Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: در قالب خرید حمایتی محصول راهبردی زعفران که از نیمه آبان آغاز شده بود، دولت تا ۳۰ آذر در مجموع ۱۲ هزار و ۸۷۷ کیلوگرم زعفران خرید. با توجه به این‌که در این طرح هدف اصلی مدیریت بازار و جلوگیری از کاهش بیش ‌از اندازه قیمت و متضرر شدن کشاورزان بود، حجم خرید مهم نبود و بیشتر حمایت از کشاورز مورد توجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ۱۰ مرکز در شهرستان‌های زعفران‌خیز خراسان رضوی خرید محصول را بر عهده داشتند، محور و هدف اصلی دولت از خرید زعفران، حمایت از زعفرانکاران خُرد بود و در این راستا سقف خرید زعفران از هر زعفرانکار ۱۰ کیلوگرم تعیین شد. محصول امسال در دو سطح پوشال مرغوب به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال و نگین به ازای هر کیلوگرم ۱۳۰ میلیون ریال خریداری شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی درباره دو شیوه خرید گفت: در شیوه نخست، زعفرانکاران با مراجعه به جهاد کشاورزی در صورت تمایل به انبارهای بورس معرفی شدند و می‌توانستند زعفران خود را سپرده کالا کنند و برای دریافت وام به میزان ۵۰ درصد قیمت زعفران به بانک معرفی شوند. در این روش، زعفران کشاورزان در انبارهای سازمان تعاون روستایی امانت نگهداری می‌شود و کشاورزان می‌توانند هر وقت قیمت بالا رفت، با تسویه وام و پرداخت هزینه انبارداری، زعفران خود را بگیرند و بفروشند.

ناصری‌مقدم افزود: در دومین شیوه خرید کشاورزان با عقد قرارداد، زعفران خود را تحویل این سازمان می‌دادند و پس از انجام آزمایش اعتبارسنجی و ثبت در چک‌لیست، معادل ۳۰ درصد ارزش زعفران تحویلی خود را دریافت و ۷۰ درصد باقی‌مانده را در طول سه ماه دریافت می‌کردند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: در این روش هم در صورت افزایش قیمت زعفران، کشاورزان می‌توانند با تسویه و بازگرداندن مبلغ دریافتی، زعفران خود را تحویل بگیرند. اگر زعفران دریافتی از کشاورزان صادر و با قیمت بالاتر فروخته شد، ۵۰ درصد سود به نام کشاورز به صندوق حمایت از کشاورزان واریز می‌شود.

کد خبر 574313 برچسب‌ها زعفران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زعفران استان خراسان رضوی سازمان تعاون روستایی زعفران خود خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس این گزارش، این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ است، با قیمت پایه ۹۴ میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰ کیلوگرم با شرایط اعلامی مندرج در آگهی بورس کالا، فردا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، عرضه سبد زعفران محصول تولید سال ۱۴۰۱ بر پایه استاندارد ملی ایران (شامل رشته‌ای بریده درجه یک ۶.۳۹ درصد، رشته‌ای بریده درجه دو ۲۲.۸۱ درصد، رشته‌ای بریده درجه سه ۲۶.۷۳ درصد، رشته‌ای درجه یک ۲۱.۳۲ درصد، رشته‌ای درجه دو ۱۹.۶۰ درصد، رشته‌ای درجه سه ۳.۰ درصد و زعفران دسته‌ای ۰.۰۵ درصد) است.

گفتنی است؛ در عرصه نخست زعفران تعاونی‌های روستایی در سال جاری که در فروردین برگزار شد بیش از ۴ برابر کالای عرضه شده، در زمان برگزاری آن عرضه متقاضی خرید شرکت کرده بودند.

کد خبر 6086151

دیگر خبرها

  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مبنای کار در مدیریت منابع آبی مشارکت تشکل‌های کشاورزی است
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان