Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان گفت: کارشناسان دامپزشکی گلستان بصورت مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها و تالابهایی را که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران می باشند را با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست رصد و پایش می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازگرگان؛ محسن عبدالوند معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان ضمن پایش از خلیج گرگان و جزیره آشوراده،  اعلام کرد: کارشناسان دامپزشکی گلستان  بصورت مستمر خلیج گرگان، آب بندان ها و تالابهایی را که زیستگاه پرندگان مهاجر آبزی زمستان گذران می باشند را با همکاری ماموران حفاظت محیط زیست رصد و پایش می کنند تا در صورت مشاهده تلفات غیر عادی، با انجام نمونه برداری و آزمایشات و بررسی های لازم از خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری بعمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: خوشبختانه تا به امروز گزارشی مبنی بر تلفات غیرعادی در این جمعیت ندشته ایم، اما تاکید می کنیم مردم از شکار، خرید و یا فروش این پرندگان خودداری کنند.

معاون سلامت دامپزشکی استان تصریح کرد با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی توسط متصدیان صنعت پرورش مرغ در استان، خوشبختانه تا کنون گزارشی از تلفات غیر عادی یا وقوع این بیماری ویروسی در واحدهای صنعتی نداشته ایم و شهروندان عزیز گلستانی با اطمینان مرغ کشتاری مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز که زیر نظر بازرسان این اداره کل و در کشتارگاههای مجاز طیور استان تولید می شود تهیه نمایند.

عبدالوند از هم استانیها بویژه روستائیان و ماموران محیط زیست خواست تا هرگونه تلفات غیر طبیعی پرندگان وحشی و یا بومی را در صورت مشاهده حتی در تعداد کم به دامپزشکی اعلام کنند تا اقدامات لازم توسط دامپزشکی بعمل آید.

وی  واکسیناسیون و تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در طیور صنعتی، حصارکشی و مسقف نمودن مکان نگهداری طیور بومی و عدم تماس مستقیم افراد با پرندگان مهاجر آبزی را از جمله مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای رخداد  و انتشار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای صنعتی و بومی و همچنین پرندگان وحشی مهاجر عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود تا با رعایت ضوابط بهداشتی، سالی بدون آنفلوانزا را سپری خواهیم کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان پرندگان مهاجر خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان از توقف قطار تهران - گرگان بین راه بر اثر آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • مهندس حسینی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان شد