Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:36:07 GMT

سهمیه بنزین دیماه امشب واریز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۰۱۵۷

سهمیه بنزین دیماه امشب واریز می‌شود

سهمیه بنزین دی‌ماه به عنوان پانزدهمین سهمیه واریزی بعد از اجرای سهمیه‌بندی، امشب در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

این سهمیه برای خودروهای سواری بنزینی ۶۰ لیتر و خودروهای دوگانه سوز ۳۰ لیتر و ۲۵ لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌ها با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهمیه‌بندی بنزین از آبان ماه سال گذشته و بر اساس تصمیم سران سه قوه انجام شد که براساس آن قیمت بنزین سهمیه‌ای هرلیتر ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز سه هزار تومان تعیین شد. این اقدام با هدف اصلاح الگوی مصرف و افزایش ظرفیت صادراتی فرآورده های نفتی در کشور انجام شد.

افراد می‌توانند تا ۹ ماه از سهمیه خود را در کارت‌های سوخت ذخیره کنند و ذخیره بیشتر امکان پذیر نیست.  

با اجرای سهمیه بندی در حالی که میانگین مصرف روزانه بنزین در آبان سال گذشته ۹۴ میلیون لیتر در روز بود در آذر همان سال به ۷۶.۵ میلیون لیتر رسید.  

روند کاهش مصرف بنزین در ماه های بعدی سال نیز ادامه داشت.

در اسفند ماه اما به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیت های تردد برای کنترل این بیماری، مصرف بنزین که به دلیل سهمیه بندی در میانه کانال ۷۰ میلیون لیتری جا خوش کرده بود به ۶۷ میلیون لیتر در روز رسید.  

بررسی این آمارها حکایت از آن دارد در حالی که میانگین مصرف بنزین در ۷ ماهه اول سال ۹۸ عددی معادل ۹۷ میلیون لیتر در روز بوده،  در ۷ ماهه سال جاری به ۷۵ میلیون لیتر در روز رسیده است. عددی که نشان می دهد مصرف بنزین حدود ۳۰ درصد کاهش را در کشور ثبت کرده است.  

در مجموع باید گفت اگرچه مصرف بنزین در ایران به دلیل سهمیه بندی، افزایش سهم سی ان جی در سبد حمل و نقل کشور و همچنین محدودیت های کرونایی با کاهشی ۳۰ درصدی در سال جاری همراه بوده اما همچنان باید اقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف انرژی انجام شود.

 

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سهمیه بنزین کارت سوخت پارسی خبر میلیون لیتر سهمیه بندی مصرف بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی ماهشهر از کشف ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل و بازداشت سه نفر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق کالا و سوخت، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان با رصد اطلاعاتی یک انبار دپوی سوخت قاچاق را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضایی به محل اعزام شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس وی افزود: در بازدید از این انبار، یک هزار لیتر سوخت گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف شد.

جوانمرد گفت: همچنین ماموران پلیس امنیت اقتصادی در عملیاتی دیگر با گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی، دو دستگاه خودروی نیسان حامل سوخت قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی، حدود تقریبی ۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی سوخت کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط پنج نفر پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • نجات 666 میلیون لیتر بنزین توسط وزارت صمت
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق