Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس ورزشی اردبیل بازی قهرمانانه جوانان کشورمان برابر زور و تزویر استکبار ورزشی آسیا را ستود و گفت: برای ملت ایران این بازی بُرد بود چراکه تیم پیروزی ایران علی رغم نداشتن بازیکنان کلیدی خود در این رقابت ورزشی، با زور و تزویر آل سعود در حاشیه این رقابت نیز به مبارزه پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نوین فتحی یکی از کارشناسان ورزشی و داوران فوتبال استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به تحلیل بازی فینال لیگ قهرمانان اسیا پرداخت و گفت: این بازی بیشتر از آنکه یک مسابقه سالم ورزشی باشد تحت ارعاب و تطمیع آل سعود تبدیل به بازی  سیاسی از پیش تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به توطئه های آل سعود پس از شکست تیم عربستانی برابر نماینده ایران اشاره کرد و گفت: ال سعود تمام هجمه خود را بر کنفدراسون آسیا وارد کرد تا با محروم کردن مهاجم تیم پرسپولیس، بدور از روحیه ورزشی  و قهرمانی، انتقام سیاسی خود را از فوتبال ایران بگیرد.

فتحی با بیان اینکه پس از فینالیست شدن تیم ایرانی، آل سعود با زر و زور خود علیه تیم ایرانی جنجال آفرینی کرد، گفت: به جای اینکه تیم عربستانی  از نماینده غرب آسیا در فینال لیگ قهرمانان حمایت کند، سنگ اندازی کرد، گفت: آل سعود این بار پا فراتر گذاشته بود و خواستار تحریم پخش زنده فوتبال برای مردم ایران نیز شده بود که این اوج حماقت آل سعود بود.

این داور اردبیلی با بیان اینکه بازی روز گذشته تیم پیروزی ایران برابر حریف کره ای تحت شدیدترین عملیات های روانی آل سعود برگزار شد، بازی قهرمانانه جوانان کشورمان برابر زور و تزویر استکبار ورزشی آسیا را ستود  و گفت: برای ملت ایران این بازی بُرد بود چراکه تیم پیروزی ایران که بازیکنان کلیدی خود را در میدان نداشت با روحیه خودباوری پا به میدانی گذاشت که استکبار ورزشی آسیا با جو سازی های روانی چند روز پیش از آغاز این بازی سناریوی شکست تیم ایرانی را چیده بود.

وی با بیان اینکه پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا سه بازیکن کلیدی خود را نداشت و مسلماً حضور عیسی آل‌کثیر، وحید امیری و احسان پهلوان خیلی تاثیرگذار بود گفت: در آن سوی میدان تیم اولسان کره‌جنوبی بدون این که محرومی داشته باشد و با تمام نفرات اصلی خود مقابل پرسپولیس قرار گرفت ضمن آنکه داور نیز نگاهی مهربانانه تر نسبت به آنها داشت.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به عبرت های تاریخی در عرصه های اجتماعی و سیاسی پرداخت و گفت: امروز جوانان ایران در همه عرصه های جهانی سربلند و سرافراز هستند چراکه با وجود همه فشارهای بین المللی در میادین مختلف حضور آگانه و شجاعانه دارند و توانستند با روحیه پهلوانی خود برخلاف جهت رودخانه وحشی حرکت کنند و فاتح میادین علمی، ورزشی، سیاسی و حتی نظامی شوند.

وی با بیان اینکه سردمداران کنفدراسیون آسیا به ویژه آل سعود که دستی در سیاست نیز دارند فرجام اردوغان در کنش سیاسی وی در چند روز پیش علیه ملت ایران را از یاد برده اند، تصریح کرد: مردم ایران ملتی واحد است که در برابر خوی استکباری در همه عرصه ها، قهرمانانه و پهلوانانه ایستاده اند وبه بزودی ال سعود را نیز از این اقدام پلید خود پشیمان خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استکبار ورزشی لیگ قهرمانان آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۸۹۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان گفت: من به‌عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان حضور داشتم، اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و مطمئنا ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آنها خواهیم داشت.

او با بیان اینکه قرقیزستان تیم خوب و فیزیکی است، ابراز کرد تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص کنار رفتن ژاپن از جام ملت‌های آسیا و جام جهانی گفت: از حذف تیم ژاپن ناراحتم؛ آنها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد؛ کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمسایی یادآور شد: مهم‌ترین بخش جام ملت‌های امسال موضوع انتخابی جام جهانی است؛ همین موضوع موجب می‌شود تمام تیم‌ها بدون توجه به نام رقیبان بجنگند و نتایج غیرمنتظره رخ بدهد.

او در پاسخ به این سوال که مصدومیت حسین طیبی چه تاثیری روی عملکرد تیم ایران داشته، گفت: حسین بازیکن بزرگی است و ما دوست داشتیم اینجا کنارمان باشد، اما در ورزش حرفه‌ای پذیرفته‌ایم که مصدومیت و اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. ما در دو سال گذشته تغییراتی ایجاد کردیم و جوان‌ها را به تیم اضافه شدند. خوشحال هستم که علی‌اصغر حسن‌زاده که یک رهبر واقعی است، در کنار محمدرضا سنگ‌سفیدی به خوبی نظم تیمی را حفظ می‌کنند و جوان‌ترها در کنار آنها یاد می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۳ اردیبهشت
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت
  • بازی اختاپوس، بازی مرکب با هدف حذف بازنده
  • تل‌آویو، بازنده شطرنج استراتژیک با تهران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱ اردیبهشت
  • خلاصه بازی ایران 5-3 بحرین (جام ملت های فوتسال آسیا - 2024)
  • آماری که پرسپولیس ثبت کرد؛ اعدادی که تکرار نمی‌شوند