Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اول تا هفتم دی ماه هر سال با عنوان هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است. آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی از سال 92 به بعد که در عرصه تعلیم و آموزش به افراد بزرگسال بی‌سواد فعالیت داشته‌اند، از وضعیت استخدامی و بلاتکلیفی کار خود گلایه دارند. آنان خواستار جذب در وزارت آموزش و پرورش هستند و می‌گویند سال‌هاست در سخت‌ترین شرایط و دور افتاده‌ترین مناطق استان آموزش سوادآموزی به افراد بی‌سواد را با دل و جان تقبل کرده‌ایم اما بعد از گذشت سال‌های متعدد هنوز مشکل استخداممان حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در تیرماه امسال از جزئیات استخدام 25 هزار نفر در آموزش و پرورش خبر داده و اظهار کرده که بعد از اعلام نتیجه آزمون آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی، براساس 25 هزار و 497 مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و امتیازات کسب شده، جذب خواهند شد.

خبری از حل مشکل استخدامی‌مان نیست

آزادپور آموزش‌دهنده نهضت سواد آموزی استان کردستان در ارتباط با عدم استخدام معلمان نهضت سواد آموزی و بلاتکلیفی این قشر از سال 92 به بعد اظهار داشت: از سال 93 تا کنون در حوزه سوادآموزی مشغول به فعالیت و با نهایت تلاش و علاقه در این عرصه خدمتگزار بوده‌ام.

وی با 27 سال سن و مدرک تحصیلی فوق لیسانس از وضعیت خود ابراز تأسف کرد و افزود: در طول 7 سال گذشته بیش از 100 نفر افراد بی‌سواد را آموزش دادم در حالی که حق‌الزحمه بسیار ناچیزی با بیشتر از یک سال تأخیر دریافت کرده فقط به امید آینده‌ای روشن و استخدام در حوزه آموزش و پرورش، اما خبری نیست؛ تمامی این سختی‌ها را با تمام وجود قبول کردم اما مشکلمان حل نشده است.

آموزش‌دهنده نهضت سواد آموزی استان کردستان بیان کرد: تعدادی از آموزش‌دهندگان قبل از سال 91 تعیین تکلیف و بدون تجربه علمی، دانشگاهی و حضور در دوره‌های آموزشی جذب آموزش و پرورش شدند اما آموزش‌دهندگان سال 92 به بعد که اکثراً دارای تحصیلات دانشگاهی حتی در مقطع دکتری و دوره‌های آموزشی توانمند سازی و یادگیری از سازمان جهاد دانشگاهی را سپری کرده، متاسفانه بلاتکلیف و سرگردان مانده‌اند.

وی با طرح این سؤال که آیا عدم تعیین تکلیف و اخراج کردن آموزش‌دهندگان نهضت بعد از 7 تا 8 سال کار و تلاش در زمینه سواد آموزی اجحاف درحق ما نیست، تصریح کرد: چرا مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود نمی‌کنند؟

افراد بی‌سواد حاضر با هزار التماس هم حاضر به حضور در کلاس درس نمی‌شوند

نادر صیدی یکی دیگر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی کردستان که با 30 سال سن، متأهل و دارای فوق دیپلم رشته فنی و حرفه‌ای است، درباره مشکلات حوزه کاری و استخدامی گفت: از سال 93 تا کنون در نهضت سواد آموزی فعالیت کرده اما مشکل استخدامیم برطرف نشده، آیا در این اوضاع اقتصادی و شرایط سخت زندگی می‌توانم کارم را رها کنم و شغل دیگری را از اول آغاز کنم، انتظار داریم مسئولان وضعیت زندگی ما را نیز در نظر بگیرند.

وی افزود: سالانه حدود 10 تا 12 نفر را آموزش داده و تمام توان خود را برای سواددار کردن این افراد که یادگیری آنها نیز به سختی انجام می‌شود، به کار گرفته‌ام.

این آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در کردستان بیان کرد: پیدا کردن افراد بی‌سواد با سن و سال بالا، یک کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا است، با هزار التماس و خواهش هم افراد بی‌سواد حاضر به حضور در کلاس درس و آموزش نیستند، اما به اجبار و به خاطر علاقه به کار و سرنوشت آینده خود بارها در شرایط سخت بدون هیچ درآمد و بیمه‌ای در این زمینه گام برداشته‌ام.

400 هزار تومان حق‌الزحمه برای آموزش هر فرد بی‌سواد دریافت می‌کنیم

رحیم‌زاده یکی دیگر از آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی کردستان با 31 سال سن در ارتباط با شیوه استخدامی نهضت سواد آموزی سال 92 به بعد اظهار داشت: ما آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی که از سال 92 به بعد در این عرصه فعالیت داشته اما وزارت آموزش و پرورش هیچ تفاوتی میان ما و آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی قبل از سال 92 که اکثراً مدارک دیپلم داشته، قائل نشده‌‌اند، این بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه برای آموزش هر فرد بی‌سواد حدود 400 هزار تومان حق‌الزحمه دریافت می‌کنیم، افزود: اکثر آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سال 92 به بعد با مدارک عالی و دانشگاهی حتی در مقطع دکتری که در اکثر کلاس‌های یادگیری تدریس هم حضور داشته‌اند، با صداقت، تلاش و سختی یک بزرگسال بی سواد را شناسایی و آموزش می‌دهند، اما با این بی‌توجهی‌ها نتیجه تمام زحمات ما هدر رفته است.

رحیم‌زاده با بیان اینکه بارها با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استانی درد دل و مشکلات خود را منعکس کرده اما هیچ کس جواب‌گوی ما نبوده است، خاطر نشان کرد: از سال 93 تا کنون به طور مستمر با مدرک کارشناسی مدیریت در این عرصه فعالیت داشته و هرساله حدود 2 تا 10 نفر، با حق‌الزحمه ناچیز آموزش داده‌ام؛ زندگی و جوانی خود را با عشق و علاقه در این مسیر سپری کرده، حاضرم در دورترین نقطه استان نیز کار کنم اما به امید جذب در سیستم آموزش و پرورش.

آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی از 7 سال گذشته در بلاتکلیفی به سر می‌برند

رحیمی دیگر آموزش دهنده نهضت سواد آموزی کردستان که با 27 سال سن دارای مدرک تحصیلی کاردانی رشته آی‌تی بود، درباره نحوه استخدامی و کار خود اظهار داشت: از سال 92 تا کنون در زمینه آموزش به افراد بی‌سواد فعالیت می‌کنم، هیچ امید و انگیزه‌ای برای ادامه کار نداریم و همه ما بلاتکلیف هستیم.

وی افزود: هر ساله با ارتقای تحصیلات خود و حضور در کلاس‌های آموزش تدریس و یادگیری فقط زمان و هزینه‌ صرف کرده، در حالی که اگر 7 یا 8 سال از وقت و زمان خود را برای هر کار دیگری صرف می‌کردیم، الان دارای شغل و وضعیت زندگی بهتری داشتیم.

این آموزش دهنده نهضت سواد آموزی کردستان مدعی شد که وزارت آموزش و پرورش هر بار بهانه‌های جدیدی از ما گرفته، نه ما را حذف کرده و نه تکلیف کار و استخدام‌هایمان مشخص می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش وضعیت استخدامی‌مان را مشخص کند

زارعی دیگر آموزش‌دهنده نهضت سواد آموزی کردستان با 27 سال سن و 8 سال سابقه کار می‌گوید: از سال 92 به بعد در نهضت سواد آموزی مشغول به فعالیت هستیم نه تنها هیچ نتیجه‌ای از تلاش‌های خود نگرفته و علی‌رغم پیگیری‌های فراوان از مسئولان کسی جواب‌گوی مشکل ما نیست.

وی با بیان اینکه ما را به عنوان نیروی آزاد معرفی می‌کنند، افزود: مدیران متولی مسئولیتی در مقابل آموزشدهندگان نهضت سال 92 به بعد را نمی‌پذیرند، بنابراین اگر نیروی آزاد هستیم تا ما نیز تکلیف خود را دانسته و بعد از چندین سال زحمت و تلاش مسیر زندگی خود را تغییر دهیم و اگر در مقابل ما، احساس مسئولیت کرده دلخوش و امید دهند.

آموزش‌دهنده نهضت سواد آموزی کردستان بیان کرد: اکنون همه ما بلاتکلیف و در مسیر دوراهی ادمه کار یا انصراف از آموزش نهضت هستیم، بیمه بر اساس قبولی دانش آموزان و حق الزحمه نیز در طول سال در چند نوبت پرداخت می‌شد، که درعمل هیچ فایده ای نداشته و تنها به امید استخدامی این مسیر را ادامه داده‌ایم.

زارعی با عنوان اینکه علی‌رغم مایه گذاشتن از وقت، زمان و هزینه خود برای آموزش دورترین روستاها در اوج سرما و گرما و حتی تشویق افراد بزرگسال بی‌سواد به یادگیری، هنور وضعیت استخدامی ما مشخص نشده است، گفت: جذب آموزش‌دهندگان نهضت باید از طریق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان انجام شود که از استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی کردستان درخواست داریم که وضعیت ما را بررسی و مشخص کنند.

7 روز بیمه به ازای قبولی هر سواد آموز؛ حقوق سال 97 و 98 را تاکنون دریافت نکرده‌ام

سجادی دیگر آموزش‌دهنده نهضت سواد آموزی کردستان در زمینه بلاتکلیفی استخدامی‌های خود بعد از چندین سال خدمت در این عرصه اظهار داشت: از سال 92 به بعد در نهضت سواد آموزی فعالیت می‌کنم با یک فرزند در تمام سختی‌ها بدون بیمه و حقوق مناسب به عشق کار معلمی و به امید به استخدامی بدون هیچ منتی کار می‌کنم.

وی با بیان اینکه حقوق سال 97 و 98 را تاکنون دریافت نکرده‌ام، افزود: هیچ برنامه و قانون درستی برای ما سوادآموزان نهضت وجود ندارد، به ازای قبولی هر سواد آموز 7 روز بیمه می‌شویم حال در این شرایط کرونا چگونه می‌توان یک  بی‌سواد بزرگسال را پیدا و آموزش داد.

این آموزش دهنده نهضت که 33 سال سن و دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی است، بیان کرد: بعد از گذشت 7 تا 8 سال فعالیت در حوزه نهضت سواد آموزی اکنون در یکی دو سال اخیر ما را نیروهای اضافه و مازاد تلقی کرده در حالی که باید همان سال‌های اول وضعیت ما را مشخص می‌کردند که ما نیز تکلیف خود را روشن بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: روزانه در کوچه و پس کوچه‌های این شهر با شرایط گرمای تابستان و سوز سرمای زمستان و برخوردهای نامناسب و متعدد شهروندان مواجه می‌شویم، که یک بی‌سواد بزرگسال را شناسایی و آموزش دهیم، به امید روشنایی آینده و تعیین سرنوشت کارمان.

نمایندگان مردم سنندج در مجلس حاضر به پاسخ‌گویی مشکلات آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی نشدند!

برای پیگیری مشکلات حوزه آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی علی‌رغم پیامک و تماس‌های متعدد خبرنگار ما، هیچ کدام از نمایندگان مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس حاضر به پاسخ‌گویی نشدند! و رمضان یوسفی معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان می‌گوید: در راستای اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی کاهش تصدی‌گری دولت مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری بخش دولتی باید کوچک و بخش خصوصی را تقویت کنیم، افزود: از سال 92 تا کنون حوزه سواد اموزی در راستای اصل 44 قانون اساسی برون سپاری و به بخش خصوصی واگذار شده، بنابراین آموزش‌دهندگان هیچ گونه قرار دادی با ما ندارند بلکه با موسسه‌های آموزشی قرار داد منعقد می‌شود.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: موسسه طرف قراراد آموزش‌دهنده موظف است که در راستای بررسی مشکلات، حق بیمه و پرداخت حق و حقوق آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: قبل از سال 91 براساس مصوبه ابلاغی، آموزشیارهای نهضت سواد آموزی به صورت 5 ساله جذب آموزش و پرورش می‌شدند اما از سال 92 به بعد که اداره‌کل نهضت سواد آموزی منحل و به خود آموزش و پرورش به عنوان معاونت انتقال یافته، آموزش دهندگان به بخش خصوصی و غیر انتفاعی موسسه‌ها واگذار شدند.

یوسفی با بیان اینکه کسی مانع از فعالیت آموزش‌دهندگان نهضت نخواهد شد، گفت: معاونت نهضت سواد آموزی به عنوان ناظر بر عملکرد موسسه‌های غیر دولتی و با ارائه برنامه‌های توانمندسازی و همکاری با جهاد دانشگاهی با هزینه خود آموزش‌‌های لازم اعم از آموزش فن بیان، آموزش تدریس و بسیاری از موارد دیگر را انجام می‌دهد.

وی با عنوان اینکه ما تابع قوانین و استخدامی‌ها نیز طبق مصوبه ‌مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود، گفت: براساس مصوبه مجلس در سال 95، امسال آزمون استخدامی برای چهار گروه آموزشیاران نهضت سواد آموزی، حق‌التدریسی‌ها، پیش دبستانی‌ها و خرید خدمات برگزار شد که در صورت قبولی افراد و آموزش یک ساله از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

جذب آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی سال 92 به بعد نیازمند مصوبه مجلس است

معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: برای آموزش‌دهندگان نهضت سواد آموزی سال 92 به بعد، باید طبق مصوبه مجلس و قانون عمل شود، آموزش و پرورش از طریق دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان فقط می‌تواند نیرو جذب کند ما نیز طابع دستوران فوق و وزارتخانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان حدود هزار و 700 نفر آموزش دهنده نهضت سواد آموزی وجود دارد، گفت: مانع استخدامی این افراد نخواهیم شد و امیدوارم طبق دستورات وزارتخانه و مصوبه‌های مجلس شورای اسلامی، جذب آنان در سال‌های آینده صورت گیرد.

به گفته معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان حق و حقوق آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی در سال 97 کامل پرداخت شده و سال‌های 98 و 99 نیز در چند نوبت پرداخت خواهد شد.  

پربیننده ترین تایید حکم اعمال مدرک تحصیلی دوم معلمان جزییات حمایت معیشتی از اقشار کم درآمد توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره بودجه سند۲۰۳۰ کرونا در کمین دورهمی‌های شب یلدا +فیلم اعلام نتایج آزمون اصلح معلمان +لینک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استخدام معلمان آموزش و پرورش حق التدریسی ها فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان معلمان حق التدریس اخبار استخدامی آموزش و پرورش آخرین اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش حق التدریس آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان رتبه بندی فرهنگیان اخبار حقوق معلمان اخبار حقوق فرهنگیان اخبار بیمه فرهنگیان استخدام حق التدریسی ها معلمان استثنایی آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش آموزی سال 92 به بعد نهضت سوادآموزی سال 92 به بعد افراد بی سواد برای آموزش جذب آموزش حق الزحمه تا کنون سال سن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۰۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز بر اهمیت توجه به شیوه جذب معلمان تأکید کرد و گفت: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند.

او در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، تعلیم و تربیت را لازمه و مکمل همدیگر دانست و افزود: تعلیم و تربیت هر کدام بدون دیگری ارزشی ندارند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین علیه السلام شیراز با بیان اینکه انسانی که بدون تربیت، آموزش ببینند ممکن است به خاطر منافع خود دیگران را نابود سازد، پرورش را همواره بر تعلیم و آموزش مقدم دانست.

طاهری آموزش و پرورش را زیربنای کشور عنوان کرد و افزود: هر گونه توسعه از آموزش و پرورش آغاز می‌شود، به همین دلیل در اکثر کشورها، برای جذب معلمان شرایط سخت‌گیرانه‌ای وجود دارد که نشان دهنده اهمیت کار تربیت است.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز با تأکید بر اینکه کادرسازی یکی از راه‌های هموار کردن مسیر درست تعلیم تربیت است، افزود: امروز به برکت نظام جمهور اسلامی فرصتی برای تربیت دینی دانش‌آموزان فراهم شده است.

او با یادآوری وقایعی از دوران دفاع مقدس که در آن جوانان زیادی فداکاری کردند، گفت: رهبر کبیر انقلاب در آن دوران فرماندهی جنگ را به جوانانی واگذار کردند که در مدارس تربیت شده بودند لذا می‌توان در مدارس به گونه‌ای کار کرد که بزرگانی در آنها تربیت شوند.

طاهری اهمیت کار گزینش معلمان را یادآور شد و افزود: گزینش معلمان باید طوری باشد که توانمندترین و شایسته‌ترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمان را یادآور شد و تأکید کرد که نباید به آمار و ارقام به تنهایی دلخوش بود بلکه باید در عمل اقدام کنیم.

او با ذکر این نکته که رئیس جمهور به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد، خواستار استفاده از این فرصت شد و گفت: باید تا می‌توانیم در فضای مدارس کار کنیم و تفکر انقلابی را گسترش دهیم.

طاهری با بیان اینکه با برگزاری اردو‌های راهیان نور باید زمینه رشد معنوی دانش‌آموزان را فراهم کنیم، بر ضرورت تبیین سیره شهدا به دانش‌آموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این دیدار به ارائه آماری از اقدامات انجام شده طی ایام نوروز پرداخت و گفت: در آموزش و پرورش از ۲۶ اسفندماه تاکنون پذیرای بیش از یک میلیون و نیم نفر شب مسافر نوروزی بوده‌ایم.

فرشید قاسمی تصریح کرد: در همین راستا کمپ‌های مطالعاتی ویژه تعطیلات نوروزی راه‌اندازی کردیم و بسته‌های فرهنگی در این کمپ‌ها پیش‌بینی شده است.

قاسمی با بیان اینکه فرآیند جذب نیروی انسانی در حال انجام است و تلاش داریم تا سال تحصیلی آینده را به بهترین وجه آغاز کنیم، گفت: پیش‌بینی‌هایی انجام شده است تا شعار سال رهبر معظم انقلاب را با بهره‌‍مندی از ظرفیت مدارس محقق سازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ /کدام وزارتخانه بیشترین استخدام را دارد؟
  • جزئیات تازه درباره استخدام در سال ۱۴۰۳ | بیشترین استخدام‌ها در این ۲ وزارتخانه خواهد بود
  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت خواهد بود
  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است