Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@20:27:49 GMT

سید محمد خاتمی رد صلاحیت می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۱۰۰۴

سید محمد خاتمی رد صلاحیت می‌شود؟

به گزارش «تابناک» به نقل از اعتماد آنلاین، اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این‌باره اظهار داشت: در هر جامعه‌ای که انتخابات را پیش روی خود می‌بیند، باید یکسری اِلمان‌هایی در نظر گرفته شود تا افکار عمومی به این تشخیص برسد که رای‌اش کارساز خواهد بود. ما در ایران در حالی به استقبال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌رویم که غالب مردم منتظر نوع عملکرد شورای‌نگهبان هستند تا بعد از آن برای رای دادن یا ندادن تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کتابخانه ملی در ادامه سخنانش گفت: اگر شورای‌نگهبان با در نظر گرفتن موقعیت حساسی که کشورمان پیش روی خود می‌بیند، به همه سلیقه‌ها مجوز حضور در انتخاباتی رقابتی بدهد،‌ با قطعیت می‌توان مشارکت بالایی را برای انتخابات ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد. اما اگر کمافی‌السابق قرار بر یک‌سویه نگری باشد و فقط یک جناح خاص و امتحان پس داده دست خودش را برای معرفی کاندیدا باز ببیند، معلوم است که بیشتر مردم رغبتی برای حضور در پای صندوق رای نخواهند داشت.

او تصریح کرد: البته برخی هم این عقیده را دارند که حتی اگر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب هم تایید شوند،‌ مردم باز به دلیل گرفتاری‌های این چند سال اخیر رای نخواهند داد و مشارکت بسیار پایین در انتخابات اسفند ۹۸ در خردادماه سال آتی تکرار خواهد شد . بنده این ذهنیت را به طور جدی رد کرده و می‌گویم،‌ مردم ایران به خوبی به اهمیت انتخاب رئیس دولت واقف هستند و فقط کافی است، شورای‌نگهبان فرصت حضور را از چهره‌های اصلح سلب نکند تا مثل سال ۹۶ شاهد هجوم ایرانی‌ها به مراکز رای‌گیری باشیم. در واقع مردم فقط توقع دارند، کاندیدای موردنظرشان بتواند مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورد.

وی توضیح داد: به عنوان مثال، حضور چهره‌ای مثل آقای خاتمی که به لحاظ مقبولیت جایگاهی فاخر در میان افکار عمومی دارد، می‌تواند یکی از پر رای‌ترین انتخابات برای نظام اسلامی را تضمین کند. البته متاسفانه نه ایشان می‌آیند و نه امکان تایید شدنش از سوی شورای نگهبان وجود دارد.

اشرف بروجردی در پایان گفت: امیدوارم شورای نگهبان مردم را ناامید نکند تا انشاءالله انتخاباتی پرشور و تاثیرگذار داشته باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هفته پژوهش فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار یلدای مجازی کارت اعتباری سهام عدالت اشرف بروجردی اصلاح طلبان انتخابات 1400 محمد خاتمی شورای نگهبان هفته پژوهش فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 روز پرستار یلدای مجازی کارت اعتباری سهام عدالت شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری محمد خاتمی