Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: در قالب اجرای طرح هفت‌خوان خدمات متنوعی در جهت انتخاب شهر یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس‌پذیر جهان ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، حمیدرضا قمی در نشست آنلاین با خبرنگاران استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های گوناگون در سطح شهر جهانی یزد اظهار داشت: در راستای انتخاب یزد به عنوان اولین پایلوت شهر دسترس‌پذیر در جهان طرح هفت‌خوان از تقاطع‌های باهنر، میدان آزادی، میدان شهید بهشتی، تقاطع امیرچقماق، تقاطع ساعت تا مسجد جامع اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در مسیر اجرای طرح مسیر پل‌ها و کف‌سازی‌ها اصلاح می‌شود، برای معلولان پارکینگ ایجاد و موانع در سر راه برداشته می‌شوند و در نهایت شاهد مناسب سازی مسیر میدان همافر تا مسجد جامع یزد هستیم.

قمی افزود: در این مسیر اتوبوس‌ها برای نابینایان و ناشنوایان با امکانات تصویری و شنوایی تجهیز شده و سامانه اتوبوس‌یاب و تاکسی شهری هم ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه از شهریور ماه سال آینده کارخانه بازیافت آسفالت شهرداری یزد برای بازیافت 2300 تن آسفالت شهری راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: اجرای این اقدام مزایای فراوان برای حفظ محیط زیست و صرفه اقتصادی مناسبی برای شهر یزد دارد.

تاکسی‌های خطی جایگزین اتوبوس‌ها در مناطق کم تردد شهر یزد می‌شوندرونمایی از چراغهای راهنمای مناسب‌سازی شده ویژه نابینایان در پایتختمناسب‌سازی 30 بازار میوه و تره بار برای معلولان تا پایان سال

وی ادامه داد: با کاهش تردد مردم در سطح شهر و استفاده از اتوبوس‌ها به زودی سامانه همسفریاب در اتوبوس‌های عمومی و مسیرهایی کم مسافر راه‌اندازی می‌شود تا در طول روز متناسب با ظرفیت هر مسیر وسیله در نظر گرفته شود.

قمی بیان کرد: در دوران کرونا استفاده از تاکسی‌های زرد کنار پایانه به کمترین میزان رسید و سبب کاهش درآمدها شد، در نظر داریم با فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب بتوانیم با خدمات آنلاین از این مجموعه وسایل استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه برای نوسازی سیستم تاکسیرانی در شهر یزد، نیازمند همکاری ویژه سرمایه گذاران هستیم تصریح کرد: 120 تاکسی زرد پیکان قدیمی در شهر یزد وجود دارد که باید آن‌ها را تعویض کرد.

وی طرح‌های دیگر شهری راه ایجاد شهرک سنگ و شهرک چوب، راه‌اندازی کمپ پناه برای نگهداری سگ‌های ولگرد و حیواننات بی‌پناه، مرمت و راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی، طرح ساماندهی مسیل، ایمن‌سازی پسماندهای خطرناک، ساخت فیلم زندگی‌نامه شهید سیدرضا پاکنژاد، راه‌اندازی سایت تخصصی گردشگری یزد و راه‌اندازی گالری‌های شهری در طول مسیرهای پرتردد از دیگر اقدامات در دست اجرا هستند.

انتهای پیام/781/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه اندازی اتوبوس ها شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

رضا دوستی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیر‌های مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودرو‌های شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده، اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • رئیس جمهور: مهندسان ایرانی در بیش از ۲۰ کشور جهان در حال اجرای پروژه‌های برق و آب هستند
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا