Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سازمان شیلات همچنان از اجرای مصوبه ممنوعیت کامل صید ترال سر باز می‌زند و موجب نارضایتی عمومی میان صیادان سیستان و بلوچستان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس و عضو فراکسیون محیط زیست پیشتر به تسنیم گفته بود "ترال صید مخربی است که هم دودش در چشم صیاد می‌رود و هم در چشم دوستدار محیط زیست؛ شکایت از این روش صید و سازمان شیلات به عنوان متولی مجوزهای آن به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال و با پیگیری‌های نمایندگان و جمع‌آوری 15 امضا هر نوع صید ترالی از اول آذرماه ممنوع اعلام شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ویدئویی| مستند تسنیم از صید ترال در عمان/ سودجویانی که کف دریا را شخم می‌زنند/ ردپای برخی مدیران بازنشسته ‌در صید ترالصید ترال و کابوسی که پایان ندارد /‌"ترالرهایی" که "دریای عمان" را ‌جارو می‌کنند/‌ چرا ممنوعیت تمام و کمال صید ترال اجرا نمی‌شود؟امارات 300هزار درهم دیه بابت تیراندازی به صیادان بلوچستان پرداخت کرد/ ‌‌شکایت از سازمان شیلات برای صید ترال به‌ کمیسیون اصل 90 ‌

با این حال سازمان شیلات تاکید می‌کند، هر نوع صید ترالی ممنوع نشده و صرفاً صید فانوس ماهیان آن هم برای مطالعه و ارزیابی ذخایر به مدت دو سال ممنوع شده است؛ این در حالی است که خود همین سازمان پیشتر صید هدف ترال را همین فانوس ماهیان اعلام کرده بود و تاکید داشت به دلیل ذخایر زیاد آن‌ها در اقیانوس و عمق 200 متر و به دلیل برداشت کشورهای همجوار، ایران هم باید از آن برداشت کند.

گزارش ویدئویی تسنیم از صید ترال که سال‌هاست داغی بر دل صیادان سیستان و بلوچستان است از نظر می‌گذرد.

گزارش از منصور کریمدادی

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس سیستان و بلوچستان کمیسیون کشاورزی مجلس سیستان و بلوچستان سازمان شیلات صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر دو فرد غرق‌شده در سیلاب بلوچستان پیدا شد

پس از جست و جوی طولانی پیکر دو نفر غرق شده در سیلاب دو شهرستان دشیاری و بمپور در جنوب استان سیستان و بلوچستان پیدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، امروز پس از جست و جوی طولانی پیکر دو نفر غرق شده در سیلاب دو شهرستان دشیاری و ایرانشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان پیدا شد.

قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پیرو درخواست کمک شورای بخش دشتیاری از این اداره‌کل در خصوص کمک به پیدا کردن فرد گم شده در پی وقوع سیلاب، تیم جستجو و نجات دریایی این اداره‌کل به محل حادثه اعزام شد که در نهایت با همکاری نیروهای جستجو و نجات دریایی، هلال احمر و مردم محلی، پیکر فرد غرق‌ شده پیدا شد.

سیدمحمد مهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: پس از سه روز تلاش نیروهای عملیاتی هلال احمر در محدوده روستاهای شهرستان بمپور، جسد نوجوان 13 ساله ایرانشهری که در سیلاب اخیر غرق شده بود، پیدا شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • ادعاهای اسرائیل درباره آنروا در گزارشی مستقل رد شد
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد
  • پیکر دو فرد غرق‌شده در سیلاب بلوچستان پیدا شد