Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ١٨ آذرماه "اسمعیل زمانی" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای دومین‌بار طی یک سال اخیر با دستور مقامات قضایی بازداشت شد که خبر بازداشت وی برای نخستین بار از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد.

 در دومین روز از بازداشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان‌ بازرسی کل کشور در سفر به خرمشهر رسماً بازداشت "زمانی" را تأیید و دلیل آن‌را گزارش‌های سازمان بازرسی به مرجع قضایی عنوان کرد و گفت: "وضعیت پرونده وی قمر در عقرب است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجربه بازداشت قبلی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و وثیقه میلیاردی برای وی سبب شده بود تا افکار عمومی این‌بار نیز گمان کنند که وی با وثیقه میلیاردی آزاد خواهد شد اما استمرار بازداشت وی تا به امروز، اشاره رئیس سازمان بازرسی کل کشور به پیچیدگی خاص در روند پیگیری پرونده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند را تأیید می‌کند.
حجت‌الاسلام درویشیان همچنین در جلسه ارائه گزارش به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه با تأیید مجدد خبر بازداشت "زمانی" از فشارهای مقامات مرکزی به اداره کل دادگستری خوزستان خبر می‌دهد.
شاید همین فشارهای مقامات دولتی را بتوان مهم‌ترین دلیل  عزم بیشتر و حمایت قاطع شخص رئیس دستگاه قضا از روند پیگیری پرونده اتهامات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند دانست.
اکنون نیز با گذشت بیش از ١٣ روز از بازداشت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، این سازمان اقتصادی-حاکمیتی در بلاتکلیفی مدیریتی بسر می‌برد و مشخصاً هیچ‌شخص حقوقی عهده‌دار امور در این سازمان نیست. در همین زمینه یک منبع آگاه سیاسی از احتمال انتصاب سرپرست برای سازمان منطقه آزاد اروند در صورت استمرار روند بازداشت "زمانی" خبرداد.
این منبع آگاه سیاسی همچنین گفته که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به دلیل شرایط سنی در کانون اصلاح و تربیت بازداشت است.
تحلیل‌گران  معتقدند که فرایند تحقیقات و تکمیل پرونده مدیرعامل سازمان منطقه‌ آزاد اروند، زمان‌بر بوده و فعلا نمی‌توان زمان‌بندی برای آزادی وی از بازداشت تعیین کرد بر همین اساس و با توجه به مطالبات گسترده مردمی برای برخورد با سایر عوامل و مسؤولان دخیل در پرونده تخلفات سازمان منطقه آزاد اروند و تعیین تکلیف فوری وضعیت مدیریت این سازمان، اجماع نظر برای انتصاب قریب‌الوقوع سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند دور از انتظار نیست.
گفتنی است، اعتبار حکم سه عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند آقایان "احمدرستمی"، "علی شمخانی" و "اسمعیل زمانی" ماه‌هاست به پایان رسیده و تا به امروز تعیین تکلیف نشده است.
بی‌تردید این سازمان در شرایط فعلی که در عرصه خدمات‌رسانی از حرکت بازمانده، نیازمند اقدامی عاجل است که در رأس پیگیری این امر نمایندگان مجلس وظیفه دارند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازداشت انتصاب منطقه آزاد مدیریت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی شکاری با بیان این مطلب که مهمترین ارقام خرما در شهرستان هندیجان شامل استعمران، خضراوی، برحی و زاهدی است گفت: پرورش این گونه ها در سال جدید با گرده افشانی در نخیلات این شهرستان آغاز شده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان اظهار کرد: گرده افشانی خرما از مهمترین فعالیت‌ها برای تولید خرمای مرغوب و اقتصادی است که نقش بسیار مهمی در افزایش عملکرد تولید و کیفیت محصول خرما را ایفا می‌کند.

وی در ادامه افزود: در شهرستان هندیجان گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود و معمولا به شکل قرار دادن خوشه گل نر در گل آذین ماده صورت می‌پذیرد تا درخت بارور شود.

شکاری بهترین زمان برای گرده افشانی را در ساعاتی که دمای هوا بالاتر است و ساعات گرم روز و زمانی که وزش باد شدید وجود ندارد برشمرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: کل سطح باغات خرما در شهرستان حدود ۴۰۰ هکتار بوده که از این میزان ۳۵۸ هکتار آن بارور است .

 

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش میهمان ویژه برنامه کیشانه
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • آغاز گرده افشانی نخیلات در هندیجان
  • یک انتصاب در شبکه آموزش سیما
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است ؟
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای
  • میزان تفاوت تحصیلات زن و شوهر تا چه اندازه مطلوب است؟