Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@09:01:33 GMT

حقوق پرستاران ۲.۵ برابر شد + جزییات افزایش حقوق

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۹۷۵۳۴

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین گرامیداشت روز پرستار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بهبود وضعیت معیشت کارکنان نظام سلامت عنوان سیاست کلیدی وزارت بهداشت اعلام شد و در سریع‌ترین زمان ممکن رئیس جمهوری دستوراتی کارگشا صادر کردند و از این بابت تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از مسائل مهم شاخص نسبت پرستار به تخت بوده و این نسبت با استخدام‌ها افزایش پیدا کرده است وامیدواریم از حدود ۰.۸ تا پایان سال به ۱.۱ برسد.

وی ادامه داد: از سال گذشته ۵۲ هزار مجوز استخدامی دریافت کردیم و سال گذشته یک آزمون برگزار شد و ۱۰ هزار نفر بدون تشریفات اداری به کار گرفته شدند، ۷ هزار نفر نیز با آزمون در دی ماه پذیرش می‌شوند و برای ۳۰ هزار نفر تامین اعتبار شده است و مراحل نهایی صدور مجوز به صورت مشخص برای گروه‌های کاری مختلف در سازمان اداری و استخدامی صورت می‌پذیرد و حدود ۴۵ درصد استخدامی‌ها مربوط به حوزه پرستاری است.

تقوی نژاد درباره میزان حقوق پرستاران گفت: حقوق پرستاران از اسفند سال گذشته تاکنون ۵۰ درصد اضافه و مجوز افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران صادر شد و در مجموع از اسفند ۹۷ تاکنون شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق پرستاران هستیم و حقوق پرستاران دو برابر شده است و ۵۰ درصد هم از فردا به حقوق پرستاران اضافه می‌شود و در مجموع حقوق پرستاران ۲.۵ برابر خواهد شد ودر مقایسه با سال ۹۲ حقوق پرستاران ۶.۵ برابر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت افزود: حقوق یک پرستار کارشناس تازه استخدام شده اکنون چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حقوق یک پرستار کارشناس ارشد تازه استخدام شده چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و از فردا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و حقوق کارشناس به ۷ میلیون ۱۰۰ و حقوق کارشناس ارشد ۷ میلیون و ۳۰۰ خواهد رسید.

تقوی نژاد گفت: حقوق یک پرستار کارشناس با ۲۰ سال سابقه نیز از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و کارشناس ارشد از هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، ضمن اینکه هر پرستار نیز ماهانه ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان نیز بابت اضافه کار و کارانه دریافت می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حقوق پرستاران هزار تومان هزار نفر ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!

به فاصله یک روز از تصویب نرخ‌های تازه جریمه‌های راهنمایی و رانندگی در دولت، رئیس پلیس راهور فراجا جزئیاتی از این مصوبه اعلام کرد.

به گزارش «تابناک»، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: هدف اصلی از افزایش جرایم بازدارندگی است بر اساس ماده ۲۸ رسیدگی به تخلفات پلیس باید هر ساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند که به دلایل مختلف در ۶ سال گذشته اتفاق نیفتاده و اثر بازدارنده را از دست داده بود.

وی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۶ با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم، ولی مجدداً از ۹۷ تا کنون شاهد روند صعودی بودیم.

سردار حسینی گفت: یکی از دلایل وقوع تصادفات عمل انسانی است راننده به قوانین و مقررات توجه نمی‌کند و با تخلف جان خودش و دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات که تحلیل کردیم بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه ساز تصادفاتی هستند که منجر به فوت و جرح شدند.

سردار حسینی درباره میزان افزایش جرایم گفت: بخشی از جرایم که خطر بیشتری دارند ۴ تا ۵ برابر افزایش به عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود همچنین رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان گران ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: نگاه پلیس و دستگاه متولی بازدارندگی است و ان شاءالله تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده به محض ابلاغ اجرایی می‌شود.

البته جزییات مصوبه افزایش جرایم اعلام نشده است اما آن گونه که بهادری جهرمی، سخنگوی هیات دولت در پایان نشست روز گذشته در جمع خبرنگاران بیان کرد، در پی بررسی پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید!

دیگر خبرها

  • جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی
  • هوای بهاری در مازندران
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • رونق بازار مسکن در گرو افزایش و مشارکت های مردمی است
  • حمایت جهانی از فلسطین/ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است