Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@08:57:51 GMT

عربستان حج عمره زائران خارجی را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۰۵۷۴۸

عربستان حج عمره زائران خارجی را تعلیق کرد

عربستان سعودی با هدف جلوگیری از گسترش گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده است تمامی پروازهای بین‌المللی را لغو کرد و در نتیجه حج عمره زائران خارجی را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نشنال، پس از آن‌که برخی از کشورهای اروپایی برای مقابله با نوع جهش‌یافته‌ای از ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع پیدا کرده است مرزهای‌شان را به روی این کشور بستند مقام‌های عربستان سعودی نیز از لغو موقت تمامی پروازهای بین‌المللی و ممنوعیت ورود زمینی و دریایی به این کشور خبر دادند و حج عمره زائران خارجی را به حالت تعلیق درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزای رسمی عربستان اعلام کرد تمامی پروازهای بین‌المللی به جز در موارد استثنایی دست کم به مدت یک هفته لغو خواهد شد. ورود به عربستان از طریق زمینی و دریایی نیز دست کم به مدت یک هفته ممنوع خواهد بود.   با این حال تصمیم جدید عربستان هواپیماهای بین‌المللی را که قصد خروج از عربستان را دارند شامل نخواهد شد.   عربستان پیش‌تر مراسم حج عمره را به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه مارس به حالت تعلیق درآورده و شمار زائران حج تمتع را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده بود.   تاکنون بیش از ۳۶۱هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا  و بیش از ۶۰۰۰ مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در عربستان به ثبت رسیده است.      روز یکشنبه کویت نیز از ممنوعیت ورود پروازهای بریتانیا به کشورش خبر داد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ویروس کرونا بین المللی حج عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه

نخستین گروه زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با صدور مجوز پروازهای هواپیمایی ایران از سوی عربستان و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان حج و زیارت، نخستین گروه از زائران عمره مفرده، بامداد روز دوشنبه طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اعزام خواهند شد. 

اعزام زائران عمره به عربستان در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت است و بازگشت آنها از 13 تا 24 اردیبهشت صورت می‌گیرد، در واقع آخرین روز از بازگشت زائران عمره همزمان با آغاز پروازهای حج تمتع خواهد بود. 

در این بازه زمانی بیش از 5000 عمره‌گزار عازم عربستان خواهند شد که حدود 970 نفر از آنها از استان تهران خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • جزییات پروازهای حج عمره اعلام شد
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور