Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا خزائلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به انجام رسید.

وی با اشاره به نصب داربست و پوشش بر روی بام قسمت های دارای ریزش در ضلع جنوبی سرای تاریخی وزیر، اظهار داشت: با این اقدام خطر ریزش دیواره جنوبی این بنای تاریخی واقع در کوچه شهید اسدالهی یا دیوانخانه که در سالیان گذشته دچار انحراف و شکست شده بود مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه برنامه مرمت سرای تاریخی وزیر که بخشی از بازار سنتی قزوین است با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اوقاف و امور خیریه قزوین تهیه شده است، افزود: با توجه به مالکیت اوقاف بر این بنا، این اداره کل تلاش دارد تا با فراخوان سرمایه گذاری به احیا و ساماندهی این مجموعه تاریخی بپردازد.

سرای وزیر قزوین از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است و در فهرست آثار ملی قرار دارد.

چندی پیش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گزارشی از وضعیت نابه سامان این بنای تاریخی و امکان تخریب و ایجاد خطرات جانی آن گزارشی با عنوان سرای وزیر بنای باشکوهی که رو به زوال می رود، (http://www.irna.ir/news/84046653/) منتشر کرده بود.

برچسب‌ها استان قزوین مرمت میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین مرمت میراث فرهنگی استان قزوین مرمت میراث فرهنگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این نشست تخصصی که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، گفت: کشف رود، رودخانه‌ای تاریخی، اساطیری و باستان‌شناسی است که نویافته‌های عصر «پلئیستوسن» در امتداد این رودخانه کشف رود بخشی از تاریخ این سرزمین کهن را نمایان می‌کند.

احسان زهره‌وندی افزود: هم‌چنین با رونمایی از نخستین دست‌افزار‌های سنگی آشولی در شمال شرف فلات ایران دستاوردی مهم از تاریخ این استان و ایران در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پیرامون کشف رود گفت: با رونمایی از مطالعات باستان‌شناسی و نویافته‌های محدوده کشف رود اهمیت این رودخانه دوچندان شده و وظیفه همه دستگاه‌هایی اجرایی است که این میراث ارزشمند طبیعی و تاریخی را حفظ کنند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ارائه دستاورد‌های پژوهشی جدید محوطه قادرآباد توس نیز اهمیت منطقه تاریخی توس در کنار کشف رود را نشان می‌دهد و امیدواریم با روشن شدن بخشی از تاریخی کهن این سرزمین توجه مسئولان و مردم به این منطقه تاریخی جلب شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۸۴ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به ۶۰ بنای تاریخی سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابرفرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • مهدیه قزوین به عنوان یک ابر فرهنگ‌سرای متعلق به شهرداری تکمیل شود
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد