Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@10:43:09 GMT

شب چله از سنت های قدیمی خطه آذربایجان است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۵۴۹۷

شب چله از سنت های قدیمی خطه آذربایجان است

سلمانپور تهیه کننده ویژه برنامه «شب یلدا» که برای کانال آذری شبکه سحر قرار است پخش شود، گفت: این برنامه با هدف همراهی با مخاطبان و بینندگان کانال آذری که «شب چله» برایشان بسیار مهم است تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سلمانپور ظهیر تهیه کننده این برنامه گفت: برنامه امشب با هدف همراهی با مخاطبان و بینندگان کانال آذری در طولانی ترین شب سال و نیز پیوند سنت با مدرنیته ، بخش های متنوعی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

سلمانپور ادامه داد: «چله نشینی» از روزگاران گذشته و از سنت های قدیمی مردمان خطه آذربایجان بوده است و این چله نشینی ها با شب یلدا آغاز می شود و تا آخرین روزهای سال ادامه می یابد. از این رو شب یلدا در این خطه از ایران زمین و نیز کشورهای همجوار به «شب چله» معروف است.

تهیه کننده این ویژه برنامه درخصوص آیتم های مختلف این شب نشینی گفت: بخش های مختلفی برای این برنامه 90 دقیقه ای در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به: حضور دکتر عبدالحسین لاله رئیس فرهنگستان هنر و مرور تاریخچه و عادات و آیین های مرسوم ایرانیان در کنار سفره مخصوص یلدا و نقل حکایت های شیرین، حضور گروه موسیقی «عاشقلر» و «موقامی» و اجرای 3 قطعه در فواصل مختلف برنامه، پخش گزارش های تصویری از شهرهای تهران، تبریز و مراغه، مصاحبه و گفت و گو با مردم شهرهای اردبیل و تبریز، کلیپ و نماهنگ اشاره کرد. 

سلمانپور در پایان گفت: به دلیل تقارن این روز با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و به منظور تجلیل از مقام شامخ پرستاران و کادر درمان در این ایام از یکی از پرستاران دعوت شده در برنامه حضور می یابد و توصیه هایی متناسب با این ایام برای مخاطبان و بینندگان کانال آذری ارائه می شود. 

ویژه برنامه «شب یلدا» یکشنبه 30 آذر ساعت 21:35 به وقت تهران با اجرای رامتین امن گستر و دستیاری تهیه ناصر اشک ریز بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کانال آذری شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم) طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم) طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه واوایشکا با گوشت ساطوری بره توسط آشپز‌ پاکستانی (فیلم)
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)
  • تصاویر قدیمی از مبارزات زنان فرانسه برای گرفتن حق رای (فیلم)
  • طرز تهیه نان خامه‌ای به سبک قنادی با تمامی ترفند‌ها (فیلم)
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی