Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش مساحت کلان‌شهر قم موجب ناراحتی بسیاری از کارشناسان شده چرا که به اعتقاد آن‌ها موجب می‌شود بافت‌های فرسوده بیش‌ازپیش به فراموشی سپرده شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افزایش مساحت شهر قم در روزهای اخیر به یکی از مهم‌ترین خبرهای استان تبدیل شده است نکته جالب‌تر اینکه مسئولان استان در اعلام این خبر از همدیگر پیشی می‌گیرند اما اصل ماجرا چیست؟
بعد از اعلام ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن که در آن بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان عمومی به شهر امیرکبیر استان مرکزی انتقال‌یافته بودند زمزمه‌های افزایش مساحت شهر قم به گوش رسید، در واقع اعتراضات به حق و قابل‌قبول ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی  مسکن در قم  مبنی‌بر خانه‌دارشدن آن‌ها در داخل شهر قم به کرسی نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع فاصله نزدیک به ۱۰۰ کیلومتری این شهر به قم اصلی‌ترین علت مخالفت ثبت‌نام‌کنندگان بود، حال بر اساس تلاش صورت‌گرفته از سوی مسئولان این افراد تماماً در پردیسان خانه‌دار خواهند شد.
امیرآبادی: اصل ثبت‌نام اشتباه بود

احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار داشت: نباید اجازه داده می‌شد که مردم قم در طرح اقدام ملی مسکن برای رفتن به شهرک امیرکبیر ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: برای تمامی ثبت‌نام‌کنندگان در داخل شهر قم زمین داده خواهد شد.
وسعت پردیسان افزایش می‌یابد
مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در خصوص نحوه ساماندهی زمین این افراد اظهار داشت: در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار و ۵۱۶ واحد سهم قم بود که بیش از ۹۵ درصد آن در شهر قم تأمین شد اما باتوجه‌به تقاضاهای زیادی که از طرف مردم بود مشخص شد ۳۸ هزار و ۶۰۰ واحد موردنیاز استان است.

حسن صبوری افزود: برای پاسخگویی به نیازهای مردم در خصوص مسکن ۶۳ هکتار از انتهای شهرک قدس به شهر الحاق و پنج هزار واحد مسکونی در این منطقه احداث خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که بحث تأمین زمین برای ساخت مسکن در داخل محدوده استان پیگیری می‌شود، ادامه داد: همه کسانی که در استان متقاضی مسکن هستند می‌خواهند مسکن خود را در قم دریافت کنند و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وی بیان کرد: ۵۶۰ هکتار از اراضی منطقه پردیسان به محدوده شهری اختصاص می‌یابد تا در این بخش تقریباً چیزی شبیه محلات مسکن مهر و ساخت واحد مسکونی برای متقاضیان به‌منظور اسکان جمعیت ایجاد شود.
 بافت‌های فرسوده بازنده‌ای اصلی
هم‌اکنون شهر قم یک هزار و ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده دارد که از میان ۳۱۵ هکتار آن بافت تاریخی بوده و ۲۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد ثبت‌شده است.
 ۷۵ درصد از مردم قم در محدوده بافت فرسوده و تاریخی قم سکونت دارند
این در حالی است که افزایش مساحت کلان‌شهر قم موجب ناراحتی بسیاری از کارشناسان شده چرا که به اعتقاد آن‌ها موجب می‌شود بافت‌های فرسوده بیش‌ازپیش به فراموشی سپرده شوند.
هم‌اکنون شهر قم بیش از ۵۰ کیلومترمربع بافت فرسوده شهری دارد که عملاً با اضافه‌شدن ۵۰۰ کیلومترمربع به مساحت پردیسان این هشدار  را می‌دهد که نگاه سرد مسئولان به احیای بافت فرسوده بیش‌ازپیش تداوم خواهد یافت.

 البته بارها مسئولان به اهمیت احیای بافت‌های فرسوده تاکید داشته اند اما در عمل نه تنها هیچ اتفاقی نیفتاده بلکه به مساحت بافت‌های فرسوده اضافه‌تر نیز شده است. 



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن بافت های فرسوده ثبت نام کنندگان افزایش مساحت بافت فرسوده شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور