Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، علیرغم اینکه، این صنعت طی هفت ماه نخست سال جاری در بسیاری از شاخص‌ها از جمله تولید و تحویل داخلی، رشد مناسبی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است، اما نه تنها مورد حمایت قرار نمی‌گیرد بلکه برخی سیاست‌های ناعادلانه و غیرکارشناسی منجر شده تا خطر تعطیلی این صنعت حس شود و سود حاصل از افزایش تولید و تحویل، به‌جای تولیدکنندگان به جیب دلالان و واسطه‌ها سراریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا جمارانیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به اینکه صنعت سیمان از تمام تلاش خود استفاده می‌کند تا نیاز کشور به این محصول استراتژیک به درستی تامین شود، اظهار کرد: صنعت سیمان در هفت ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در تولید سیمان ۱۳ درصد و در زمینه تحویل داخلی ۱۸.۶ درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر با وجود محدودیت‌های اعمال شده به دلیل ویروس کرونا، تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و قیمت‌گذاری ناعادلانه و غیرکارشناسی، صنعت سیمان تمام تلاش خود را می‌کند تا کشور در حوزه سیمان با کمبود عرضه نسبت به تقاضا روبرو نشود و پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز از این جهت مصون بمانند. با این وجود، افرادی با رفتار ناعادلانه و غیرکارشناسی تلاش می‌کنند تا صنعت سیمان هرروز ضعیف‌تر از گذشته شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در رابطه با افزایش تولید و تحویل داخلی سیمان در هفت ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: این موفقیت‌ها در حالی به دست آمده که سود اصلی افزایش تولید و تحویل به دلیل سیاست‌های اشتباه عاید دلالان و واسطه‌های صنعت سیمان می‌شود و صنعتگران و تولیدکنندگان توان ادامه فعالیت‌های خود را از دست می‌دهند. به بیان دیگر در شرایط کنونی و با اعمال قیمت‌های ناعادلانه هرچقدر سیمان بیشتر در کشور تولید شود، کارخانه‌های سیمان آسیب بیشتری می‌بینند و دلالان و واسطه‌ها نیز درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

تنها انتظار رفتاری عادلانه داریم و نه هیچ امتیاز خاصی

وی ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد رقابتی به منزله بهره‌برداری بیشتر از اقتصاد در صورت رقابت بهتر در بازار است، تصریح کرد: در حالی که برخی شاخص‌ها در حوزه تولید و مدیریت مالی نشان از رشد صنعت سیمان نسبت به دیگر صنایع حوزه ساخت و ساز دارد؛ اما هیچ حمایتی از این صنعت نمی‌شود. این نکته را باید در نظر داشت که منظور ما از حمایت، رفتار برابر و عادلانه است و به دنبال هیچ امتیاز خاص و ویژه‌ای نیستیم.

این مقام صنعتی ادامه داد: تنها توقع ما این است که رفتاری که در قیمت‌گذاری با صنعت سیمان می‌شود، مشابه رفتاری باشد که با فولاد، آهک، آجرسازی و... می‌شود و قیمت این محصول نیز به طور آزاد و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی کشور تعیین شود.

وی با بیان اینکه، قیمت کنونی هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان تیپ دو، معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان قیمت فروش تولیدکننده قیمت‌گذاری شده است که با احتساب هزینه حمل‌ و سود عامل فروش، حدودا بایستی ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده برسد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که همین محصول با همین مشخصات در بازار تهران کمتر از ۴۰ هزار تومان در مصالح فروشی‌ها پیدا نمی‌شود.

جمارانیان تصریح کرد: بدین ترتیب واحدهای تولید سیمان در صورت ادامه این مسیر توان مقاومت خود را در مقابل عدم تطبیق قیمت دستوری با واقعیت‌های اقتصادی را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌توانند مسیر تولید را ادامه دهند. روندی که طی آن قیمت سیمان کشف و ابلاغ شده، مورد تایید صنعتگران این عرصه نیست. قیمت‌گذاری‌ها به دور از رفتار کارشناسی بوده و فقط باعث سودجویی عده‌ای دلال و واسطه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيمان قیمت سیمان تولید و تحویل قیمت گذاری صنعت سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، آقای برادران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت شوینده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته با اشاره به رشد تولید در این حوزه گفت: در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۸۲۲ هزار تن تولید داشتیم که به نوعی می‌توانیم بگوییم که در این صنعت به خودکفایی یا خود اتکایی کامل رسیده‌ایم. بر این اساس، در حال حاضر تولید داخل محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیاز بازار را برطرف می‌کند. آقای قدیری، تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی می‌گوید: کیفیت محصولات ما دقیقاً کیفیتی است که رقابت می‌کند با کالا‌های صادراتی، چه از لحاظ بسته‌بندی و چه از لحاظ کیفیت، اسانس و رنگ بندی که کیفیت فوق العاده اسانس و رنگ بندی کالا‌های ما منحصر به فرد است. بر اساس این گزارش، گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور حدود ۶۵ هزار میلیارد تومان است و تولید کنندگان این صنعت می‌گویند ممنوعیت واردات کمک شایانی به این صنعت کرده است. آقای مرادی، تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی می‌گوید: حدود چهار سال پیش برخی از محصولات در کشور تولید نمی‌شد و فقط وارداتی بودند و ممنوعیت واردات در این حوزه باعث شده است تولید رشد خوبی داشته و تنوع محصولاتمان بیشتر شود.  آقای امامی، تولیدکننده ماشین آلات صنعت شوینده‌ها می‌گوید: ما خط کامل تولید مواد را می‌سازیم، از تصفیه آب گرفته تا مخازن ساخت، پرکن، دربند و لیبل زن و تمامی تجهیزاتی که در مواد شوینده نیاز است. صادرات برخی نشان‌های تجاری در این حوزه سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در محصولات شوینده و حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حوزه آرایشی بهداشتی برای کشور ارزآوری داشته است. آقای بحیرایی، تولیدکننده محصولات بهداشتی نیز معتقد است: محصولات ما از نمونه‌های اروپایی بهتر است و در حال حاضر به کشور‌های همسایه صادر می‌شود، اما باید تولید را گسترش دهیم، زیرا هم به لحاظ ارزی برای ما آورده دارد و هم برای ما افتخار ملی محسوب می‌شود که محصولی را که ما چند سال تحریم بودیم در حال حاضر نه تنها تولید کننده آن هستیم بلکه آن را صادر هم می‌کنیم.  یادآور می‌شود ۲۵۰ تولید کننده در حوزه مواد شوینده، بهداشتی و سلولزی فعالیت دارند که محصولات جدید و توانمندی‌هایشان را در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی در تهران تا یکم اردیبهشت ماه ارائه کرده‌اند.  همچنین در این نمایشگاه بیش از ۸۷ شرکت از چهارده کشور هندوستان، چین، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، مالزی، آرژانتین، بلژیک و هلند حضور و مشارکت خواهند داشت. در این نمایشگاه انواع مواد شوینده و پاک‌کننده، محصولات سلولزی، آرایشی و بهداشتی، محصولات بهداشتی منزل، مواد اولیه واسطه‌ای، خدمات بازرگانی و مشاوره‌ای و همچنین انواع دستگاه‌ها، خط تولید و تجهیزات و ماشین‌آلات این حوزه به نمایش درآمده است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     گزارشی از رضا صفاری، خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تعطیلی روز شنبه در راستای تحقق جهش تولید است
  • فروش دلاری، تخلفی محرض در صنعت ساختمان
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • ماهانه حداکثر ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است
  • تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور