Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: طی 9 ماه سال جاری با تسهیل گری شرایط اشتغال معلولین 525 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی صاحب شغل شدند.
بهگزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، بهزاد ستاری در تشریحاقدامات صورت گرفته برای تسهیل گری اشتغال جامعه هدف در چارچوب وظایف سازمان ازایجاد اشتغال برای تعداد 525 نفر از افراد دارای معلولیت و مددجویان در سه ماه سال99 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکلبهزیستی اردبیل خاطرنشان کرد: برای تسهیل گری اشتغال جامعه هدف از پرداخت تسهیلات قرضالحسنه، تشکیل کارگروه همیاران زن سرپرست خانواده، صدور مجوز مراکز عیر دولتی،پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی، خویش فرمایی و....استفاده می کند.
ویگفت : در سال 1399 برش تعهدات استانی اشتغال تعداد 782 نفر بود که با تسهیل‌گری اشتغال افراد واجدشرایط در نه ماهه سال جاری برای تعداد 525نفر ایجاد اشتغال شده است .
ستاری ادامه داد: در سال 1399 از محل بند " ب " تبصره 16 قانون بودجهمبلغ 289 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی جامعه هدف به استان اختصاص یافتهبود که در نه ماهه سال 99 بیش از 179 میلیارد ریال یعنی بیش از 62 درصد اعتبارتخصیصی جذب شده است .
وی با تشکر از مدیران و کارکنان بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال جامعه هدفخواستار تعامل و همکاری بیش از پیش این عزیزان برای کمک به استقلال اقتصادی جامعههدف بهزیستی شد.
ویهمچنین اظهارداشت: سازمان بهزیستی در قبال به کارگیری جامعه هدف در بخش خصوصی وتعاونی به کارفرمایان تسهیلاتی از قبیل پرداخت وام قرض الحسنه به ازای هر نفر500 میلیون ریال ، پرداخت سهم بیمهکارفرمایی ( 23 درصد) به مدت 5 سال و پرداخت یارانه ارتقای کارانه معلولان شاغل دربخش غیر دولتی از 10 در صد تا 50 در صد حداقل حقوق و با در نظر گرفتن میزان و نوعمعلولیت ارائه می کند.
مدیرکل بهزیستی اردبیل اظهار امیدواری کرد: کارفرمایان برای استفاده از تسهیلات فوق می توانند بهبهزیستی شهرستان ها و بخش ها مراجعه و از تسهیلات فوق بهره مند شوند .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیل گری جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد