Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صادقی روز دوشنبه در حاشیه جمعآوری این گاراژهای غیرمجاز در روستای زمان آباد بخش قلعه نو به خبرنگاران گفت: مواد بازیافتی و ضایعات توسط افراد متجاهر جمع آوری می شود.

این مسئول اظهار داشت: بسیاری از جمع آوری کنندگان این ضایعات اتباع بیگانه غیرقانونی هستند که برخلاف مقررات و قانون به جمع آوری مواد بازیافتی و ضایعاتی از سطل های زباله اقدام کردند که توسط دستگاه مربوطه  دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زباله می‌تواند ارتباط مستقیم با گسترش بیماری در جامعه داشته باشد، بنابراین اگر هر فردی به نوبه خود زباله‌ها را تفکیک کند علاوه بر کمک به بازیافت؛ موجب جلوگیری از گسترش و شیوع بیماری و حضور متخلفان خواهد شد.

بخشدار قلعه نو خاطر نشان کرد: حضور زباله گردها و مراکز غیرمجاز جمع آوری زباله، مکان‌هایی در مجاورت منازل مسکونی و حریم روستا، در شرایط شیوع ویروس کرونا می‌تواند مخاطرات و تهدیدات جدی را برای بهداشت و سلامت اهالی به همراه داشته باشد که در این رابطه اقدامات قانونی انجام و مراکز غیرمجاز کشف و پلمپ شد.

بخش قلعه نو از توابع شهرستان ری هم اکنون دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است که در ۲۰ کیلومتری جنوب ری و در مسیر جاده ورامین قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان ری اتباع غیر مجاز واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری اتباع غیر مجاز واحدهای آلاینده شهرستان ری اتباع غیر مجاز واحدهای آلاینده اخبار کنکور جمع آوری قلعه نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز

هراتی گفت: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله که از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبدا، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست امسال این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر یکی از رویکرد‌های شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبدا دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه بهروب را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبدا راه اندازی کرد گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه بهروب می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز