Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به لحاظ کردن ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه برای پرستاران از امروز، از استخدام ۲۰هزار پرستار طی امسال با اولویت پرستاران شرکتی و فعال در بخش‌های مراقبت کووید ۱۹، خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر سعید نمکی، در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، بیان کرد: در تاریخ یک سرزمین روز‌ها و مناسبت‌های زیادی به احترام افرادی نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدت‌ها فکر می‌کردم چه قرابتی بین نام زینب، میلاد زینب (س) و روز پرستار وجود دارد؟ در این مورد دلایل زیادی وجود دارد، یکی اینکه زینب (س) پرستار زخم‌دیده، صبور، رنج‌کشیده و ستمدیده قافله کربلا بود، در جریان بیماری کووید ۱۹ وقتی‌که دیدم پشت لباس پرستاری نوشته بودند؛ "ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم، در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم" این قرابت را بیشتر احساس کردم.

وی افزود: " اسب‌های بی سوار، دشت گرم پرغبار، خیمه‌های سوخته، چهره‌های از عطش افروخته، کودکان بی پدر، مادران داغدار، دختری ژولیده موی و بی‌قرار، خواهری بی‌قرار و غمگسار، بر تنی صدپاره می‌گریند، چون ابر بهار"؛ وقتی از بانوی بزرگوار، زینب کبری (س) که صحنه‌های غم‌انگیز کربلا را دیده بود، پرسیدند در کربلا چه دیدی؟، فرمود: "به خدا جز زیبایی، هیچی ندیدم". آنچه این زیبایی را در چشم حضرت زینب (س) بعد از آن همه رنج آفرید، فقط عشق و عاشقی بود؛ "عشق، شیرین می‌کند اندوه را" و این قرابت عاشقانه بین پرستاران که روز‌های بسیار سختی را گذراندند و آنچه که حضرت زینب (س) در کربلا دید و گذراند، بزرگترین وجه اشتراک پرستاران ما با حضرت زینب (س) است و اینجاست که این قرابت و نماد زیبای مشترک را می‌توانیم به‌خوبی حس کنیم.

حماسه جامعه بهداشت و درمان را تاریخ قضاوت خواهد کرد

وی افزود: در مقابل تمامی جامعه بهداشت و درمان و نظام سلامت کشور سر تعظیم فرود می‌آورم که حماسه‌ای بسیار بی‌بدیل در کشور آفریدند، این حماسه را نه می‌توان با بیانی تقریر کرد، با زبانی گفت، با قلمی نگارش کرد و یا با وسیله و دوربینی به تصویر کشید. این عظمت و حماسه را تاریخ قضاوت خواهد کرد که در سال‌های سخت تحریم با دست‌خالی و با بدترین مضیقه‌هایی که بر ما تحمیل شد، چه عظمت و حماسه ماندگاری خلق شد. بنده خود را به عنوان یک شهروند و یک سرباز نظام سلامت، مدیون این جامعه شریف، اعم از پرستار، پزشک، بهورز، علوم آزمایشگاهی و حتی خدمتگذاران صدیق بخش‌های ارائه خدمت می‌بینم.

وی ادامه داد: امروز دیگر روز پرستار را فقط روز پرستار نمی‌بینم. همان‌طور که روز پزشک، داروساز، علوم آزمایشگاهی را دیگر تنها مختص این افراد نمی‌بینم، بلکه این روز‌ها متعلق به همه جامعه پزشکی است. زیرا در این مدت جامعه پزشکی و نظام سلامت ثابت کردند که همه در کنار هم و به عنوان ید واحد در خدمت مردم هستند. این عظمت، همبستگی و وفاق در جامعه پزشکی و در تاریخ این مملکت ثبت شد و حرمت و عزت این جامعه را مردم از کودک و بزرگ و بدون تردید در نسل‌های آتی، در قلب، روح و ذهن و صفحات تاریخ این مملکت خواهد ماند. مجدداً روز پرستار را به این عزیزان تبریک می‌گویم. اگرچه امروز دلم نمی‌آید از آنچه که درباره مسائل مادی برای این عزیزان دنبال می‌کنیم، حرفی بزنم؛ چراکه مبادا خدایی نکرده مطالبات اقتصادی و دنیوی این عزیزان باعث شود که معنویت و علو درجات این قشر عزیز را نادیده بگیریم. آنچه که جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان کشور در این ایام خلق کرد را با هیچ معیار مادی نمی‌توان پاسخ داد. اما به‌هرحال زندگی خرج دارد و متأسفانه گاهی کرامت انسانی درگیر این مسائل مادی و دنیوی می‌شود.

نمکی اضافه کرد: ما تلاش کردیم در این ایام و در سال قحطی منابع، اقدامی انجام دهیم. متأسفانه ما یکی از بدترین ایام تاریخ این مملکت را از نظر شرایط اقتصادی داریم، مدیریت می‌کنیم. قحط‌سالی امسال را در هیچ سالی در تاریخ بعد از انقلاب این کشور نداشتیم. به هر حال با تجربه‌ای که از امور بودجه‌ای و مسائل مالی کشور دارم، باید بگویم تاکنون سالی به‌سختی امسال در نظام اقتصادی کشور نداشتیم؛ چه از نظر ارز و چه از نظر ریال. اما این تنگنایی که متأسفانه بر ما تحمیل شد، با مضیقه‌هایی همراه شد که باعث شد در تهیه نیاز‌های نظام سلامت اعم از تجهیزات و دارو هم با بی رحمی و قساوت تحریم کنندگان بین‌المللی که سردسته آن هم آمریکایی‌ها بودند، مواجه شویم. ما در این سال سخت تلاش کردیم، بیشترین افزایش سنواتی را برای پرسنل بهداشت و درمان کشور رقم بزنیم. در حالی که چنین پدیده‌ای را در تاریخ سال‌های گذشته و افزایشی در این سطح را برای حقوق و مزایای این افراد نداشتیم؛ به‌طوری‌که نسبت به آخرین ماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت که بار مالی سنگینی هم تحمیل کرد.

لحاظ ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه برای پرستاران از امروز

وی گفت: برای جامعه شریف پرستاری هم از امروز ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه را در احکام لحاظ خواهیم کرد. در عین حال به معاونین توسعه، درمان و پرستاری ابلاغ کردم که برای پرستاران علاوه بر کارانه از ابتدای سال، برای عزیزانی که در بخش‌های کرونا کار می‌کردند، فوق‌العاده ویژه دیگری را به عنوان "سختی کار" لحاظ کنیم که گرچه رقم‌ها بالا نیست، اما در وسع خودمان بتوانیم سمبلی از قدرشناسی خودمان را خدمت این عزیزان اعلام کنیم.

استخدام ۲۰ هزار پرستار؛ امسال

وزیر بهداشت با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار مورد استخدام در جامعه پرستاری داریم، ادامه داد: در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی اولین بار است که در کشور ۲۰ هزار پرستار را جذب می‌کنیم و اولویتمان هم با پرستارانی است که به عنوان شرکتی و قراردادی در مجموعه‌های وزارت بهداشت زحمت می‌کشیدند و یا پرستارانی که در بخش‌های کرونا شبانه‌روز تلاش می‌کنند، اما باز هم می‌دانیم که کافی نیست و امیدواریم بتوانیم قدم‌هایی را برای قدردانی مادی و معنوی از این قشر عزیز گام برداریم.

نمکی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت به‌خصوص شهدای پرستاری که در این راه جانشان را نثار کردند و افزود: امیدوارم که روح پاک این شهدا با مقربین درگاه حق تعالی، همنشین و همراه باشد.

وی با اشاره به روز‌های شیوع کرونا در کشور و تلاش کادر درمان به‌خصوص کادر بیمارستان مسیح دانشوری، بیان کرد: در روز‌های آخر دی ماه این خبر را دریافتیم که ویروسی در چین یک پنومونی بای‌لترال (عفونت هر دو طرف ریه) ایجاد می‌کند و هنوز آن را نشناخته بودند. ما خودمان را برای حمله این ویروس آماده کردیم. درست اواخر دی ماه و اوایل بهمن‌ماه بود. می‌دانستیم که ویروس، ویروس ناشناخته‌ای است و وقتی آنتی‌ژن‌های آن را دیدم و با ویروس‌های هم‌خانواده‌اش مقایسه کردم، همه‌چیز برایم تازه بود و به دوستان گفتم که این ویروس قطعاً با هم‌خانواده‌هایش تفاوت‌های زیادی خواهد داشت و ما باید برای یک موجود ناشناخته‌ای که پا به عرصه طبیعت گذاشته، خودمان را آماده‌تر کنیم. معاون درمان را بسیج کردیم که به استان‌ها رفته و تخت آماده کنند، دوستان دیگری را بسیج کردیم تا مقدمات تست‌ها را فراهم کنند و یکی از مراکزی که اولین روز‌ها در آن آشفتگی خیال و ذهن و روح به فریاد رسید و تماس گرفت که ما حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت را داریم آماده می‌کنیم، دکتر ولایتی و بیمارستان مسیح بود. در ایامی که نمی‌دانید که این ویروس چه موج سنگین یا سبکی را قرار است تحمیل کند، این پیام بسیار فرح‌بخش بود که ما در یک مرکز فوق تخصصی و مورد وثوق مردم برای بیماری‌های تنفسی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت آماده داریم.

سربازان گمنام مقابله با کرونا در دورترین نقاط کشور

نمکی ادامه داد: البته همه بیمارستان‌ها در کشور زحمت کشیدند. در عین حال گرچه ژنرال‌های صاحب نامی در این جمع داریم، اما سربازان گمنامی را هم در دورترین نقاط این کشور داریم. در بیمارستان‌های مرزی و استان‌های گرفتاری که اسمی از آن‌ها نشنیدید، اما در این مدت با همه وجود مایه گذاشتند. به‌عنوان‌مثال، در ایلام یک خانم دکتر متخصص عفونی را می‌بینید، در کرمانشاه یک متخصص آی سی یوی گمنام، در سیستان و بلوچستان می‌بینید یک متخصص داخلی و پزشک عمومی در آنجا غوغا کرده‌اند که می‌خواهی صد بار زانو بزنی و دست و پایش را ببوسی. بنابراین، علاوه بر ژنرال‌های صاحب نامی که در کشور داریم، ما ذی‌قیمتانی داریم در مرز‌ها و دورترین نقاط محروم این کشور که به سهم خودشان در این حماسه بزرگ ملی نقش‌آفرینی بزرگی کردند.

وزیر بهداشت گفت: در سال ۱۳۷۱ که بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز تحقیقات برای بیماری‌های ریوی شده بود و سال ۱۳۷۲ که سازمان جهانی بهداشت، پیوست، بنده مسئولیت بهداشت کشور را داشتم و سعی کردم در این حلقه اتصال نقش‌آفرینی کنم و هیئت‌امنای مجموعه مسیح دانشوری بودم و این افتخار را داشتم که در ثبت مرکز تحقیقات و پیوستن آن به سازمان جهانی بهداشت این نقش کوچک را ایفا کنم. امروز هم بسیار خرسندم که علاوه بر نقش‌آفرینی این مجموعه در مدیریت بیماری کووید ۱۹، ما یکی از مجهزترین مراکز پیوند عضو کشور را داریم. تردید نکنید که هم من و هم معاونین مختلف و هم دکتر زالی، همه برای کمک به بیمارستان مسیح دانشوری آماده‌ایم. بیمارستان مسیح دانشوری متعلق به شخصی نیست، بلکه متعلق به ملت ایران است، یک سرمایه گران‌بهای ملی است و یک موزه ارزشمند تاریخ پزشکی کشور است و به همین دلیل ما همه خودمان را مکلف می‌دانیم که به این مجموعه کمک کنیم. قطعاً در توسعه زیرساخت‌ها درنگ نخواهیم کرد. کما اینکه در این ایام هم از هیچ کمکی نه‌تن‌ها دریغ نکردیم، بلکه سعی کردیم امور را تسریع کنیم و اگر این تسریع‌ها نبود، شاید کار به این سرعت پیش نمی‌رفت.

نمکی تأکید کرد: آنچه که امروز همه ما را دورهم جمع کرده، همان عشقی است که در بانوی بزرگوار حضرت زینب (س)، شعله‌ور بود و جرقه‌ای از آن در وجود ماست. آنچه که ما را در این ایام سخت روبروی شما قرار داده، عشق و عاشقی برای خدمت به مردم این سرزمین است. امیدوارم این دستمایه بزرگ خدمت و آفرینش، همواره ما را در این صحنه گرم نگه دارد و ما روز‌های بهتری را برای این مجموعه رقم بزنیم.

ضرورت گسترش آموزش‌ها و توانمندی‌های دانشجویان دوره پزشکی عمومی

وزیر بهداشت در ادامه سخنانش درخصوص تربیت تحصیلات تکمیلی در برخی رشته‌ها مانند تنفس درمانی، اظهار کرد: من خیلی معتقد به توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور نیستم، بلکه معتقدم باید آموزش‌ها در دوره‌های عمومی را گسترش دهیم و سعی کنیم افراد چند ظرفیتی ماهر بیشتر تربیت کنیم. ما بیشترین میزان تحصیلات تکمیلی را نسبت به بسیاری از کشور‌های دنیا داریم و در رشته‌های عمومی مهارت‌های کافی را به افرادی که باید در نظام ارائه خدمت، خدمت کنند را متأسفانه آموزش نمی‌دهیم. از عزیزان تقاضا می‌کنم که برای رشته‌های پرستاری کارشناسی، پزشک عمومی و رشته‌های جنرال، قابلیت‌های بیشتری را در نظام آموزشی تنظیم و تدوین کنیم. نسبت تحصیلات تکمیلی به رشته‌های پایین‌تر بی‌نهایت بیش از حد و عرف بین‌المللی می‌شود. باید نسبتی بین تحصیلات تکمیلی و رشته‌های پایین‌تر عمومی قائل شویم که البته این پیشنهاد را به بدنه کارشناسی می‌سپارم که روی آن کار کنند، اما معتقدم آموزش‌های عمومی و مهارت‌های موردنیاز را در رشته‌های عمومی کارشناسی، پزشک عمومی و پرستاری باید افزایش دهیم.

بلندترین شب سال را به کوتاه کردن عمر افراد تبدیل نکنیم

نمکی با اشاره به مناسبت شب یلدا و ضرورت رعایت پروتکل‌ها، تأکید کرد: شب یلدا را به مردمان این سرزمین که سال‌هاست سنت‌های ارزشمند دیرینه را پاس داشتند، تبریک می‌گویم، اما باز هم تقاضا می‌کنم که پروتکل‌ها را رعایت کنند و این شب بلند سال را به کوتاه کردن عمر افراد مسن و پیشکسوتان تبدیل نکنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعید نمکی پرستار استخدام ۵۰ درصد فوق العاده ویژه بیمارستان مسیح دانشوری تحصیلات تکمیلی بهداشت و درمان برای پرستاران جامعه پزشکی روز پرستار نظام سلامت حضرت زینب رشته ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۹۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها

شجاعی از جهش ۲۳ درصدی در تولید ورق گالوانیزه خودرویی خبر داد و با اعلام رسیدن به خودکفایی، از رسیدن به نقطه پایان وابستگی خبر داد.

برای آنکه انسان بتواند به زندگی خود ا دامه دهد، لازم است از تمامی ذخایر و منابع به نحو احسن استفاده کند. اگرچه کشاورزی و صنایع غ ذایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و عمر انسان‌ها به غذا وابسته است، اما گردش اقتصادی در صنایع دیگری از جمله نفت و خودروسازی بسیار بیشتر است.

ارتباط خودرو با ۶۰ صنعت

باید بپذیریم که چرخ‌های اقتصاد جهانی وابستگی جدی به صنعت خودرو دارد. صنعت خودرو با بیش از ٦٠ صنعت دیگر ارتباط مستقیم دارد، چرخ‌های بسیاری از صنایع دیگر را به حرکت در می‌آورد و تمامی بخش‌ها به خودرو نیاز مبرم دارند. به همین دلیل از صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو صنایع نام می‌برند.

تنوع محصولات بکار رفته

کافی است نگاهی دقیق به خودرو بیندازیم تا متوجه شویم تا چه اندازه چرخ‌های صنعت را به حرکت در می‌آورد. در ساخت خودرو مجموعه‌ای از تکنولوژی رشته‌های مختلف صنعتی در زمینه‌های فلزی، پلاستیک شیمیایی، پارچه، عایق شیشه، الکترومکانیک برق، الکترونیک، متالوژی و... بکار رفته که البته چرخ‌های بزرگتر طراحی، مدیریت و اقتصاد را نیز به حرکت در می‌آورد. این همه وابستگی صنایع و اقتصاد به خودرو نشان می‌دهد که چرا از صنعت خودرو، به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی یاد می‌شود. این مهم زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که بدانیم سازمان تجارت جهانی اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ تجارت خودرو ۱۰ درصد از تجارت جهانی به ارزش ۱، ۵۱۸ میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است.

کاربرد فولاد در خودروسازی

اگرچه خودرو از تنوع قطعات بالایی برخوردار است، اما فولاد و آهن آلات، به دلیل دوام، استحکام، مقاومت بالا، مقرون به صرفه بودن و قابلیت بازیافت، جایگاه ویژه‌ای در صنعت حمل و نقل و بهبود شیوه‌های آن داشته و عمر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. بر اساس تحقیقات منتشر شده، تقریبا ۱۶ درصد از فولاد و آهن آلات، برای نیاز‌های حمل و نقل به ویژه ساخت خودرو، استفاده می‌شود. به تعبیر دیگر، فولاد ماده اصلی در تولید خودرو است که حدود ۶۵ درصد وزن متوسط آن را به خود اختصاص می‌دهد. اما ۳۴ درصد برای ساخت اتومبیل در ساختار بدنه، چارچوب و در‌ها از فولاد است. انجمن جهانی فولاد نیز اعلام کرده، خودرو تقریبا ۱۲ درصد کل مصرف جهانی فولاد را تشکیل می‌دهد.

سهم بالای فولاد در خودرو

برای آنکه به نقش اساسی فولاد در خودرو پی ببریم، آمار اعلامی از سوی سازمان بین المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری می‌تواند، راهگشا باشد. این سازمان اعلام کرده ۹۵.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۸ تولید شده که به طور متوسط در هر وسیله نقلیه، ۹۰۰ کیلوگرم فولاد استفاده می‌شود. علاوه بر اینها، صنعت حمل و نقل اعم از عمومی و خصوصی، به میزان زیادی به عرضه فولاد بستگی دارد. بدنه‌های اتوبوس به دلیل برخورداری از افزایش وزن و قدرت، اغلب از فولاد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند تا توانایی تحمل فشار شدید در جاده را داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید:

یکه تازی فولاد مبارکه برای تامین آب مردم و صنعت  

بحران خودرو در ایران

جایگاه خودرو در ایران همچون بسیاری کالا‌ها و محصولات دیگر با دیگر نقاط جهان متفاوت است. خودرو به اندازه‌ای در ایران اهمیت یافته که می‌تواند اقتصاد را به چالش بکشاند و حتی بحران اقتصادی را رقم بزند، اتفاقی که اکنون در کشور شاهد هستیم. در حالی ارزش خودرو در بسیاری از کشور‌های جهان در قالب کالای مصرفی تعریف می‌شود و پس از گذشته ۵ سال به گورستان خودرو برای اوراق سپرده می‌شود، که یک خودرو تولید شده در ایران پس از گذشت ۲۰ سال و رسیدن به فرسودگی کامل، قیمت ده‌ها برابری پیدا می‌کند و برای همان نیز بازار سیاه وجود دارد. این در حالی است که تولید خودرو در ایران بسیار چشمگیر است به نوعی که طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در بین ۱۶ کشور بزرگ تولید کننده خودرو در جهان، اندونزی، هند و ایران توانستند بیشترین رشد تولید را به خود اختصاص دهد. ایران در سال ۲۰۲۲ توانسته سه کشور انگلیس، روسیه و اسلواکی را کنار بزند و در جایگاه شانزدهمین تولید کننده بزرگ خودرو جهان با سهم حدود یک درصدی و هفتم آسیا قرار گیرد.

بحران وابستگی

با وجود شرایط ویژه‌ای که ایران در زمینه تحریم‌ها دارد، واردات با ممنوعیت کامل رو به رو شده و تولید نیز نتوانسته نیاز داخل را تامین کند، شرایطی که باعث شده فروش خودرو به صورت‌های مسخره قرعه کشی، پیش خرید و... صورت بگیرد. البته این عمق فاجعه نیست، وقتی خودروسازان خودرو‌های تولید شده را به بهانه کمبود قطعه! انبار می‌کنند، تازه متوجه می‌شویم که تا چه اندازه ناتوان هستیم.

بی نیازی به فولاد

بر اساس تقسیم بندی قطعات خودرو، متوجه وابستگی خودرو به فولاد می‌شویم. سال‌ها برای آنکه فولاد به ویژه ورق مورد نیاز بدنه خودرو را تهیه کنیم، ناچار به واردات بودیم، شرایطی که اکنون از آن عبور کرده و توانسته ایم به همت فولادسازان مطرح کشور، از آن بحران عبور کنیم. اما هنوز در بخش‌هایی وابستگی وجود دارد که مدیرعامل شرکت ورق خودرو فولاد مبارکه قول داده از آن عبور خواهیم کرد. حمید شجاعی با ارایه آمار‌های چشمگیر از تولید گفت: در سال گذشته حدود ۳۱۰ هزار تن ورق گالوانیزه خودرویی تولید کردیم که جهش ۲۳ درصدی نسبت به سال قبل داشت و حدود ۳۲۰ هزار تن فروش را ثبت کردیم. مدیرعامل شرکت ورق خودرو فولاد مبارکه با اشاره به برنامه ریزی برای سال جدید گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیز پیش بینی کرده‌ایم که گرید‌های جدید خودرویی بیشتری تولید و عرضه کنیم و عملیات اجرایی طرح توسعه‌ای شرکت را شروع کنیم تا بتوانیم برای تمام محصولات، گالوانیزه خودرویی کشور را تولید و این صنعت را برای سال‌های جاری و آینده از واردات بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها
  • ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شد
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • جزئیات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ترخیص ۳.۸ میلیارد دلار ذرت
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد
  • 1403؛سالی پر چالش برای پرستاری کشور