Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه «فارس من» هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده است و در سریعترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«خرید زمین ومسکن در اهواز توسط افراد غیرایرانی» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسید که موضوع را پیگیری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اظهارات چند روز گذشته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه میانگین قیمت هر متر زمین در اهواز 23 میلیون و 500 است و علت بالا بودن قیمت مسکن در اهواز هجوم خریداران غیرایرانی برای خرید خانه است واکنش‌های زیادی را از سوی مسوولان و مردم به دنبال داشت.

خرید مسکن توسط افراد خارجی در خوزستان صحت ندارد

 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خصوص افزایش قیمت املاک در خوزستان اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن در خوزستان همانند سایر نقاط کشور بوده اما این مسئله که افراد خارجی و تبعه دیگر کشورها در حال خرید مسکن و ملک در خوزستان هستند، تکذیب می‌شود.

وی افزود: هیچ فرد خارجی در خوزستان ملکی خریداری نکرده و قوانین کشور در تمام نقاط ساری و جاری هستند که ما از آن‌ها تبعیت می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: کارشناسان برای یافتن علت افزایش قیمت مسکن باید به دنبال دلایل واقعی دیگری باشند.

هیچ ملکی توسط افراد خارجی در خوزستان خریداری نشده است

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور نیز  اظهار کرد: قانون اساسی در کشور ما برای همه جاری است که بر اساس آن هیچ فرد خارجی نمی تواند املاک و مستغلاتی خریداری کند مگر در شرایط خاص که باید به وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تقاضا ارسال کنند که زمان زیادی صرف می‌کند و این شرایط نیز فعلا در کشور ما وجود ندارد.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشورافزود: هیچ خرید ملکی توسط افراد خارجی به صورت وکالتی و یا ثبتی در خوزستان انجام نشده است.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور گفت: تاکنون هیچ سند غیررسمی و غیرقانونی مبنی بر خرید مسکن توسط افراد خارجی در خوزستان و اهواز مشاهده نشده است.

 پورحاجت بیان کرد: از معاون وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم تکذیب این خبر اعلام شده از سوی وی را اعلام کنند چراکه تبعات خاص خود را در استان خوزستان خواهد داشت.

اظهارات معاون وزیر سبب افزایش قیمت کاذب مسکن می‌شود

عنبر علی زنگنه رئیس اتحادیه املاک خوزستان با رد خرید مسکن توسط اتباع خارجی در اهواز، اظهارکرد: این ادعا نیز سبب شد بورس بازان، زمین باران، پولداران و... بنا به فرمایش معاون وزیر برای سرمایه‌گذاری در اهواز اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط ممکن است هر سرمایه گذاری برای خرید ملک در اهواز رغبت کند، افزود: این در حالی است که میانگین قیمت در اهواز به هیچ عنوان 23 میلیون و 500 نیست.

رئیس اتحادیه املاک خوزستان گفت: به طور حتم تقاضای کاذب برای خرید مسکن در اهواز از استان‌های دیگر در کوتاه مدت سبب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، قیمت ملک در اهواز به طور میانیگن بین 9 تا 10 میلیون تومان است و در منطقه کیانپارس که از مناطق برخوردار ما است بین 15 تا 40 میلیون تومان است که میانگین قیمت در این منطقه نیز با میانگینی که معاون وزیر عنوان کرد تفاوت دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن خوزستان اهواز افزایش قیمت اتباع خارجی معاون وزیرراه و شهرسازی خرید مسکن توسط افزایش قیمت معاون وزیر قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۸ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است