Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد: رئیس این سازمان هیچ اظهارنظری در رابطه با اجرای قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگر نداشته است و اخباری که در این خصوص منتشر می‌شود جعلی و کذب است.

به گزارش ایمنا، در بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ۲۵ درصد نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران، گفت که سازمان اداری و استخدامی باید اجرایی شدن قانون تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران را به دستگاه‌ها ابلاغ و اجرایی کند.

البته این نماینده در ادامه مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شد که عدم ابلاغ این قانون به دستگاه‌ها به دلیل نبود منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قانون است.

سازمان اداری و استخدامی نیز چند روز پس از آن گزارشی منتشر اعلام کرد که ۱۵ آبان ماه امسال قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه که مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان و خانواده شهدا و ایثارگران است ابلاغ شده است و نیازی به ابلاغ مجدد نیست و واجدان شرایط باید در سامانه کارمند ایران برای اخذ شماره مستخدم رسمی بارگذاری شوند.

این سازمان توضیح داد که مسئولیت تأمین منابع مالی مورد نیاز این قانون با سازمان اداری و استخدامی کشور نیست و در نتیجه، این سازمان در این خصوص اعلام نظری نکرده است و به نظر هم نمی‌رسد دستگاه‌های اجرایی در تأمین بار مالی مورد نیاز اجرای این قانون با مشکل مواجه شوند و لازم است در نقل مطالب از سوی دستگاه‌ها دقت بیشتری اعمال شود.

روز گذشته نیز سازمان اداری و استخدامی خبری منتشر کرد که طبق آن رئیس جمهوری با درخواست استخدام مبنی بر استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های دولتی موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، آن دسته از ایثارگران که در زمان حاضر به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال دارند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

همچنین خانواده‌های شهدا، اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است، نیز مشمول این قانون می‌شوند. رزمندگان و فرزندان رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در میدان‌های دفاع مقدس را دارند، آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند نیز در این قانون جای دارند.

ایثارگران شاغلی که تا ۲۹ اسفند ۹۵ به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته اند، در گروه‌های یاد شده مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 463226

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آزمون استخدامی شهدا جمشید انصاری سازمان اداری و استخدامی سازمان اداری و استخدامی کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان سازمان اداری و استخدامی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی روز پنجشنبه در جلسه تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی در شهرستان سراب، افزود: همواره و تحت هر شرایطی دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله‌های روزمره، پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی، رؤسای ادارات شهرستانی بنیاد در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و اظهار کرد: در انجام این وظیفۀ مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد و مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوارِ دیدار شونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

سلمانی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و از این رو باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

وی هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای را بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ دانست و خواستار اهتمام همکاران شهرستانی بنیاد به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعۀ معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشتۀ خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

کد خبر 6088633

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟