Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اظهار داشت: ۱۸ سال انتظار برای راه اندازی پتروشیمی هگمتانه پایان گرفته و اکنون این واحد بزرگ صنعتی در حال فعالیت است.

او با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه چراغ جهش تولید را در این استان روشن کرده است گفت: بزرگترین واحد تولیدی استان به تازگی وارد چرخه تولید شد و توانست پی وی سی با گرید پزشکی را با موفقیت تولید کند و اکنون به ظرفیت ۵۵ هزار تن رسیده و می‌تواند به طور مستمر در چرخه تولید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطر نشان کرد: این نوع پلاستیک در صنایع بسته‌بندی دارو و تجهیزات پزشکی مصرف می‌شود و بیش از ۷۰ درصد پی. وی. سی پزشکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود که پتروشیمی هگمتانه می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات کشور را بکاهد.

متین با اشاره به اینکه پتروشیمی هگمتانه ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد یادآوری کرد: ۵۷ درصد سرمایه مورد نیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه گذار خارجی تامین شده ‌است.

یک هزار و ۶۰ واحد تولیدی و صنعتی، دارای پروانه بهره برداری از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع پتروشیمی پروژه های عمرانی بهره برداری طرح پتروشیمی هگمتانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند