Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیدمحمد پاکمهر روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا،  اظهار داشت: تبدیل وضعیت این پرستاران که از مزایای دیگر پرستاران از جمله فوق العاده شغلی بهره ای ندارند، به یک دغدغه جدی تبدیل شده است که مجلس هم پیگیر آن است.

وی با بیان اینکه به ازای هر تخت بیمارستانی ۲.۵ پرستار باید مشغول باشد، افزود: اکنون در بهترین حالت وضعیت ما ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ پرستار به ازای هر تخت است و به همین علت و برای کاهش فشار بر بخش پرستاری، باید نیروهای جدید جذب شوند و سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری در نظر بگیرد.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: به همین دلیل دانشگاهها معمولا نیروهایی را به صورت شرکتی می گیرند که به نوعی حق و حقوق آنان ضایع می شود و با توجه به شرایط کرونا و سنگینی کاری که بر دوش پرستاران است تبدیل وضعیت پرستاران به صورت جدی باید پیگیری شود.

پاکمهر افزود: با توجه به شرایطی که بیماری کووید ۱۹ در کشور ایجاد کرده، رییس جمهوری موافقت کرده است که تا پایان امسال و نیز سال آینده ۳۷ هزار نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان جذب شوند که ۶۰ درصد از این رقم را پرستاران تشکیل می دهند.

نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی با بیان اینکه ماه آینده نیز هفت هزار پرستار و نیروی انسانی جذب بخش بهداشت و درمان می شود، گفت: تلاش می کنیم با توجه به کمبود نیرو در بخش بهداشت و درمان خراسان شمالی، سهم این استان از این استخدامی ها افزایش یابد.  

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۰ دولت، خاطرنشان کرد: آنچه در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است برقراری فوق العاده ویژه حقوق پرستاران و نظام سلامت است اما این افزایش شامل حال نیروهای شرکتی نمی شود و حال آنکه این افراد نیز در کنار دیگر نیروها و مدافعان سلامت از جان خود مایه گذاشته و خدمت می کنند.

پاکمهر با بیان اینکه پرداخت فوق العاده حقوق به دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ابلاغ شده است، افزود: پرداخت فوق العاده منوط به توان مالی دانشگاهها است و دانشگاه هایی که توان مالی ندارند نمی توانند این پرداخت را داشته باشند.

وی افزود: اینکه چرا امتیازات فقط برای نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی است و شامل نیروهای شرکتی نمی شود، گلایه مهم پرستاران است و این در حالی است که از میانگین ۲۰۰ هزار پرستار شاغل در بخش دولتی چیزی حدود ۶۰ هزار نفر شرکتی و قرارداری هستند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارتخانه تنها راه تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی را آزمون می داند اما ممکن است پرستارانی ۱۰ سال خدمت کرده باشند و بدیهی است که دانش آموختگان جدید در آزمون موفق تر خواهند بود زیرا از فضای تحصیل فاصله نگرفته اند و تقاضای ما این است که در شرایط حساس کنونی به این موضوع باید توجه شود.  

پاکمهر افزود: با پیگیری های مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰، در بخش حقوق و مزایا و بودجه عمومی بخش بهداشت و درمان ۱۲۸ درصد رشد دیده شده است و تلاش می کنیم با اصلاح قانون، پرستاران و نیروهای شرکتی بخش بهداشت و درمان با سابقه بالای ۱۰ سال بدون آزمون تبدیل وضعیت شوند.

برچسب‌ها بجنورد مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز پرستار اختصاصی ایرنا خراسان شمالی سیدمحمد پاک‌مهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز پرستار اختصاصی ایرنا خراسان شمالی بجنورد مجلس شورای اسلامی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روز پرستار اختصاصی ایرنا خراسان شمالی اخبار کنکور بخش بهداشت و درمان تبدیل وضعیت فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: نگاه تحولی که دولت در بودجه و توزیع اعتبارات پیش بینی کرده، می‌تواند تحولی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، داوود منظور امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری مشترک با سخنگوی اقتصادی دولت، اظهار کرد: قانون برنامه هفتم در سال گذشته در مجلس تصویب شد و اختلاف‌نظرها بین مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و هیأت عالی نظارت در مورد آن وجود داشت که بخش عمده آن تا پایان سال رفع شد و یک بخش کوچکی از آن در روزهای آتی به نتیجه خواهد رسید که برنامه هفتم را تا پایان سال اجرا کنیم و قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تغییرات محسوسی در برنامه هفتم توسعه شکل گرفته، اما سعی شد تا محتوای برنامه هفتم در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شود، البته بررسی و تصویب بودجه دو مرحله شده و دولت در زمان‌بندی لازم هر دو بخش به مجلس ارائه و اجرایی کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: بخش اول بودجه ۱۴۰۳ را آبان ماه سال گذشته ارائه کردیم، اما با توجه به طولانی شدن در روزهای آخر سال شاهد این بودیم که قسمت اول قانون به دولت ابلاغ شد.

منظور ادامه داد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس دولت مکلف بود پس از ۱۰ روز بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند و توانستیم بعد از تعطیلات نوروز آن را اصلاح کنیم و بخش دوم را تحویل دهیم.

وی بیان کرد: رسیدگی به بخش دوم با سرعت در مجلس آغاز شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند و امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، بخش دوم لایحه بودجه نهایی و در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده و بر اساس جداول سال گذشته پرداخت‌ها انجام خواهد شد و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

منظور تاکید کرد: نگاه تحولی که دولت در بخش بودجه در توزیع اعتبارات در بودجه پیش بینی کرده است و این نگاه تحولی می‌تواند برای مردم که به عنوان سرمایه اجتماعی هستند، اجرا شود.

افزایش دو برابری بودجه بخش ورزش

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم توجه به بخش فرهنگ و ورزش و جوانان است که منابع این بخش را بیش از ۴۵ درصد افزایش یافته در حالی که رشد بودجه دولت، صرفاً ۲۳ درصد بوده است؛ فقط بودجه بخش ورزش از ۸ هزار میلیارد تومان به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بخش سلامت هم شاهد تحول قابل توجهی هستیم به طوری که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است؛ همچنین ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند.

منظور گفت: ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اختصاص یافته و ۳,۵۰۰ تومان اعتبار نیز برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه ۱۴۰۳ دیده شده است.

وی بیان کرد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بودند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته است که این اولین باری است که ما عملاً منابعی را پیش بینی کردیم تا دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: همچنین ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر شده است تا برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

منظور با بیان اینکه منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کردیم، بیان کرد: ۴ همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم.

وی در ادامه گفت: اعتبارات دانشگاه‌ها و آموزش عالی در بودجه ۱۴۰۳ رشد خوب داشته و دانشگاه‌های برتر ۴۰ درصد و دانشگاه متوسط ۳۰ درصد رشد در حوزه اعتبارات دارند. در حوزه فناوری به خصوص میکرو الکترونیک و هوش مصنوعی ۷,۰۰۰ میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بخش آموزش و پرورش، گفت: امسال ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد.

منبع: ایرنا کد خبر 745090

دیگر خبرها

  • دیدار نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان با دبیر کل مجمع تقریب/تمجید از عملیات غرورآفرین وعده صادق
  • ۱۱۰ هزارعمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان کرمانشاه
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید / تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • نهایی شدن بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ امروز در کمیسیون تلفیق
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • وضعیت تعرفه‌های پرستاری در سال جدید/تصویب تعرفه ترجیحی برای اولین بار
  • عزیزی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی: اینکه اسراییل گفته ظرف یک هفته اقدام می‌کند نمایش است/ اقدام بعدی ایران پشیمان کننده‌تر از اقدام شب گذشته خواهد بود
  • نایب رییس کمیسیون امنیت ملی: اقدام بعدی ایران علیه اسرائیل، پشیمان کننده‌تر از اقدام اول خواهد بود /آزموده را آزمودن خطاست
  • کمبود نیروی پرستاری در شبکه بهداشت و درمان هشترود
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!