Web Analytics Made Easy - Statcounter

سریال تلویزیونی «روز‌های ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری از ۸ دی‌ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

خبرگزاری میزان - سیمافیلم، سریال تلویزیونی «روز‌های ابدی» - محصول جدید مرکز سیمافیلم - بر اساس روز‌های پرالتهاب اوایل انقلاب اسلامی ساخته شده و در روایت بخشی از تاریخ آن روزگاران به شخصیت‌های واقعی که در اتفاقات و جریانات آن برهه موثر بودند، توجه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روایت بخش‌هایی از دوران تاریخ‌ساز به رشادت‌های شهیدان «مصطفی چمران» و «اصغر وصالی» نیز توجه شده است و از چهره‌های شاخص آن زمان به «ابراهیم یزدی» (وزیر امورخارجه وقت) نیز توجه دارد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

سریال «روز‌های ابدی» ۸ دی‌ماه از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود. در این سریال به چگونگی تسخیر لانه جاسوسی و فعالیت گروهک‌های مختلف در آن برهه حساس پرداخته می‌شود.

در این مجموعه که به سفارش مرکز سیمافیلم تهیه و تولید شده است، بازیگران ایرانی، چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک باشی و... با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

فلیپ ساپرکین، توماس سینکلراسپنسر، ایو ربر، دیمیتری گودیم، کلودیا ریدل، یکتارینا آکیلینا، ژان کلود ریکبورگ، فلوریان فیشر، نیکولاس بارکر، نیکولای سونین و ویتالی خاژیف هم بازیگران خارجی این سریال هستند.

تصویربرداری مجموعه در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق شمالی و تهران انجام شده و به دلیل بازسازی سایت کپکان و سفارت آمریکا حجم زیادی از مجموعه به صورت کروماکی ضبط شده و بخش اعظمی از تصاویر با استفاده از جلوه‌های ویژه بصری آماده شده است.

تعدادی از عواملی که در این سریال همکاری دارند عبارتند از: نویسنده و کارگردان: جواد شمقدری، تهیه‌کننده: محسن علی‌اکبری، مجری طرح: محمود غلامی، تصویربردار: حسین بذرافشان، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح چهره‌پردازی: داریوش صالحیان، تدوین: روح‌الله شمقدری، جلوه‌های ویژه میدانی: داوود رسولیان، جلوه‌های ویژه بصری: محمد امامی، مدیر گویندگان: سید میرطاهر مظلومی، موسیقی: بهزاد عبدی، ناظر کیفی: مهدی ارگانی، مدیران تولید: سعید کشاورزی، مهدی مددکار، تصحیح رنگ: امیر سحرخیز، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین مدرس، عکس: محمد مهدی نبی‌زاده، مدیر تدارکات: عسگر جبارپور

انتهای پیام/

برچسب ها: رسانه ملی صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رسانه ملی صدا و سیما روز های ابدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد

محمد میرکیانی از انتشار دو عنوان کتاب «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» خبر داد و گفت: با انتشار این آثار پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» کامل می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد میرکیانی، نویسنده فعال و برگزیده حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به تکمیل شدن مجموعه "ماجرای دشت مرموز" با انتشار دو کتاب جدید دیگر گفت: این آثار از سوی انتشارات به‌نشر وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روانه بازار کتاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان این‌پنج گانه نوجوانان هستند، افزود: «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها» و «بازی بازها» عنوان‌های دیگر این پنج گانه هستند که تصویرگری‌اش را سعید رزاقی انجام داده است. مجموعه «ماجرای دشت مرموز» بر محوریت چند گروه از حیوانات است که در هر کتاب ماجرای تازه‌ای را رقم می‌زنند. روباه‌ها شخصیت‌های منفی این مجموعه هستند که در هر قصه برای به دام انداختن دیگر حیوانات توطئه تازه‌ای انجام می‌دهند. بازها قهرمان‌های این مجموعه هستند که در نهایت به یاری حیوانات ضعیف می‌آیند و روباه‌ها را شکار می‌کنند.

میرکیانی: آثار فانتزی، با رنگ و لعاب ایرانی محبوب نوجوانان است

سردبیر برنامه خاطره‌انگیز «قصه ظهر جمعه» رادیو ایران تصریح کرد: مجموعه پنج‌گانه با کتاب‌های چندجلدی‌ها متفاوت است و کتاب‌های چندجلدی را باید کامل خواند؛ در حالی که به طور مثال در پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» هر کتاب هویت مستقلی دارد و می‌تواند جداگانه خوانده شود.

به گفته میرکیانی، رمان‌های «ماجرای دشت مرموز» در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل ( (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد و در نگارش آثار سعی شده است نوجوانان با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند و به خوانش داستان‌های ادبیات کهن و داستان‌های معاصر علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین چنین نوجوانان با مطالعه مجموعه پنج‌گانه «ماجرای دشت مرموز» زمینه تفکر و اندیشه را در خود ایجاد می کنند و با نا گفته‌هایی از مسائل پیرامون ، فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا می‌شوند در نتیجه آگاهی آن‌ها نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز بیشتر می‌شود. 

محمد میرکیانی نویسنده نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان که آثاری همچون مجموعه «قصه ما مَثَل شد» و «پند و قند» و کلی کتاب دیگر را در کارمه ادبی خود دارد؛آثاری که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی برگزیده شده‌اند. مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ای هست»، «حکایت‌های کمال» پیش از این از محمد میرکیانی توسط به‌نشر منتشر شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های بیست و نهم فروردین ماه در استان سمنان
  • تسخیر «سینمای ایران» با کمدی اتفاق خوبی نیست
  • میرکیانی ماجرای دشت مرموز را کامل کرد
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح
  • ورزشی‌های بیست و هشتم فروردین ماه در استان سمنان
  • بررسی تاریخی جریان نفوذ در آستانه ادامه پخش سریال سرزمین مادری
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد
  • ورزشی‌های بیست و هفتم فروردین ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از کشف محموله های چوب قاچاق در دامغان