Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:57:28 GMT

بیش از ۱۲ هزار معلول کرمانشاهی مسکن ندارند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۱۰۵۰

بیش از ۱۲ هزار معلول کرمانشاهی مسکن ندارند

«زهره شریفی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول شهری تفاهم‌نامه پنج جانبه مشترکی از سال ۹۴ منعقد شده که این طرح با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام و ۲۶۰ خانوار نیز در این طرح گنجانده شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تفاهم‌نامه تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول روستایی با جذب کامل سهمیه ۱۵۹ خانوار در سطح استان پیگیری و حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی یادآور شد: عملیاتی شدن کمک به تامین مسکن خانوارهای آسیب دیده از سیل سال گذشته نیز با کمک بسیج سازندگی استان برای ۳۰ خانوار زیرپوشش با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و کمک بلاعوض ۲۰ میلیون تومانی بهزیستی به هرخانوار در دست ساخت است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین طبق تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و استانداری ساخت ۳۰۰ واحد روستایی در سطح استان با پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن، وام بلاعوض ۳۰میلیون تومانی سازمان برنامه و بودجه و کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض بهزیستی در دست اقدام است.

ایجاد حدود ۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش از ایجاد هزار و ۹۷۳ فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان طی سال جاری خبر داد که ۸۰ درصد آن برای افراد دارای معلولیت بوده است.

شریفی افزود: در راستای اشتغال زایی مددجویان ۵۹۰ فقره تسهیلات به میزان ۲۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی به راه‌اندازی سایت اشتغال معلولان استان هم اشاره کرد و گفت: از اواخر شهریور ماه امسال که این سایت راه اندازی شده تاکنون سه هزار و ۴۰۰ متقاضی شغل و تسهیلات اشتغال در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

او گفت: همچنین به منظور حمایت از معلولان در بحث اشتغال طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی سه درصد سهمیه پذیرش برای این افراد با جدیدت از سال گذشته در نظر گرفته شده و باید مددجویان در آزمون های استخدامی دارای پذیرش معلولین شرکت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی کرمانشاه، پرداخت تسهیلات، بیمه خویش فرمایی، پرداخت سهم بیمه کارفرما، مجوز اخذ مراکز غیردولتی زیرمجموعه سازمان، پرداخت کمک بلاعوض برای ایجاد اشتغال را از جمله برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان اعلام کرد.

شریفی همچنین با اشاره به معرفی متقاضیان به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: باتوجه به تفاهم نامه مشترک سازمان بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش رایگان به معلولان براساس علاقه و توانمندی آن‌ها ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: به منظور تشویق کارآفرینان و کارفرمایان برای بکارگیری افراد معلول نیز بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده و در همین رابطه به کارفرمایانی که معلولان را به کارگیری می‌کنند علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد به ازای هر نفر، سهم بیمه کارفرما نیز به مدت پنج سال پرداخت می‌شود.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه اکنون بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی است که از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

برچسب‌ها مسکن کرمانشاه معلولان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن کرمانشاه معلولان سازمان بهزیستی کشور مسکن کرمانشاه معلولان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور میلیون تومانی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: واگذاری اراضی به متقاضیان نقش موثری در اجرایی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن دارد و از سوی دیگر زمینه ساز محقق شدن شعار سال می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر واگذاری اراضی و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به متقاضیان می تواند زمینه ساز افزایش مشارکت مردمی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شود.

او اظهار کرد: تجربه نشان داده است که واگذاری اراضی و همچنین حمایت از خود متقاضیان برای اجرایی شدن این طرح ها می تواند روند ساخت و اجرای پروژه ها را تسریع کند بنابراین اعتماد به این بخش می تواند زمینه را برای ثبات بازار  مسکن فراهم می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی
  • استان بوشهر در اغلب شاخص‌های اقتصادی رتبه اول تا پنجم را دارد
  • گازرسانی به بیش از ۳۰۰ مسکن مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی