Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر امیری گفت: با توجه به اینکه شهرستان دهگلان شاهراه بین المللی جنوب به غرب و شمالغرب کشور و مسیر بار ترانزیت به کشورهای عراق و ترکیه است، نیاز به سوخت دارد که سوخت مورد نیاز کامیونها فقط نیاز نصف روز آنها را تامین می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر امیری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان دهگلان و نایب رئیس کانون انجمنهای صنفی رانندگان استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، ضمن تبریک هفته حمل ونقل با اشاره به فعالیت این انجمن در شهرستان بیان داشت: در سال 92 انجمن شهرستان با 100 نفر عضو شروع به فعالیت نمود که تاکنون تعداد 700 نفر عضو این انجمن شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری با بیان اینکه حمل و نقل نقشی مستقیم در بهبود و پیشرفت اقتصاد، تولید و پیشرفت صنعتی ایفا می کند خواستار ورود مستقیم مدیرت شهرستان در راستای حل مشکلات قشر کامیونداران شد.

وی با اشاره به امورات کامیونداران در شهرستان گفت: با تلاش، هماهنگی و همکاری کانون انجمن های استان خدمات صدور، تمدید و خدمات مربوط به کارت فعالیت یا همان کارت هوشمند اعم از راننده و ناوگان معاونت حمل و نقل استان به دهگلان انجام شده است.

امیری با اشاره به خدمات در خور شان حمل و نقل شهرستان گفت: بیمه های تکمیلی رانندگان توسط شرکتهای بیمه آتیه سازان، حافظ و بیمه دانا در حال انجام خدمات به 600 عضو این انجمن هستند.  

وی با اشاره به گرانی و قیمت سه برابری لاستیک کامیونها گفت: هزار حلقه لاستیک میان کامیونداران توزیع شده که 40 الی 50 درصد نیاز آنان حل شده و نیار است لاستیک سهمیه در اختیار کامیوندار قرار داده شود زایر گران شدن لاستیک باعث گرانی در هزینه حمل و نقل بار شده و مشکلات مردم و جامعه نیز چند برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بعضی از کارخانجات صنعتی شهرستان در حق رانندگان و کامیونداران کم لطفی می کنند و کمتر از امکانات کامیونداران شهرستان دهگلان استفاده می کنند گفت: اکثر بار آنان برای حمل از طریق کامیونهای دیگر شهرستانها صورت می گیرد در حالیکه اولویت اول حمل بار برای کامیونداران شهرستان است و بارها این موضوع از طریق دستگاههای متولی شهرستان پیگیری شده اما متاسفانه تاکنون هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است که این موضوع مطالبه به حق کامیونداران و رانندگان شهرستان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان دیگر مشکل کامیونداران را نبود پارک تیر در خارج از شهر عنوان کرد و بیان داشت: پارکینگ و آلودگی صوتی کامیونها داخل خیابان و معابر شهر نوعی ایجاد مزاحمت برای شهروندان است وبا توجه به اینکه انجمن رانندگان با همکاری مجموعه کامیونداران شهرستان یک قطعه زمین 4 هکتاری به مبلغ 600 میلون تومان تملک نموده اما ساخت این پارکینک به علت هزینه بالا از توان کامیونداران خارج است که در این زمینه نیاز به حمایت مدیریت شهرستان دارد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از مدیران استان و شهرستان جهت همسان سازی سوخت گفت: باتوجه به اینکه تامین سوخت کردستان با دیگر استانهای کشور متفاوت بود این مشکل حل و استان کردستان از نظر تامین سوخت همانند دیگر استانهای کشور است.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان کردستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان دهگلان شاهراه بین المللی جنوب به غرب و شمالغرب کشور و مسیر بار ترانزیت به کشورهای عراق و ترکیه است نیازمند سوخت است که سوخت مورد نیاز کامیونها فقط نیاز نصف روز آنا را تامین می کرد که باید تدابیری اتخاذ شود به صورت شبانه روزی سوخت در اختیار کامیونداران بومی و غیر بومی قرار داده شود.

وی با اشاره به مشکلات جاده ای استان و شهرستان دهگلان از مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست نسبت به جاده های شهرستان خصوصا تعریض جاده بلبان آباد اقدام کنند که در حقیقت این جاده به قتلگاه انسانی تبدیل شده است زیرا مسیر دهگلان به بلبان آباد و استان کرمانشاه مسیر تردد کامیونهای حمل بار بندر امام به زنجان، غرب و شمالغرب کشور و محل تردد کامیونهای حمل بار سه معدن شهرستان است.

وی با بیان اینکه استان کردستان از استانهای کم برخوردار از نظر اقتصادی است و افراد جویای کارت هوشمند رانندگی که درصد بیشتر آنان از میان جوانان با تحصیلات دانشگاهی هستند گفت: متاسفانه از نیمه دوم سال 97 طی بخشنامه ای دولت از سازمان تامین اجتماعی خواست که دادن سوبسید بیمه رانندگان را قطع و بیمه رانندگان جدید الورد را به صورت آزاد محاسبه کند که این به نوعی ظلم در حق حمل و نقل جاده ای بوده و باعث سلب امنیت شغلی رانندگان جدید می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان اظهار داشت: نرخ محاسبه آزاد بیمه رانندگان در ماه 780 هزار تومان است که راننده توان پرداخت این هزینه را ندارد و به اجبار باید به بیمه های روستایی روی بیاورند که هیچ نتیجه برای آینده شغلی این قشر متصور نیست و رانندگان در دو راهی ادامه یا ترک این شغل سرگردان هستند و ضمن درخواست از استاندار، نمایندگان مجلس، مدیر کل تامین اجتماعی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل تعاون کار رفاه اجتماعی گفت: بیکار شدن صدهها نفر از جوانان جویای کار که با هزاران آرزو به این شغل روی آورده اند خسارت جبران ناپذیری به بار خواهد آورد در حالی که این حق رانندگان است که بتوانند از سوبسید بیمه تامین اجتماعی برخوردار باشند.

وی با اشاره به مشکل نوبت دهی در پایانه مرزی باشماق مریوان در پارکینگ های پایانه ضمن درخواست از مدیریت پایانه مرزی گفت: متاسفانه به علت ایجاد بستر مناسب توسط عده ای سود جو با تضییع نمودن نوبت کامیونداران باعث ناراضایتی این قشر شده اند که این مشکل نیاز به رسیدگی شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان دهگلان تامین اجتماعی صنفی رانندگان حمل و نقل مدیر کل جاده ای حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند