Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محسن هاشمی» روز دوشنبه که در مراسم رویداد تهران ۱۴۰۰ سخن می‌گفت افزود: در تاب آوری بحث زلزله مطرح است و همه منتظر یک زلزله هستند و باید این مساله در این سده به نوعی حل شود و در نمایشگاهی که برپا می‌شود معلوم شود که چه کارهایی باید انجام دهیم.

به گفته وی، تنها ۲۰ درصد از کارهایی که باید انجام می‌شد را انجام داده‌ایم و باید در تاب آوری زلزله کار عمیقی شود که شاهد تلفات زیاد نباشیم و مهمتر از این تاب آوری در آسیب‌های اجتماعی است که از همه نظر مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تاکید کرد: در تاب آوری اجتماعی کار زیاد است از سویی در بعد شهرسازی خطاهای فاحشی در تهران صورت گرفته و همه شهرداران در طول صد سال اخیر که بیش از ۵۰ نفر هستند اشتباهات فاحش شهرسازی داشتند و همین باعث شده است که تهران شهرسازی متوازنی نداشته باشد که این را باید جبران کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سال ۹۷ زمانی که آقای افشانی شهردار بود، شورای شهر تهران با پیشنهاد خانم خداکرمی مصوبه‌ای را عرضه کرد که رویداد ۱۴۰۰ و در صحن تصویب شد که شهردار برنامه‌های خود را برای ۱۴۰۰ به صورت لایحه به شورا بدهد و شورای شهر آن را بررسی و تصویب کند، بعد این مصوبه به شهرداری رفت و به دلیل اتفاقاتی که افتاد طول کشید و در نهایت با تاخیر بسیار زیاد در سال ۹۸ یا ۹۹ بود که یک لایحه یک صفحه‌ای آمد و به تایید شورا نرسید.

رییس شورای تهران ادامه داد: برای اینکه اعضا در جریان قرار گیرند در یک جلسه هم اندیشی مطرح کردیم و نظراتی داده و قرار شد برود و تکمیل شود و بعد در شورا تصویب شود اما هنوز منتظریم این برنامه بیاید و تصویب کنیم. برای احترام به اعضای شورای شهر تهران هم شده است این را به شورا بیاورید تا آنجا تصویب شود. این اتفاق باید بیفتد و خوب است با سرعت بیشتری مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برنامه ۱۴۰۰ اجازه دهید گذری به تاریخ تهران کنیم، تهران روستای کوچکی به عنوان ییلاق شهر باستانی ری بوده است و از ۲۵۰ سال پیش به تدریج رشد کرد و از ۲۵ هزار نفر جمعیت و با رشد انفجاری جمعیت در دوره پهلوی الان کمتر از ۱۰میلیون نفر جمعیت رسیده است و اگر شهرهای اقماری را جزو تهران ببینیم جمعیت تهران بیشتر می‌شود و این شهرهای اقماری با تهران به صورتی باهم همبستگی ویژه‌ای پیدا کرده‌اند.

هاشمی تصریح کرد: تهران تجربه توسعه پایدار و متوازن نداشته است و الان می‌توان گفت که درست است که این شعار تهران برای همه داده می‌شود اما تلاش این است که تهران شهری برای زندگی شود اما هنوز به طور کامل در تهران به دست نیامده است و من فکر می‌کردم وقتی این طرح به شورای شهر می‌آید روی آن کار کنیم که تهران در ۱۴۰۰ شهری برای زندگی باشد.

وی تاکید کرد: سه نکته اساسی تهران را شهری برای زندگی می‌کند، مهمترین عنصر بحث آلودگی هوا و محیط زیست است که دچار بحران شده و کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران برای آن ایده‌های مناسبی داشتند.

به گفته هاشمی، آلودگی هوا و استفاده به این سبک از سوخت‌های فسیلی و ذرات معلقی که در تهران ایجاد می‌شود و حمل و نقل خصوصی که تهران را به سمت آلودگی بیشتر می‌برد و باید به سمت حمل و نقل عمومی زیست محیطی ببریم و از این جهت تهران را تاب آور کنیم.  همه اینها باید در طرح ۱۴۰۰ مطرح شود.

به گزارش ایرنا، مراسم رویداد ۱۴۰۰ با حضور «پیروز حناچی» شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در برج میلاد بصورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی شهر تهران شهرداری تهران محسن هاشمی اخبار کنکور شهری برای زندگی شورای شهر شهر تهران تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به اشاره به تحرکات تمسخرآمیز رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی ایران، گفت: اسرائیل با عملیات مسخره‌ای که با استفاده از اسباب بازی‌ها در اصفهان انجام داد؛ موجب شد ذلیلانه آبروی خود و بلکه آبروی قدرت‌های حامی خود را به باد بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، با بیان اینکه اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز شیخ اجل سعدی شیرازی نامگذاری شده است؛ گفت: وی از مهمترین نویسندگان و شعرای موجب فخر ایران و زبان فارسی است. از این رو با گرامیداشت یاد و خاطر این شاعر بزرگ، امید داریم که بتوانیم میراث دار خوب این زبان ارزشمند چندین هزار ساله باشیم و به خوبی از آن پاسداری کنیم.


وی همچنین به سالروز جهانی زمین پاک اشاره کرد و با تأکید بر اینکه فلسفه برگزاری روز زمین پاک، حفظ کردن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها است؛ گفت: مواردی همچون زمین پاک، هوای پاک و فضای پاک، مسئله‌ای است که ما در دنیای امروز به آن نیازمندیم و قطعاً دور نگه داشتن زمین و هوا از هرگونه آلودگی وظیفه همه ماست.


رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با یادآوری سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) برای تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز‌های نخستین شکل گیری جمهوری اسلامی در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ تصریح کرد: سپاه پاسداران یکی از زاییده‌های انقلاب اسلامی است، از همان ابتدای انقلاب شکل گرفته، رشد کرده و به قدرتی دست پیدا کرده که امروز توانسته در مقابل بسیاری از قدرت‌های سرکش جهانی باستد.


وی افزود: اقدامی که سپاه پاسداران در تنبیه اسرائیل انجام داد؛ مشخص کرد که این رژیم ضعیف‌تر از ادعای قدرتمند بودنش است. زمانی که خبر انتقام و تنبیه شان به گوششان رسید؛ علاوه بر امریکا، کشور‌های انگلیس و فرانسه هم با کمک آن‌ها آمدند. مضافاً بر اینکه برخی کشور‌های منطقه هم دست یاری اسرائیل را گرفتند و به کمکشان آمدند، اما با وجود حضور همه قدرت‌ها سیلی سخت ایران به اسرائیل نواخته شد و سپاه پیروز میدان بود.


چمران ضمن تبریک این روز به دلاورمردان سپاه پاسداران ادامه داد: قطعاً این موفقیت‌ها به خواست الهی است و پیش درآمد این موفقیت‌ها هم هوشمندی امام راحل و رهنمود‌های دقیق رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است که در نهایت با یک اقدام جهادی ما شاهد این هستیم که امروز سپاه پاسداران در این جایگاه ارزشمند و مقتدرانه قرار گرفته است.


وی همچنین با تأکید بر اینکه ریشه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و گفت: این انقلاب یک حرکت عظیم فرهنگی از سوی دانشگاه‌ها بود که امیدواریم این مسیرهمچنان پایدار و ادامه دار باشد.


رییس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین با تبریک فرارسیدن روز بزرگداشت شیخ بهایی، این روز که به نام روز معمار نامگذاری شده را به همه معماران کشور تبریک گفت و این شخصیت علمی بزرگ ایرانی را یک شخصیت چند وجهی درعلوم مهمی، چون ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک برشمرد و عنوان کرد: از این دانشمند آثار معماری ارزشمندی در ایران همچون منارجنبان و حمامی در استان اصفهان داریم که به آن مفتخریم.


وی افزود: این بنا‌ها به طوری مهندسی سازی شده بود که پس از گذشت سالها، برخی‌ها برای کشف راز این آثار اقدام به تجسس درآن کردند و متاسفانه با آسیبی که به معماری آن وارد کردند نتوانستند رموز آن را بفهمند و حتی آن را بازسازی کنند.


چمران در ادامه سخنان خود در دویست و بیست و نهمین صحن علنی شورا، با یادآوری سالروز شهادت شهید سپهبد محمد، ولی قرنی که در ۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ به دست گروه منافقین ترور شد ضمن گرامیداشت یاد و نام این بزرگمرد ارتش گفت: شهید سپهبد محمد، ولی قرنی در جریان انقلاب به نیرو‌های انقلابی پیوست و یکی از شهدای بزرگ ارتش است که با خلوص تمام در مقابل منافقین ایستاد و ایشان نخستین شهید از شهدای ترور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.


وی همچنین در گذشت دکتر پرویز داوودی، یکی از چهره‌های سرشناس سیاسی، اقتصادی و علمی کشور که در دولت دهم به عنوان معاون اول رئیس جمهور و پس از آن، به عنوان یکی از اعضای مجمع تشخیص نظام بود را تسلیت گفت.


رییس شورای اسلامی شهر تهران به اشاره به تحرکات تمسخرآمیز رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی ایران گفت: عملیات مسخره‌ای که اسرائیل با استفاده از اسباب بازی‌ها در اصفهان انجام داد نه تنها با این کار ذلیلانه آبروی خود بلکه آبروی قردت‌های حامی خود را به باد داد.


وی خاطر نشان کرد: البته اسرائیل ذره‌ای آبرو ندارد؛ هرروز شاهد این هستیم که همه کشور‌ها و ملت‌های آزادیخواه دنیا علیه او شعار میدهند و آن‌ها با پرویی و شقاوت تمام راه خودشان را ادامه می‌دهد.


چمران در پایان با تبریک فرارسیدن روز شورا‌ها که در تقویم کشور روز نهم اردیبهشت به این موضوع اختصاص پیدا کرده از تشکیل جلسه و آغاز به کار شورا‌های محلات در ۳۵۰ محله شهر تهران خبر داد و عنوان کرد: شورا‌ها یکی از نهاد‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که بیش از ۱۳۰ هزار نفر فعال دارد و اعضای آن متشکل از خود مردم هستند از این رو امیدواریم این امر بتواند شهر را در مسیر رشد و پویایی قرار دهد.

چمران در حاشیه دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه واگن‌های ملی در حال طی کردن مراحل آزمایشی است، خاطرنشان کرد: شاید هفته آینده بازدید از این واگن‌ها صورت بگیرد. این واگن‌ها می‌توانند وارد خطوط شوند.


چمران همچنین تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد اتوبوس‌های برقی تولید داخلی تا پایان سال نیز وارد خط شوند و با برنامه‌هایی که ما دیدیم بعید است امسال به پایان برسد و آنچه خواهیم گرفت اتوبوس‌های دیزلی است که متاسفانه تحویل نگرفتیم. روز سه شنبه معاون حمل و نقل و ترافیک گزارش آن را ارائه خواهد داد و فکر نمی‌کنیم بیشتر از ۶۵۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده باشد.


وی ادامه داد: برخی قطعات اتوبوس‌های داخلی در گمرک ترخیص نشده و پیگیری کردیم که این مشکلات برطرف شد. امیدواریم زودتر وارد شود و اگر این اقدام صورت بگیرد تعداد زیادی اتوبوس به کار گرفته خواهد شد.


چمران با بیان اینکه تاکسی از طریق بخش خصوصی دنبال می‌شود، گفت: شهرداری نمی‌تواند تاکسی دار باشد و باید به رانندگان ارائه شود. اگر تاکسی‌های برقی وارد شهر شوند اتفاق خوبی خواهد افتاد. وقتی خودرو‌های برقی وارد شوند در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهند بود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در بخش مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام با وزارت مسکن و شهرسازی است، یادآور شد: ما می‌توانیم هماهنگی‌ها را برای ارائه زمین انجام دهیم و کمک‌های ما به این شکل است و کار اصلی با وزارت مسکن است.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد
  • عملیات مسخره اسرائیل در اصفهان با اسباب بازی/ مدیریت شهری در حوزه مسکن حکم کمک کننده دارد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE