Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث فرهنگی؛صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: کرونا ویروس در این مدت بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری قم آسیب وارد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید یزدانی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری که با هدف بررسی میزان خسارتهای وارد شده به بخش گردشگری و هم چنین نحوه استفاده از بسته های حمایتی کرونایی دولت در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اتکای استان به بخش زائر پذیری و گردشگری بیشترین خسارتها را این بخش تحمل کرده است و اکنون بیشتر واحدهای اقامتی، بین راهی و دافاتر گردشگری تعطیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دفاتر خدمات و گردشگری 30 هزار میلیون ریال و تاسیسات گردشگری هم5 میلیون و579 هزار و 730 ریال و در بخش راهنمایان گردشگری نیز 53 میلیون و 300 ریال ضرر وارد شده است، هم چنین در حوزه موسسات آموزش گردشگری 12 هزار و 360 میلیون ریال خسارت وارد شده است که در جمع تا آخر آبان ماه بالغ بر5 میلیون و 876 هزار و 390 ریال برآورد کل خسارتها است.

سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه گردشگری در اولویت فعالیت‌های استان کرمان استظرفیت عظیم گردشگری استان کرمان به تناسب تاریخ کهن آن استفاده نشده استاستاندار کرمان: برگزاری تورهای گردشگری در شرایط فعلی کرونا به صلاح نیست

به گفته وی، در حال حاضر در استان 36 هتل آپارتمان؛ 26 مهمانپذیر و 107 خانه مسافر و هم چنین 2 بومگردی و با ظرفیت 11 هزار و 25 تخت فعالیت دارند که میانگین ضریب اشغال هرکدام تا آخر آبانماه 3 درصد و میانگین نرخ اتاق 2 میلیون و600 هزار ریال و در یک هزار و 600 مجموع اتاق ظرفیت فعالیت دارند.

وی بیان کرد: میزان خسارتهای وارده به هتل های استان تا اواخر آبانماه 2 میلیون و884 هزار و 500 ریال است و چالشی که با آن روبرو هستیم عوارض شهرداری وبدهی های مالیاتی است که با وجود تعطیل بودن این واحدها باید پرداخته شود واحدی که درآمد ندارد چگونه می تواند بدهی و مالیات پرداخت کند؟

راهکارهایی برای حمایت از بخش گردشگری

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه بیان کرد: برای حمایت از گردشگری باید عدم دریافت هزینه های حامل انرژی وفق بسته های حمایتی ستاد کرونا وهیات دولت مد نظر باشد هم چنین تسهیلات دریافتی طبق بسته حمایتی ستاد ملی کرونا امهال شود و دیگر این که مالیات هم امهال شود .

پرداخت مالیات با 3 سال قسط

نماینده اداره مالیات استان قم نیز در این جلسه گفت: اداره کل مالیات تا جایی که توانسته از این بخش حمایت کرده است و با ابلاغ برگه های مالیاتی آ‎نها 5 ماه وقت برای پرداخت مهلت دارند و حتی می توانند مالیات را به طور اقساطی تا 3 سال پرداخت کنند.

در ادامه این جلسه دست اندرکاران بخش گردشگری و واحدهای اقامتی و غیره از دست و پاگیر بودن قانون بهره گیری از بسته های حمایتی گلایه کردند و از این که باید هزینه و وقت خود را صرف رفتن به بانکهای مختلف برای دریافت این بسته و تسهیلات کرونایی اعتراض داشتند.

نماینده شورای هماهنگی بانکهای عامل استان قم هم بیان کرد: موضوع بسته دوم حمایتی دولت در بخش گردشگری در دو نامه ابلاغ شده است متولی این بسته خود میراث فرهنگی است سامانه هم بر همین اساس ایجاد شده است شیوه منطقی جدید بنگاه محوری است قبلا تسهیلات ناچیز بود ولی اکنون سقف آن مشخص است.

انتهای پیام/454/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میراث فرهنگی بخش گردشگری هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تجهیز ۲۰ بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند