیماران دیابتی مفید است.

این پزشک تاکید کرد: افرادی که به بیماری‌های گوارشی همچنین بیماری های آلرژیک مبتلا هستند، به طور کل نباید نارنگی و مرکبات بخورند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نارنگی میوه خاصیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات استان در سال ۱۴۰۲ حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸هزارو ۲۸۵ تن بوده که رشد وزنی چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است.

امیر جمشیدی ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بالغ بر ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان کرد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

او ۱۶ کشور جهان را مقصد مرکبات مازندران اعلام و بیان کرد: روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادرات مرکبات از گمرکات مازندران می‌باشند.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات گفت: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی افزود: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

دیگر خبرها

  • برای سلامتی موهایمان چه غذاهایی بخوریم؟
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات
  • لزوم مبارزه با شته در باغات جوان مرکبات در مازندران
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی