Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در هفته پژوهش و فناوری را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا از قم، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا تیموری در اختتامیه هفته پژوهش و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، 25 آذر به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است تا بهانه ای باشد از تلاش سترگ و عظیم پژوهشگران و محققان عرصه علم و دانش، قدردانی شود آنان که با فکر و قلم خود، دانایی و آگاهی را به جامعه بشری ارائه نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که امسال نیز همانند سال های گذشته توفیق عنایت فرمود تا در محفل علمی و باصفای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، هفته پژوهش و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی را به نحو مطلوب برگزار نماییم و با وجود ویروس منحوس کرونا که احتمال تحت شعاع قرار دادن برنامه ها بود اما به توفیق الهی،  هیچ خللی در اجرای برنامه ها ایجاد نشد و بستر فضای مجازی زمینه ساز اجرای برنامه-های هفته پژوهش گردید.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: امیدواریم که با اجرای برنامه های هفته پژوهش، گامی در مسیری که رهبر معظم انقلاب و سکاندار نظام اسلامی ترسیم فرمودند برسیم  که در کلام آن قائد عظیم الشان، هدف از پژوهش، رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علوم و فناوری و حل مسائل فعلی و آینده کشور است.

وی اظهارداشت: برنامه های هفته پژوهش امسال از روز پنج شنبه20 آذر همزمان با افتتاح همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری که به همت دبیرخانه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی _ اسلامی و همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد آغاز و امروز نیز به حول و قوه الهی پایان می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری تصریح کرد: در این مدت، نشست ها و کرسی های متعددی از قبیل قرآن و تمدن، قرآن و سبک زندگی، پژوهش در علوم اسلامی با رویکرد مسئله محوری، حکمت اسلامی و حقوق انسانی، شاخص های پژوهش در منابع مرجع و غیره برگزار شد که از دبیرخانه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی _ اسلامی و مرکز همکاری-های علمی و بین الملل پژوهشگاه تشکر می نماییم.

وی بیان داشت: رونمایی و تشریح منشور قرآن کریم توسط پژوهشده فرهنگ و معارف قرآن با حضور و سخنرانی اساتید، دیگر برنامه هفته پژوهش بود که با مدیریت آن پژوهشکده محترم برگزار شد و همچنین رونمایی از آثار دیگر پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه همراه با سخنرانی اساتید حوزوی و دانشگاهی، جلوه ای زیبا به برنامه های هفته پژوهش بخشید.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در ایام هفته پژوهش، از 300 اثر مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی توسط ریاست محترم قوه قضائیه نیز در نمایشگاه مسئله محوری و عملکرد ده ساله دفتر تبلیغات اسلامی نیز رونمایی شد که بیانگر حجم عظیم تولیدات پژوهشی این دفتر می باشد.

وی بیان داشت: تجلیل از برترین های پژوهش و تقدیر ازاعضای محترم هیات علمی و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تقدیر از پژوهشکده ها و مراکز و گروه های علمی و مجلات برتر پژوهشگاه از برنامه های هفته پژوهش بود که با مدیریت معاونت پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری گفت: معرفی برنامه های بین الملل و برگزاری هم اندیشی با موضوع فرصت ها و چالش های ارتباطات بین الملل در حوزه پژوهش و فناوری در وضعیت کرونا، برنامه دیگر هفته پژوهش بود که توسط مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه اجرا شد.

وی اظهارداشت: در عصر ارتباطات خصوصا در حال حاضر که جهان به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده است، بهره-مندی از فناوری در مسیر توسعه علم و دانش، ضرورتی انکارناپذیر است لذا از برنامه های این هفته، تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی بود که با دانش فناوری مناسب در مسیر توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گام برداشته و بستر را نیز برای اجرای برنامه های هفته پژوهش در فضای مجازی فراهم کردند.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: نمایشگاه آثار و محصولات پژوهشگاه در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه ها بود که علاقه مندان می توانند آن را مشاهده و با فعالیت های پژوهشگاه آشنا شوند.

وی ادامه داد: حضور و شرکت فعال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم نیز از برنامه های هفته پژوهش بود که از طریق فضای مجازی انجام شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی پژوهش نمایشگاه دستاوردهای پژوهش برنامه های هفته پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی هفته پژوهش اجرای برنامه ها معاونت پژوهش فضای مجازی برگزار شد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، حامد قادرمرزی عصر یکشنبه در جلسه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و اعلام برنامه‌های دانشگاه در سال جدید در تالار مولوی دانشگاه کردستان اظهار کرد: وزارتخانه بر برنامه راهبردی سازمانی و تبیین بهره‌وری تاکید داشته و نیز همکاران و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران دانشگاه با ارائه پیشنهادات و راهکارها و سپس اصلاح و ویرایش این برنامه‌ها موجب خواهند شد که مصوبه‌های آتی بر اساس برنامه راهبردی طراحی شود.

وی تصریح کرد: بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۲، در حدود ۳۵/۶۱ درصد افزایش داشته و به ۴۲۳ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد و درنهایت به ۴۳۶ میلیارد رسید و درآمد اختصاصی نیز به ۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان در بحث بودجه جزو هفت دانشگاه نخست کشور بوده و به ۵۸۸/۷ میلیارد تومان در بحث هزینه‌ای رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با احتساب تملک دارایی و درآمد اختصاصی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.

قادرزاده اضافه کرد: در حوزه آموزشی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و رشته‌های کارشناسی از جمله فلسفه و مهندسی انرژی و صنایع دانشکده قروه و فرش در دانشکده بیجار و همچنین کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، حقوق بین‌الملل و رفتارحرکتی گرایش رشد حرکتی تأسیس شده و در دکتری زبان و ادبیات انگلیسی، اقتصاد کشاورزی، علوم مهندسی باغبانی گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی، علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی تأسیس شدند.

وی تصریح کرد: بنا به ضرورتی که وجود دارد و باتوجه به رسالت دانشگاه، آموزش باید به درستی انجام شود و یکی از مهمترین نکات در بحث آموزش حضور در کلاس بوده که خوشبختانه حضور و غیاب‌ها به صورت الکترونیکی ثبت شده و از اساتید تشکر ویژه را داریم.

قادرزاده عنوان کرد: گرنت‌های آموزشی در حدود ۲ برابر و نیم افزایش یافته و همچنین در بخش اجتماعی و فرهنگی، انجمن‌های علمی در ۱۴۰۲، حدود ۷۲ انجمن علمی و نشریات علمی نیز به ۵۰ عدد رسیده و نشریات چاپ شده نیز ۳۵ عدد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه کردستان خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲، در حوزه پژوهشی ۴ مجله دانشگاه رتبه الف دریافت کرده و در حوزه پژوهشگران پسادکترا نیز، ۲۴ نفر جذب داشته ایم.

کد خبر 6078234

دیگر خبرها

  • طرح پژوهشی نقشه‌برداری فرهنگی انجام شد
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار امروز مجلس
  • آغاز ثبت نام در پنجمین دوره جشنواره علمی-پژوهشی پژوهش سرا‌های دانش آموزی
  • مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم منصوب شد
  • رتبه جهانی ۱۹۷ دانشگاه و موسسه ایرانی در پژوهش و نوآوری
  • طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد